Powrót

Zarządzenie satysfakcją i radością w firmie staje się realne. Kim jest Dyrektor ds. Szczęścia?

Podstawą każdej firmy jest pracownik, którego zadowolenie przekłada się na większą efektywność i lojalność. Niektórzy pracodawcy dostrzegli fakt, że o zaangażowanie swojego zespołu nie można zabiegać jedynie wynagrodzeniem i wszelkiego rodzaju benefitami. Powstało nowe stanowisko tzw. Specjalisty ds. Szczęścia, który będzie czuwał nad zwiększeniem satysfakcji i zadowolenia pracowników w firmie.

Chief Happiness Officer (CHO), Happy Manager, czy Dyrektor ds. Szczęścia to stanowisko, które coraz częściej pojawia się w zachodnich firmach. Jego zadaniem jest definiowanie i promowanie wartości firmy, które powinny mieć charakter spójny ze strategią i celami całej organizacji. W Polsce stanowisko to nie jest jeszcze zbyt popularne, jednak biorąc pod uwagę problemy z zatrzymaniem specjalistów w firmach oraz tempo zmian na rynku pracy, już wkrótce można spodziewać się jego popularyzacji.

 

Czym zajmuje się Dyrektor ds. Szczęścia

 

Zakres obowiązków Dyrektorów ds. Szczęścia jest elastyczny i często zależy od indywidualnych potrzeb danej organizacji, jednak głównym dążeniem jest budowanie atmosfery, w której pracownik będzie czuł się ważny dla firmy oraz będzie widział głębszy sens swojej pracy. Ich zadaniem jest głównie poprawa zadowolenia pracowników, które ma swój początek już na etapie rekrutacji. Happy Menager powinien zadbać o to, aby warunki zatrudnienia były przejrzyste, a sama rekrutacja odbywała się jak najbardziej sprawiedliwie. W późniejszym etapie powinien on dopilnować tego, aby ścieżka nowozatrudnionego była jak najbardziej satysfakcjonująca. Dyrektorzy ds. Szczęścia to osoby, do których można zwrócić się z wszelkiego rodzaju problemami oraz uwagami. Ich obowiązkiem jest nie tylko wysłuchanie, ale przede wszystkim analiza problemu oraz znalezienie wyjścia z trudnej sytuacji.

 

Zadowolenie pracownika zaowocuje

 

Firmy niejednokrotnie dostrzegają, że atmosfera jest coraz ważniejszym czynnikiem przy wyporze pracy. Pracodawcy widząc tę zależność, zatrudniają Dyrektorów ds. Szczęścia, inwestując tym samym w poprawę relacji międzyludzkich oraz integrację zespołową. Różnorodność benefitów i wzrastająca wysokość pensji może być satysfakcjonująca do pewnego etapu, potem pracownicy jeszcze bardziej oczekują tego, że miejsce pracy będzie dla nich źródłem szczęścia. Dążą oni do uzyskania możliwości dalszego rozwoju, poczucia sensu i spełnienia zawodowego, dobrej i przyjaznej atmosfery, która będzie sprzyjała realizacji ambitnych i kreatywnych projektów.

 

Justyna Bilicz (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)

 

Źródło: Agnieszka Matłacz, www.prawo.pl

Joanna Koprowska, www.hbrp.pl


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • 10 zupełnie nowych zawodów, które szturmem przejmują rynek pracy
    W ciągu ostatniej dekady rynek pracy zmienił się diametralnie. Pojawiły się nowe kierunki rozwoju, a co za tym idzie, zwiększyło się zapotrzebowanie na stanowiska, których przed kilkoma laty jeszcze nie było. Przedstawiamy Wam zestawienie 10 zupełnie nowych profesji, na które jest obecnie popyt na rynku pracy.

  • Jak znaleźć kilkuset odpowiednich pracowników w kilka miesięcy? Pomogą media społecznościowe. Oto, jak się za to zabrać
    Skuteczna rekrutacja to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Jak zatem efektywnie szukać kandydatów do pracy i jak powinna wyglądać rekrutacja? Z pomocą przychodzą media społecznościowe.

  • Agroturystyka jako forma biznesu
    A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady – kto z nas choć raz o tym nie pomyślał? Planując tę formę biznesu, warto zwrócić uwagę na trendy i reklamę!

  • Najlepsze sposoby rekrutacji w polskich firmach w 2019 r. [Raport]
    Pracodawcy podejmują różne kroki, aby znaleźć odpowiedniego kandydata na wolne stanowisko. Oprócz podstawowych metod rekrutacji, jak rozmowa kwalifikacyjna, testy kompetencji, umiejętności oraz predyspozycji zawodowych, rekruterzy coraz chętniej sięgają po nietypowe techniki, czyli dyskusje, symulacje czy grywalizacje.

  • Pierwszy pełny rok z przepisami RODO - podsumowanie 2019 roku
    Ciągła edukacja oraz samodoskonalenie – to stwierdzenie, które najlepiej obrazuje rok 2019 z perspektywy ochrony danych osobowych.

  • Krawat nie pomoże, jeśli podczas rekrutacji będziesz zbyt pewny siebie i nieprzygotowany
    Tylko około 6% rekruterów zwraca uwagę na to, jak kandydat jest ubrany w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Dla 34% rekruterów nieformalny strój kandydata nie ma żadnego znaczenia. Za to aż 45% rekruterów zniechęca zbyt duża pewność siebie osoby starającej się o pracę oraz CV niedopasowane do oferty (deklaruje to 67% badanych). Jak wyglądają procesy rekrutacyjne w Polsce oczami zatrudniających?

  • Wypadki przy pracy
    O 4,4 proc. mniej wypadków przy pracy w porównaniu z ubiegłym rokiem.

  • Polacy najbardziej zestresowanymi pracownikami w Europie
    Ponad 25 proc. Polaków codziennie odczuwa stres w pracy, co daje nam niechlubną, ostatnią pozycję w Europie. Pod względem reprezentowanych zawodów, do codziennego stresu przyznaje się najwięcej finansistów i pracowników sektora ochrony zdrowia.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.