Archiwum wiadomości Rynku pracy na co dzień
-
01.04.2020
Wycieki danych osobowych dobrze (nie)znane
Największymi wyzwaniami w 2020 r. będą wycieki danych osobowych, co jest bezpośrednio związane zewzrostem cyberprzestępczości. Średnio co 39 sekund odbywa się atak hakerski na komputery z dostępem do sieci – wynika z danych podanych przez Security Magazine. Jednak utracić informacje można nie tylko przez działalność przestępców. Jakie są najczęstsze przyczyny wyciekówcennych informacji?
-
27.03.2020
Kompetencje twarde i miękkie
W procesie rekrutacji danego kandydata w pierwszej kolejności sprawdzane są jego umiejętności, wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Jednak czy te są najważniejsze przy wyborze kandydata? Okazuje się, że nie tylko wiedza i doświadczenie świadczą o atrakcyjności pracownika. Coraz większą wagę przywiązuje się do tzw. kompetencji miękkich. Czym są i jakie mają znaczenie?
-
23.03.2020
Jak często zmieniamy pracę
Wiele osób boi się przekwalifikowania i dokształcania. Często to właśnie stabilność zatrudnienia jest czynnikiem decydującym o naszej karierze zawodowej. Jakie są najczęstsze powody zmiany pracy i jak to wygląda w naszym CV?
-
11.03.2020
Nowoczesna Gospodarka: 2019 rok pod znakiem małych firm usługowych
W 2019 r. najwyższą dynamikę wzrostu odnotowały w Polsce małe firmy usługowe, które zwiększyły zatrudnienie aż o 8,26 proc. w stosunku do 2018 r. Zdecydowane wyhamowanie nastąpiło natomiast w sektorze produkcyjnym, gdzie w IV kw. 2019 r. zatrudnienie zwiększyło się o zaledwie 2,94 proc. – jest to najniższy wynik w 8-letniej historii raportu „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce” przygotowanego przez ADP Polska.
-
04.03.2020
Materiały video – czy to już konieczność? Biznes kocha video
Najnowsze raporty na temat video marketingu nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości – materiały video nie tylko są lubiane, ale i skuteczne. Zdecydowana większość marketerów wykorzystuje je w swoich działaniach i przyznaje, że znacznie pomagają w osiąganiu wymiernych celów biznesowych. Video oglądają wszyscy. Statystyki nie tylko jednoznacznie wskazują, że najmłodsze pokolenia nie wyobrażają sobie życia bez bycia online, ale również, że najstarsze pokolenia aktywnie korzystają z contentu filmowego online.