Powrót

4 kluczowe trendy HR, które zdominują 2020 rok

Warszawa, 16 grudnia 2019 r. – Świat HR nieustannie się zmienia, rosną oczekiwania pracowników, a wraz z nimi pojawiają się innowacje, które mają usprawnić zarządzanie kapitałem ludzkim. Najnowsze rozwiązania, które mają zdominować rynek HR w 2020 roku, skupiają się na motywacji pracowników, opierają się na wsparciu zespołów, personalizacji, sprawnym dostosowaniu do wymogów oraz na technologiach, mających na celu jak największą indywidualizację.

Z badań ADP wynika, że organizacje – starając się angażować pracowników i strategicznie rozwijać swoją działalność – będą coraz bardziej poszukiwać personalizacji i możliwości dostarczania kompletnych i praktycznych rozwiązań.

Świat pracy i zatrudnienia doszedł do punktu zwrotnego, który dodatkowo nabiera znaczenia w związku z niedoborem pracowników i stabilizującym się wzrostem wynagrodzeń. Dostrzegamy niezwykle istotną dla firm wspólną rolę technologii oraz zarządzania danymi w miejscu pracy. W 2020 roku firmy będą starały się kłaść nacisk na rozwiązania technologiczne, realizujące potrzeby ich organizacji, zespołów oraz pracowników, aby tworzyć bardziej angażujące i produktywne środowisko pracy – twierdzi Don Weinstein, wiceprezes, zarządzający globalnymi produktami i technologiami ADP.

Jakie trendy będą kształtować działy HR w 2020 roku?

 

Personalizacja i robotyzacja

 

Firmy zamiast rozbudowanego, trudnego do wprowadzenia oprogramowania będą wolały prostą i intuicyjną aplikację. W związku z tym platformy technologiczne będą musiały dostarczać możliwie jak najbardziej elastyczne opcje, które firmy, zespoły i pracownicy będą mogły dostosowywać do swoich potrzeb. Sytuacja pracownika będzie ewoluować z uwagi na połączenie nowopowstających technologii, sztucznej inteligencji i samouczących się maszyn. Rozwój przetwarzania naturalnego języka i bardziej zaawansowane chatboty pomogą zredukować czas potrzebny na wykonanie zadań i będą wspierać popularyzację przyjmowania tych rozwiązań przez użytkowników oraz zastosowanie takich systemów do indywidualnych potrzeb.

 

#TeamWork

 

Organizacje, aby uwolnić potencjał pracowników i stworzyć kulturę komunikacji opartej na zaangażowaniu, muszą rozbić zastane korporacyjne struktury. Przyszłość rynku pracy skupia się na horyzontalnej strukturze organizacji. Pracodawcy, w poszukiwaniu nowych talentów, będą również musieli na nowo oceniać swoje zespoły i poszukiwać alternatywnych źródeł zatrudnienia. W procesach rekrutacyjnych będą mieli coraz większy udział wysoce wyspecjalizowani pracownicy zatrudniani do konkretnych projektów, a także byli oraz emerytowani pracownicy.

 

Sztuczna inteligencja

 

Robotyzacja i rozwój sztucznej inteligencji wpływa na sytuację rynku pracy. Coraz bardziej zaawansowane chatboty mogą pomóc zredukować czas potrzebny na wykonanie zadań, a także wspierać indywidualne potrzeby pracowników. Innowacje nie ominą również kwestii wynagrodzenia. Jak wynika z badań ADP „Future of Pay”, pracownicy coraz częściej chcą mieć wpływ na to, w jaki sposób i kiedy dostaną swoją pensję. Przewiduje się zatem, że zagadnienie wynagradzania wejdzie na nowy poziom personalizacji, oferując łatwiejsze sposoby wypłacania pensji pracownikom.

 

Analityka danych

 

Sztuczna inteligencja, samouczące się maszyny, technologie chmurowe czy łączność 5G –  to właśnie te makrotrendy są siłą napędową innowacji i pomogą firmom zoptymalizować doświadczenia pracowników i klientów. Analityka predykcyjna będzie podstawą dla każdej firmy, która będzie chciała odnieść sukces w 2020 roku. Pomoże dostarczyć newralgiczne informacje na temat pracowników, np. wzrost liczby nadgodzin, nadmierna rotacja pracowników, koszty pracy czy nierówne wynagradzanie kobiet i mężczyzn.

ADP.pl

Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Kompetencje przyszłości. Poznaj klucz do sukcesu w dynamicznym świecie zawodowym
    W szybko zmieniającym się środowisku zawodowym, zdolność do adaptacji i rozwijania nowych umiejętności staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności, które pozwalają nie tylko przetrwać, ale również odnosić sukcesy w erze cyfrowej i globalnej. Sprawdź, jakie kompetencje mogą okazać się kluczowe w kontekście przyszłego rynku pracy.

  • Rewolucja AI a rynek pracy
    Cyfryzacja zmienia świat wokół nas, znajdując zastosowanie w niemal każdej branży i każdym obszarze naszego życia. Jak większość nowości budzi także obawy. Na rynku pracy są one związane z możliwą utratą pracy czy zmianami w strukturze zatrudnienia. Każda zmiana stanowi wyzwanie i wymaga właściwego zarządzania. Nadchodząca rewolucja AI wystawi na próbę relacje panujące w organizacjach. Wzajemne zaufanie odegra tu kluczową rolę.

  • Dokąd zmierzasz rynku pracy
    Model pracy w ostatnich 20 latach kształtowany był przede wszystkim przez postępującą globalizację i wymóg konkurencyjności. Prowadziło to do stale rosnącego tempa pracy i presji na jej dalszą intensyfikację. Wyznacznikiem wartości pracownika stała się jego efektywność, a model wynagradzania za efekty napędzał pracujących do coraz większego wysiłku. Potem przyszła pandemia, kryzys, ale także zderzenie z mentalnością młodego pokolenia pracowników, dla których praca zawodowa przestała być bezdyskusyjnym priorytetem. Na naszych oczach rynek pracy podlega głębokiej transformacji.

  • Допомога громадянам України - Гаряча лінія 19524
    Окрім необхідної підтримки щодо місця проживання, харчування чи охорони здоров’я, громадянам України також необхідний доступ до інформації про можливість працевлаштування. При цьому вони можуть використовувати як інформаційні матеріали українською мовою, так і матеріали державних інституцій, які займаються професійною активізацією.

  • Rynek pracownika – jak go rozumieć?
    Gdy czytamy analizy dotyczące rynku pracy często pojawia się w nich pojęcie rynku pracownika, który jest przeciwieństwem rynku pracodawcy. I chociaż na próżno jest szukać konkretnej definicji, można określić pewne zjawiska, które świadczą o jego istnieniu. Czym zatem charakteryzuje się rynek pracownika i kiedy możemy o nim mówić?

  • Instytucje rynku pracy
    Instytucje rynku pracy to podmioty realizujące zadania z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej.

  • Trendy na rynku pracy
    Główny Urząd Statystyczny opublikował dokument „Raport 2021: Polska na drodze zrównoważonego rozwoju. Inkluzywny wzrost gospodarczy”, w którym przedstawione są m.in. trendy na rynku pracy. Czytamy w nim o aktywności zawodowej Polaków w latach 2015 – 2020, kobietach i osobach niepełnosprawnych na rynku pracy, wieku pracownika, jako czynniku wpływającym na zatrudnienie i innych kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Przedstawiamy najważniejsze kwestie poruszone w Raporcie, dotyczące rynku pracy i zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią dokumentu.

  • Zakaz konkurencji
    Zakaz konkurencji, umieszczony w odrębnej umowie lub zawarty bezpośrednio w umowie o pracę, ma celu ochronę wiedzy, pomysłu, doświadczenia i baz danych pracodawców przed pracownikami, którzy chcieliby wykorzystać to do celów własnej lub innej działalności. Co o zakazie konkurencji stanowią przepisy?

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy