Powrót

Dress code w miejscu pracy – czy jeszcze obowiązuje?

W związku z olbrzymimi zmianami na rynku pracy, pędzącą cyfryzacją, automatyzacją i wysypem start-upów, zmienia się też kultura pracy. Czy zatem klasyczny dress code ma jeszcze znaczenie?

Na to pytanie odpowiedź jest prosta: „to zależy”. Tak naprawdę bowiem wszystko zależy od tego, gdzie pracujemy (lub chcemy pracować). Wiele nowoczesnych firm technologicznych odrzuca dress code. Najważniejsza jest wygoda pracowników i stworzenie im możliwie najlepszych warunków do pracy (zwłaszcza w przypadku firm informatycznych).

Z drugiej strony pracownik jest wizytówką firmy. W związku z tym w firmach, w których dużą wagę przykłada się do jakości obsługi klienta, warto zadbać o odpowiedni ubiór pracownika. Elegancki strój jest wyrazem szacunku do klienta, stąd też trudno nam sobie wyobrazić poważny bank czy też inną instytucję finansową, która nie zadbałaby o odpowiedni wizerunek swoich pracowników.

 

Co powinno się znaleźć w szafie eleganckiej kobiety?

 

Zdaniem stylistki, Olgi Kurennej są to: biała i dżinsowa koszula, klasyczne cygaretki z wysokim stanem, granatowe dżinsy, biały t-shirt, marynarka, wełniany płaszcz, trencz, czarne czółenka. Te elementy garderoby będą pasować do każdej stylizacji i mogą być przydatne przy komponowaniu np. eleganckich stylizacji do pracy.

Nasz strój, wygląd to część naszego wizerunku, ma więc spore znaczenie, chociażby na rozmowie kwalifikacyjnej, warto o tym pamiętać.

A co w swojej szafie powinien umieścić elegancki mężczyzna?

 

Męska szafa

 

Tutaj, podobnie jak w przypadku kobiet, możemy wyróżnić pewne stałe elementy garderoby, które są uniwersalne i pomocne przy tworzeniu codziennych, eleganckich stylizacji, np. do biura. Są to: klasyczne dżinsy, spodnie chinosy w podstawowych kolorach, kilka eleganckich koszul w bieli i błękitach, casualowa marynarka, sneakersy i choć jedna para eleganckich butów.

Umiejętnie skomponowana szafa pozwoli nam zaoszczędzić nie tylko czas, ale też pieniądze. Warto robić zakupy ubraniowe z głową, zwłaszcza, jeśli w  naszej pracy obowiązuje dress code.

A czy strój wpływa na pewność siebie? Buduje ją? O tym szerzej opowiada Olga Kurenna w wywiadzie udzielonym Zielonej Linii: https://zielonalinia.gov.pl/-/stroj-styl-i-dress-code-ile-znacza-w-dzisiejszym-swiecie-wywiad-

 

Joanna Niemyjska (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Święta wolne od pracy w 2026 roku
    W Polsce obowiązuje 14 ogólnopaństwowych świąt wolnych od pracy. Warto zatem wcześniej zaplanować swój urlop, aby zyskać więcej dni wolnego. Podpowiadamy, w jakie dni przypadają święta wolne od pracy w 2026 roku!

  • Prokrastynacja. Jak sobie z nią radzić?
    Prokrastynacja to odkładanie zadań mimo świadomości negatywnych konsekwencji. Choć często bywa błędnie utożsamiana z lenistwem, w rzeczywistości ma znacznie bardziej złożony charakter i może być objawem wielu psychologicznych mechanizmów. Osoby, które mierzą się z prokrastynacją odkładają wiele spraw na później, co finalnie kończy się przebodźcowaniem z powodu nawarstwiania się obowiązków. Aby skutecznie walczyć z prokrastynacją, warto zrozumieć jej przyczyny i wdrożyć strategie dopasowane do własnych potrzeb i stylu pracy.

  • Jak pracownicy podchodzą do planu kariery zawodowej?
    Dla wielu pracowników, oprócz odpowiedniego wynagrodzenia, rozwój zawodowy jest kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie z pracy i lojalność wobec pracodawcy. To dzięki niemu znika wrażenie stagnacji i monotonii w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Jak zatem pracownicy podchodzą do planu kariery zawodowej? Czego oczekują od pracodawców? Odpowiedź przynosi raport Right Management Talent Solutions „The Career Imperative: Why Employee Growth Is the Smart Bet for Business Resilience”. Przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z tego dokumentu.

  • Języki obce – dlaczego warto je znać?
    Znajomość języków obcych jest od lat jedną z najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. Jednak poza pracą zawodową (i często związanym z tym wyższym wynagrodzeniem) posługiwanie się inną niż polską mową przydaje się także w pozostałych sferach życia.

  • Nowy start, czyli jak odejść z pracy?
    Odejście z pracy to jedna z najważniejszych decyzji zawodowych, jaką podejmujemy w życiu. To moment, który budzi niepokój, ale też otwiera nowe możliwości. Czasem dojrzewamy do tej decyzji miesiącami, a czasem impuls podpowiada, że już dłużej się nie da. Warto jednak przyjrzeć się temu krokowi bliżej, aby odejść świadomie i na dobre.

  • Transparentność wynagrodzeń w Polsce. Kto jest za?
    Czy Polacy popierają jawność wynagrodzeń? Która grupa wiekowa jest najbardziej chętna wprowadzeniu transparentności pensji? Komu najmniej na tym zależy? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami raportu „Nastroje polskiego rynku pracy – perspektywa kandydatów 2025”.

  • Ilu cudzoziemców prowadzi działalność gospodarczą w Polsce?
    Jak pokazują statystyki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Polsce przybywa cudzoziemców, którzy zakładają i prowadzą działalność gospodarczą. Który kraj jest najliczniej reprezentowany w tym gronie? Jak ilość cudzoziemców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce zmieniała się na przestrzeni ostatnich lat? Odpowiadamy.

  • Jak weryfikować oferty pracy, aby nie paść ofiarą oszustwa?
    Internet zrewolucjonizował rynek pracy, wystarczy kilka kliknięć, by przeszukać setki ofert pracy, wysłać aplikację i wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej. Niestety, ta wygoda niesie ze sobą również rosnące ryzyko oszustw. Fałszywe ogłoszenia o pracy stają się coraz bardziej powszechne, a ich autorzy są coraz lepiej przygotowani. Posługują się językiem, grafiką i strukturą, które do złudzenia przypominają prawdziwe oferty. Zdarza się, że podszywają się pod realnie istniejące firmy, wykorzystując ich logotypy, dane kontaktowe, a nawet prawdziwe nazwiska pracowników.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy