Powrót

Zarządzenie satysfakcją i radością w firmie staje się realne. Kim jest Dyrektor ds. Szczęścia?

Podstawą każdej firmy jest pracownik, którego zadowolenie przekłada się na większą efektywność i lojalność. Niektórzy pracodawcy dostrzegli fakt, że o zaangażowanie swojego zespołu nie można zabiegać jedynie wynagrodzeniem i wszelkiego rodzaju benefitami. Powstało nowe stanowisko tzw. Specjalisty ds. Szczęścia, który będzie czuwał nad zwiększeniem satysfakcji i zadowolenia pracowników w firmie.

Chief Happiness Officer (CHO), Happy Manager, czy Dyrektor ds. Szczęścia to stanowisko, które coraz częściej pojawia się w zachodnich firmach. Jego zadaniem jest definiowanie i promowanie wartości firmy, które powinny mieć charakter spójny ze strategią i celami całej organizacji. W Polsce stanowisko to nie jest jeszcze zbyt popularne, jednak biorąc pod uwagę problemy z zatrzymaniem specjalistów w firmach oraz tempo zmian na rynku pracy, już wkrótce można spodziewać się jego popularyzacji.

 

Czym zajmuje się Dyrektor ds. Szczęścia

 

Zakres obowiązków Dyrektorów ds. Szczęścia jest elastyczny i często zależy od indywidualnych potrzeb danej organizacji, jednak głównym dążeniem jest budowanie atmosfery, w której pracownik będzie czuł się ważny dla firmy oraz będzie widział głębszy sens swojej pracy. Ich zadaniem jest głównie poprawa zadowolenia pracowników, które ma swój początek już na etapie rekrutacji. Happy Menager powinien zadbać o to, aby warunki zatrudnienia były przejrzyste, a sama rekrutacja odbywała się jak najbardziej sprawiedliwie. W późniejszym etapie powinien on dopilnować tego, aby ścieżka nowozatrudnionego była jak najbardziej satysfakcjonująca. Dyrektorzy ds. Szczęścia to osoby, do których można zwrócić się z wszelkiego rodzaju problemami oraz uwagami. Ich obowiązkiem jest nie tylko wysłuchanie, ale przede wszystkim analiza problemu oraz znalezienie wyjścia z trudnej sytuacji.

 

Zadowolenie pracownika zaowocuje

 

Firmy niejednokrotnie dostrzegają, że atmosfera jest coraz ważniejszym czynnikiem przy wyporze pracy. Pracodawcy widząc tę zależność, zatrudniają Dyrektorów ds. Szczęścia, inwestując tym samym w poprawę relacji międzyludzkich oraz integrację zespołową. Różnorodność benefitów i wzrastająca wysokość pensji może być satysfakcjonująca do pewnego etapu, potem pracownicy jeszcze bardziej oczekują tego, że miejsce pracy będzie dla nich źródłem szczęścia. Dążą oni do uzyskania możliwości dalszego rozwoju, poczucia sensu i spełnienia zawodowego, dobrej i przyjaznej atmosfery, która będzie sprzyjała realizacji ambitnych i kreatywnych projektów.

 

Justyna Bilicz (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)

 

Źródło: Agnieszka Matłacz, www.prawo.pl

Joanna Koprowska, www.hbrp.pl


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Praca a stres. Jak to wygląda w Polsce?
    Rywalizacja, ambicja, pieniądze, awans, pochwały, nagany, presja, kontrola, wymagania, balans między życiem prywatnym a zawodowym sprawiają, że praca jest miejscem szczególnie narażonym na stres. Jak widzą to Polacy? Odpowiedź przynoszą wyniki badania „Globalny Barometr Talentów 2025”.

  • Praca studenta a składki do ZUS
    Studenci to szczególna grupa pracowników na polskim rynku pracy. W zależności od tego, jaką umowę podpiszą, pracodawca lub inny podmiot powierzający pracę mają obowiązek lub są z niego zwolnieni odprowadzania składek do ZUS. Jak wyglądają poszczególne zależności? Odpowiadamy.

  • Rynek pracy - czego nie zastąpi AI
    Zmiany, które wywołuje na rynku pracy sztuczna inteligencja (AI) budzą zarówno nadzieje, jak i obawy. Które umiejętności pracowników wydają się obecnie nie do zastąpienia przez nowoczesne rozwiązania? Czy powinniśmy bać się sztucznej inteligencji, że „zabierze” nam pracę? Jak pozostać konkurencyjnym na rynku pracy? Oto co twierdzą polscy przedsiębiorcy i ekspert zajmujący się problematyką AI.

  • Oczekiwania młodych pracowników w różnych regionach Polski
    Nie od dziś wiadomo, że polski rynek pracy różni się pod względem regionów kraju. W niektórych zarabia się więcej, w innych mniej. Różne są koszty życia i stopa bezrobocia. Jak pod względem regionów Polski kształtują się oczekiwania młodych pracowników, z pokolenia Z? Odpowiedź przynosi badanie Work War Z.

  • Motywacja, mikro-zmiany i rozwój zespołu
    W świecie krótkich deadline’ów, rosnących oczekiwań i nieustannych zmian, motywacja pracowników staje się jednym z kluczowych czynników sukcesu każdej organizacji. Ale czy da się ją zbudować w sposób trwały, bez ciągłego sięgania po zewnętrzne motywatory, jak premie, benefity czy akcje integracyjne? Coraz więcej badań i doświadczeń z obszaru HR pokazuje, że skuteczna motywacja to nie wielkie hasła, ale mikro-zmiany, codzienna uważność lidera i psychologia, która działa w rytmie pracy zespołu.

  • Co napędza rekrutację, a co powoduje redukcję etatów?
    Dlaczego firmy chcą zatrudniać pracowników? Co skłania przedsiębiorstwa do redukcji etatów? Jakie są przyczyny braku zmian w zatrudnieniu? Na te pytania stara się odpowiedzieć opublikowana niedawno analiza przygotowana przez ManpowerGroup.

  • Co wpływa na zaangażowanie w pracę pracowników z pokolenia Z
    Czego od pracodawcy oczekują młodzi pracownicy? Co wpływa na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy? Oto ciekawe wnioski płynące z badania „Work War Z”. Zachęcamy do lektury.

  • Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej – klucz do sukcesu zawodowego
    Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z najważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego. Właściwe przygotowanie może znacząco zwiększyć szanse na pozytywny rezultat i uzyskanie pracy. Proces ten warto potraktować strategicznie, dzieląc go na kilka etapów.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy