Powrót

Zakładasz firmę? Sprawdź, jak wypromować ją w Internecie!

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2021-07-21

Korzyści z założenia własnej firmy jest naprawdę sporo. Oczywiście trzeba zadbać o kwestię rozliczeń podatkowych, odprowadzać składki zdrowotne i emerytalne, ale bycie samemu sobie szefem bywa naprawdę komfortowe. Prowadząc własną działalność gospodarczą można dostosować swój plan pracy do osobistych preferencji. Jeśli jednak chcesz mieć komfort finansowy i cieszyć się z kolejnych zamówień i realizacji zleceń od klientów, musisz zadbać o promocję swojej firmy. A najlepszym nośnikiem reklamy jest dzisiaj Internet.

“Jeśli czegoś nie ma w Internecie, to coś nie istnieje”. Znasz na pewno takie powiedzenie. A Twoja firma musi być widoczna i łatwa do odnalezienia przez potencjalnych klientów, niezależnie od tego, czy działasz fizycznie pod konkretnym adresem, czy Twoje usługi są oferowane wyłącznie online. Warto stworzyć stronę internetową, na której pojawią się informacje dotyczące działalności firmy. Można spróbować samodzielnego projektowania na bazie dostępnych, bezpłatnych szablonów, ale indywidualna szata graficzna, przestrzeń przyjazna i intuicyjna dla jej czytelnika jest często ważniejsza niż oszczędności. Pamiętaj, że strona internetowa to wizytówka Twojej działalności. Ma pomóc w zdobyciu klientów i wyróżnić Cię spośród licznej konkurencji.

Zaprojektowanie profesjonalnej strony warto zlecić specjalistom, którzy dostosują nie tylko grafiki, ale także treści tekstowe do wymogów, jakie stawia współczesny Internet. Tworząc stronę internetową, trzeba zadbać o to, by była dobrze wyszukiwana przez Google, najpopularniejszą wyszukiwarkę w Internecie od lat. Laik często nie zdaje sobie sprawy, jak szybko zmieniają się algorytmy Google i jak wielkie znaczenie dla odnajdywania przez nie strony mają słowa, które pojawiają się w tekstach. Strona Internetowa ma się dobrze wyświetlać w wielu przeglądarkach i w różnych rozdzielczościach, ma być atrakcyjna wizualnie oraz zawierać niezbędne informacje dotyczące Twojej działalności.

 

Sklep w Internecie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, potrzebujesz bardzo rozbudowanej witryny. Przejrzysty e-sklep to podstawa przy pozyskiwaniu nowych klientów, dlatego Twój musi powstać na bazie nowoczesnego i niezawodnego oprogramowania. Jednocześnie powinien być atrakcyjny wizualnie i obsługiwany intuicyjnie. Sklepy WWW cieszą się coraz większym zainteresowaniem, zapewniają komfort zakupów, oszczędność czasu i pieniędzy. A przy tym klient musi mieć pewność, że jego dane będą bezpieczne, szyfrowane, chronione przed działaniem cyberprzestępców. Zakładaniem sklepu w sieci zajmują się informatycy i graficy. Do ich zadań należy również wdrożenie całego procesu sprzedaży, ale także sprawienie, że sklep będzie miał mocną pozycję w wyszukiwarce. Dla Ciebie to ogromne ułatwienie prowadzenia działalności. Sprawny system umożliwi szybki odbiór pieniędzy, przesyłkę pod wskazany adres, kontakt z klientem przez mail, komunikatory, czaty.

 

Wizytówka w mapach Google

Jeśli masz już własną stronę lub sklep w Internecie, skorzystaj z bezpłatnego narzędzia, jakim jest Google Moja Firma. Wizytówka firmowa na Mapach Google umożliwia profesjonale przekazanie informacji o Twojej działalności. Pojawią się one w wyszukiwarce, gdy potencjalny klient będzie szukał usług lub produktów w swojej okolicy albo w szeroko zakreślonym miejscu na wirtualnej mapie.  Wizytówkę Google warto wykorzystać, by zainteresować klientów produktami lub usługami. Można w niej nie tylko podać adres swojej działalności, numery telefonów, adresy mailowe, określić dni i godziny funkcjonowania firmy, ale także przedstawić ofertę i produkty, dodawać informacje o cenach i promocjach, kontaktować się z klientem, gromadzić opinie od dotychczasowych klientów.

 

Media społecznościowe

Wykorzystaj potencjał Social Mediów! W nich użytkownicy w każdym wieku i z wieloma zainteresowaniami szukają produktów i usług. Strona firmowa w Facebooku czy Instagramie jest dzisiaj tak samo ważna, jak posiadanie loga lub wizytówki firmowej. Prowadzić konto może każdy, a jeśli nie masz na to czasu, możesz zlecić dodawanie informacji, grafik, postów i kontrolę nad komentarzami użytkowników sieci specjalistom. Dopasują oni treść i sposób komunikacji do Twoich odbiorców, będą pobudzać ich aktywność i budować pozytywny wizerunek Twojej firmy.

 

Pozycjonowanie strony

Kiedy masz sklep, witrynę internetową, wizytówkę w Google, czas na pozycjonowanie, które sprawi, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób będzie dowiadywać się o Twojej działalności. Im większy ruch na stronie, tym większa sprzedaż. Pozycjonowaniem stron często zajmują się te same firmy, które tworzą witryny i sklepy w sieci, dlatego już na etapie projektowania Twojego miejsca w sieci wezmą pod uwagę zasady związane z aktualnymi wytycznymi Google. Pozycjonowanie wiąże się z określeniem fraz związanych z ofertą Twojej firmy, analizą rynku, dopasowaniem słów kluczowych, które odpowiadają na pytania pojawiające się w sieci. Im lepiej przeprowadzany jest proces pozycjonowania, tym wyżej Twoja strona znajduje się w wynikach wyszukiwania i tym częściej klienci trafiają właśnie do Ciebie. Jeśli stronę stworzyłeś samodzielnie, pozycjonerzy wykonają też audyt budowy witryny i treści, które się na nich znajdują, zwrócą uwagę także na to, czy strony dobrze otwierają się na urządzeniach mobilnych oraz ładują się wystarczająco szybko. Warto zdawać sobie sprawę, że windowanie strony w wynikach Google musi potrwać, dlatego można skorzystać z umowy na kilka miesięcy ze stałą opłatą za takie usługi. To ułatwia planowanie budżetu i długofalowych działań.

 

Pozycjonowanie lokalne

Zanim podpiszesz umowę z firmą pozycjonującą, zastanów się, czy zależy Ci na tym, by być widocznym dla wszystkich mieszkańców naszego kraju, czy tylko dla tych z regionu. Jeśli masz sklep online i wysyłasz swoje produkty, prawdopodobnie chcesz mieć klientów z każdego zakątka Polski. Jeśli zaś prowadzisz lokalny biznes: sklep stacjonarny, punkt usługowy, hostel, bar, gabinet lekarski, nie obsługujesz klientów z całego kraju, a jedynie ze swojego miasta i okolic. W tym przypadku doskonałym wyjściem jest pozycjonowanie lokalne. Przykład? Zamiast używać frazy „fryzjer damski”, w Twoich tekstach na stronie pojawi się fraza „fryzjer damski” + miejscowość, w jakiej działasz. Takie pozycjonowanie jest często tańsze i szybciej przynosi rezultaty. Łatwiej też będzie znaleźć Twoją firmę na mapie miasta.

 

Promocja w Internecie — to nie jest takie trudne!

Poszczególne sposoby promocji firmy w Internecie są skuteczne i niedrogie pod warunkiem, że wiesz, jakich narzędzi używać. Jeśli nie masz dużej wiedzy na temat budowania stron, optymalizowania ich, nie chcesz zajmować się prowadzeniem social mediów, bo wolisz skupić się na sprawach organizacyjnych, przekaż te obowiązki specjalistycznej firmie. Za cenę comiesięcznego abonamentu, zapewnisz sobie wysokie zainteresowanie klientów, nawet jeśli Twoja firma dopiero rozpoczęła działalność.

 

https://www.ibif.pl/blog

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Wsparcie z ZUS dla przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku powodzi w 2024 r.
    Przedsiębiorcy, którzy ucierpieli na skutek wrześniowej powodzi, mogą starać się o wsparcie z różnych instytucji. Jakie formy pomocy przygotował dla nich Zakład Ubezpieczeń Społecznych? Kto i w jaki sposób może wnioskować o wsparcie? Odpowiadamy.

  • Jak otworzyć własną firmę w 5 krokach? [INFOGRAFIKA]
    Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia biznesu w Polsce. Przez wzgląd na prostotę zakładania i minimalne koszty prowadzenia, wybierają ją zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy. Jak zatem przygotować się do otwarcia JDG? Podpowiadamy.

  • Gospodarka o Obiegu Zamkniętym (GOZ) a przedsiębiorcy
    Zgodnie z definicją, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym (GOZ) lub inaczej gospodarka cyrkularna (Circular Economy) to model biznesowy, który minimalizuje zużycie surowców oraz powstawanie odpadów. Jej celem jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i poziomu wykorzystania energii. Czy GOZ dotyczy przedsiębiorców? Odpowiadamy.

  • Polacy a praca na swoim
    Jak w statystykach przedstawia się rynek pracy niezależnej w Polsce? Jaki procent wśród wszystkich pracujących zajmują samozatrudnieni? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi nowa analiza serwisu CVeasy.pl poświęcona branży freelancerskiej w Polsce.

  • 5 sposobów na rozwój kariery zawodowej [INFOGRAFIKA]
    Rynek pracy zmienia się w błyskawicznym tempie. Aby nadążyć za tymi zmianami, pracownicy skupiają się na rozwoju swojej kariery zawodowej oraz samodoskonaleniu. Jakie są skuteczne sposoby na to, żeby wyprowadzić karierę na właściwe tory? Oto 5 podpowiedzi, z których warto skorzystać.

  • Rodzaje świadczeń pieniężnych wypłacanych przez urzędy pracy [Infografika]
    Osoby bezrobotne rejestrujące się w powiatowych urzędach pracy mogą liczyć na świadczenia pieniężne, które są finansowane ze środków Funduszu Pracy. Jednym z nich, i chyba najlepiej wszystkim znanym, jest zasiłek dla bezrobotnych. Jakie inne świadczenia wypłacają urzędy? Sprawdźcie sami.

  • Środki na otwarcie działalności gospodarczej w 5 krokach [INFOGRAFIKA]
    Planujesz założyć działalność gospodarczą i potrzebujesz gotówki? Oto w jaki sposób możesz dostać bezzwrotne dofinansowanie z urzędu pracy.

  • Plusy i minusy B2B [INFOGRAFIKA]
    Business to business (B2B) - sprawdź jakie plusy i minusy płyną z takiej współpracy.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy