Назад

Dress code w miejscu pracy – czy jeszcze obowiązuje?

W związku z olbrzymimi zmianami na rynku pracy, pędzącą cyfryzacją, automatyzacją i wysypem start-upów, zmienia się też kultura pracy. Czy zatem klasyczny dress code ma jeszcze znaczenie?

Na to pytanie odpowiedź jest prosta: „to zależy”. Tak naprawdę bowiem wszystko zależy od tego, gdzie pracujemy (lub chcemy pracować). Wiele nowoczesnych firm technologicznych odrzuca dress code. Najważniejsza jest wygoda pracowników i stworzenie im możliwie najlepszych warunków do pracy (zwłaszcza w przypadku firm informatycznych).

Z drugiej strony pracownik jest wizytówką firmy. W związku z tym w firmach, w których dużą wagę przykłada się do jakości obsługi klienta, warto zadbać o odpowiedni ubiór pracownika. Elegancki strój jest wyrazem szacunku do klienta, stąd też trudno nam sobie wyobrazić poważny bank czy też inną instytucję finansową, która nie zadbałaby o odpowiedni wizerunek swoich pracowników.

 

Co powinno się znaleźć w szafie eleganckiej kobiety?

 

Zdaniem stylistki, Olgi Kurennej są to: biała i dżinsowa koszula, klasyczne cygaretki z wysokim stanem, granatowe dżinsy, biały t-shirt, marynarka, wełniany płaszcz, trencz, czarne czółenka. Te elementy garderoby będą pasować do każdej stylizacji i mogą być przydatne przy komponowaniu np. eleganckich stylizacji do pracy.

Nasz strój, wygląd to część naszego wizerunku, ma więc spore znaczenie, chociażby na rozmowie kwalifikacyjnej, warto o tym pamiętać.

A co w swojej szafie powinien umieścić elegancki mężczyzna?

 

Męska szafa

 

Tutaj, podobnie jak w przypadku kobiet, możemy wyróżnić pewne stałe elementy garderoby, które są uniwersalne i pomocne przy tworzeniu codziennych, eleganckich stylizacji, np. do biura. Są to: klasyczne dżinsy, spodnie chinosy w podstawowych kolorach, kilka eleganckich koszul w bieli i błękitach, casualowa marynarka, sneakersy i choć jedna para eleganckich butów.

Umiejętnie skomponowana szafa pozwoli nam zaoszczędzić nie tylko czas, ale też pieniądze. Warto robić zakupy ubraniowe z głową, zwłaszcza, jeśli w  naszej pracy obowiązuje dress code.

A czy strój wpływa na pewność siebie? Buduje ją? O tym szerzej opowiada Olga Kurenna w wywiadzie udzielonym Zielonej Linii: https://zielonalinia.gov.pl/-/stroj-styl-i-dress-code-ile-znacza-w-dzisiejszym-swiecie-wywiad-

 

Joanna Niemyjska (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Czym jest list motywacyjny i kiedy należy go dołączyć do CV?
    List motywacyjny to dokument aplikacyjny, który kandydat dołącza do CV podczas ubiegania się o pracę. Jego głównym celem jest przedstawienie motywacji do podjęcia pracy na konkretnym stanowisku, uzasadnienie swojego wyboru oraz zaprezentowanie cech, które trudno ująć w CV. W przeciwieństwie do życiorysu zawodowego (CV), który przedstawia dane faktograficzne – jak wykształcenie, doświadczenie czy umiejętności – list motywacyjny daje szansę, by opowiedzieć swoją historię w bardziej osobisty sposób.

  • Oczekiwania młodych pracowników w różnych regionach Polski
    Nie od dziś wiadomo, że polski rynek pracy różni się pod względem regionów kraju. W niektórych zarabia się więcej, w innych mniej. Różne są koszty życia i stopa bezrobocia. Jak pod względem regionów Polski kształtują się oczekiwania młodych pracowników, z pokolenia Z? Odpowiedź przynosi badanie Work War Z.

  • Zmiany w ustalaniu stażu pracy
    Zgłoszony do Sejmu projekt ustawy o zmianie Kodeksu pracy zakłada rewolucyjne zmiany dla milionów pracowników. Kto na nich skorzysta? Jakie są założenia nowych przepisów? Kiedy reforma wejdzie w życie?

  • Czy Polacy są zadowoleni z pracy?
    Czy Polacy są zestresowani w pracy? Czy planują zmianę pracodawcy? Czy czują satysfakcję z aktualnego miejsca pracy? Jak postrzegają balans między pracą a życiem prywatnym? Przedstawiamy wnioski, które płyną z „Barometru Talentów 2025”.

  • Jak stworzyć CV, które pomoże w znalezieniu wymarzonej pracy?
    Współczesny rynek pracy jest niezwykle konkurencyjny, dlatego stworzenie wyróżniającego się CV to pierwszy krok do zdobycia wymarzonej posady. Dobrze przygotowany życiorys nie tylko przyciąga uwagę rekrutera lub przyszłego pracodawcy, ale też pozwala zaprezentować się jako kandydat świadomy swoich mocnych stron i celów zawodowych. Jak więc napisać CV, które nie zginie w tłumie? W poniższym artykule podpowiadamy.

  • Dlaczego warto stawiać na zaufanie pracowników?
    Częstym sposobem na rozwiązywanie problemów w firmach i działanie w czasie kryzysów jest redukcja etatów. Czy jest to słuszne podejście? Zachęcamy do lektury poniższych opracowań, które rzucają ciekawe światło na tę kwestię.

  • Pilotaż skróconego czasu pracy w Polsce
    Polska dołącza do grona państw badających wpływ skróconego wymiaru czasu pracy. Jego testowanie rozpocznie się 1 stycznia 2026 r. i potrwa do końca 2026 roku. Już w sierpniu 2025 r. ruszają nabory wniosków do programu. Co o nim wiemy?

  • Motywacja, mikro-zmiany i rozwój zespołu
    W świecie krótkich deadline’ów, rosnących oczekiwań i nieustannych zmian, motywacja pracowników staje się jednym z kluczowych czynników sukcesu każdej organizacji. Ale czy da się ją zbudować w sposób trwały, bez ciągłego sięgania po zewnętrzne motywatory, jak premie, benefity czy akcje integracyjne? Coraz więcej badań i doświadczeń z obszaru HR pokazuje, że skuteczna motywacja to nie wielkie hasła, ale mikro-zmiany, codzienna uważność lidera i psychologia, która działa w rytmie pracy zespołu.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy