Powrót

Tylko 19% Polaków chce stałych godzin pracy

Pracownikom w Polsce w coraz większym stopniu zależy na elastycznym czasie pracy (81%) i możliwości pracy zdalnej (76%), nawet kosztem braku stałego miejsca w biurze.

Wprawdzie z roku na rok firmy chętniej stawiają na ruchomy czas pracy, ale praca z domu nadal pozostaje dostępna głównie dla freelancerów – grafików, specjalistów i programistów IT czy copywriterów.

Coraz częściej obserwujemy, że firmy otwierają się na nowe rozwiązania i dają pracownikowi możliwość wyboru warunków zatrudnienia. Jak wynika z najnowszego raportu Antal i Sodexo „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” – postawy Polaków wobec pracy ewoluują, a co za tym idzie następuje zmiana w definiowaniu przez nich idealnego pracodawcy. Jednocześnie różnorodność pokoleniowa w organizacjach wymaga dywersyfikacji oferty i warunków pracy względem potrzeb danej grupy wiekowej. Czego oczekują pracownicy?

Work-life balance zamiast nadgodzin

 

Aż 81% pracowników zależy na możliwości elastycznego rozpoczynania i kończenia czasu pracy w zależności od natężenia obowiązków i prywatnych zobowiązań. Jednocześnie coraz większym powodzeniem cieszy się praca zdalna. 75% pracowników wybrałoby taki model, zamiast pracy biurowej.

Z raportu Antal i Sodexo wynika również, że w dalszym ciągu work-life balance jest bardziej cenione niż work-life integration. Aż 41% pracowników uważa, że pracodawca powinien wprowadzić zasadę braku e-maili poza godzinami pracy. Tylko 32% pracowników chce móc zajmować się prywatnymi rzeczami w czasie pracy, ale jednocześnie jest gotowych wypełniać obowiązki służbowe poza biurem.

Antal


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Twój organizm reaguje alergicznie na pracę? To może być Syndrom Chorego Budynku
    Podczas pracy zauważasz u siebie dolegliwości, takie jak szczypanie oczu, częste bóle głowy, powracające infekcje górnych dróg oddechowych, senność i ciągłe rozdrażnienie? Mogą one być pierwszymi objawami przeziębienia, jednak ich przyczyna może być zupełnie inna.

  • Więcej Polaków otwartych na elastyczne formy pracy
    Co trzeci kandydat w Polsce chciałby pracować w oparciu o elastyczny model pracy, dwa lata temu był to co piąty poszukujący pracy.

  • Bezrobocie vs. zapotrzebowanie na pracowników w Polsce. Mapa polskiego rynku pracy
    Pod koniec lipca 2019 roku GUS opublikował raport, za I kwartał 2019 roku, mówiący o aktywności ekonomicznej ludności Polski.

  • Po innowacyjność trzeba sięgnąć
    Innowacyjność nie jest dzisiaj dla firmy wyborem, ale koniecznością, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku. Innowacyjna firma to niekoniecznie ta, która inwestuje najwięcej w działy badań i rozwoju czy wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie. Innowacyjność to sposób myślenia i działania, których podstawą jest otwartość na różnorodność, elastyczność i zwinność.

  • Work-life balance – w poszukiwaniu „złotego środka”
    Czy spotkaliście się już z pojęciem work-life balance (WLB)? Niektórzy stwierdzą, że jest to kolejne modne określenie, którym nie należy się przejmować. Jednak coraz więcej firm wprowadza zmiany, które pozwalają pracownikom na realizację swoich marzeń i korzystanie z życia w pełni.

  • Uprawnienia po urlopie macierzyńskim
    Wracasz do pracy po urlopie macierzyńskim? Sprawdź swoje prawa!

  • Podróże służbowe w wakacje a ochrona danych – o co warto zadbać, aby były bezpieczne
    Coraz częściej nasza praca związana jest z częstymi wyjazdami. Co ciekawe, wartość rynku podróży służbowych z roku na rok rośnie (wzrost o 4,1%) - wynika z raportu „Podróże służbowe. Raport 2019”.

  • Benefity, które mogą skusić kandydatów do pracy
    Nie wszystkie firmy radzą sobie, aż tak dobrze na rynku, żeby zapewnić pracownikom wysokie wynagrodzenie. Kreatywny pracodawca powinien szukać alternatywy, która skłoni kandydatów do wyboru właśnie jego firmy, a nie zwiększy wydatków.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.