Ta strona używa plików cookie - zarówno własnych, jak i od zewnętrznych dostawców, w celu personalizacji treści i analizy ruchu.
Polityka Cookies
Zasady prawa pracy i stosunek pracy - Kodeks Pracy
Najczęściej
zadawane pytania. Klient wpisując swoje pytanie, otrzyma odpowiedź.
Nie musin przeszukiwać długiej listy z dotychczas zadawanymi
pytaniami.
Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2024-01-10
Zasady prawa pracy:
prawo do pracy,
swoboda nawiązywania stosunków pracy i płacy,
poszanowanie godności i dóbr osobistych pracownika,
równość pracowników,
zakaz dyskryminacji,
odpłatność pracy (prawo do godziwego wynagrodzenia),
ochrona uprawnień pracowników,
prawo pracowników i pracodawców do tworzenia i przystępowania do organizacji zawodowych,
partycypacja pracownicza.
Czym jest stosunek pracy?
Stosunek pracy jest to stosunek prawny, w którym jako pracownik zobowiązany jesteś do osobistego i zgodnego z poleceniami pracodawcy świadczenia pracy określonego rodzaju i na określonym stanowisku, pracodawca zaś zobowiązany jest do stworzenia warunków umożliwiających Ci jej wykonywanie oraz do wypłaty wynagrodzenia i innych świadczeń w terminie.
PAMIĘTAJ!
Prawo pracy ma także swoje zasady. Warto je znać, by móc ubiegać się o respektowanie swoich praw niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem, czy pracodawcą.
Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.