Jak się wyrejestrować z rejestru osób poszukujących pracy?
Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2025-06-04
Kiedy poszukujący pracy powinien wyrejestrować się z powiatowego urzędu pracy?
Jeśli po uzyskaniu statusu poszukującego pracy nie jesteś już dłużej zainteresowany korzystaniem z form pomocy z powiatowego urzędu pracy, złóż wniosek o pozbawienie Cię tego statusu. Pozbawienie statusu następuje od dnia złożenia wniosku.
Pamiętaj! Wniosku o rezygnację z pomocy określonej w ustawie (czyli wniosku o wyrejestrowanie osoby poszukującej pracy) nie będziesz mógł złożyć po tym, jak urząd pracy skierował Cię już do realizacji danej formy pomocy. Taki wniosek urząd pozostawi bez rozpoznania.
Jak wyglądają formalności związane z wyrejestrowaniem?
Aby urząd pracy wyrejestrował Cię z rejestru osób poszukujących pracy, składasz wniosek o pozbawienie Cię tego statusu:
elektronicznie przez moduł www.praca.gov.pl poprzez wybranie opcji „rezygnacja osoby poszukującej pracy z pomocy określonej w ustawie (PSZ-RPOU)”,
osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej w kancelarii urzędu,
pocztą tradycyjną.
Przydatne informacje
Wzoru wniosku o wyrejestrowanie szukaj na stronie urzędu pracy w zakładce Dla bezrobotnych i poszukujących pracy lub Dokumenty do pobrania.
Podstawa prawna:
Opracowanie: Zespół redakcyjny Zielonej Linii
Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.
Znajdź swój urząd pracy
Wpisz lub wybierz co najmniej jedno kryterium z formularza poniżej. Aplikacja automatycznie podpowie Ci, jakie urzędy pracy znajdują się w wybranej przez Ciebie lokalizacji.