Powrót

Zarządzenie satysfakcją i radością w firmie staje się realne. Kim jest Dyrektor ds. Szczęścia?

Podstawą każdej firmy jest pracownik, którego zadowolenie przekłada się na większą efektywność i lojalność. Niektórzy pracodawcy dostrzegli fakt, że o zaangażowanie swojego zespołu nie można zabiegać jedynie wynagrodzeniem i wszelkiego rodzaju benefitami. Powstało nowe stanowisko tzw. Specjalisty ds. Szczęścia, który będzie czuwał nad zwiększeniem satysfakcji i zadowolenia pracowników w firmie.

Chief Happiness Officer (CHO), Happy Manager, czy Dyrektor ds. Szczęścia to stanowisko, które coraz częściej pojawia się w zachodnich firmach. Jego zadaniem jest definiowanie i promowanie wartości firmy, które powinny mieć charakter spójny ze strategią i celami całej organizacji. W Polsce stanowisko to nie jest jeszcze zbyt popularne, jednak biorąc pod uwagę problemy z zatrzymaniem specjalistów w firmach oraz tempo zmian na rynku pracy, już wkrótce można spodziewać się jego popularyzacji.

 

Czym zajmuje się Dyrektor ds. Szczęścia

 

Zakres obowiązków Dyrektorów ds. Szczęścia jest elastyczny i często zależy od indywidualnych potrzeb danej organizacji, jednak głównym dążeniem jest budowanie atmosfery, w której pracownik będzie czuł się ważny dla firmy oraz będzie widział głębszy sens swojej pracy. Ich zadaniem jest głównie poprawa zadowolenia pracowników, które ma swój początek już na etapie rekrutacji. Happy Menager powinien zadbać o to, aby warunki zatrudnienia były przejrzyste, a sama rekrutacja odbywała się jak najbardziej sprawiedliwie. W późniejszym etapie powinien on dopilnować tego, aby ścieżka nowozatrudnionego była jak najbardziej satysfakcjonująca. Dyrektorzy ds. Szczęścia to osoby, do których można zwrócić się z wszelkiego rodzaju problemami oraz uwagami. Ich obowiązkiem jest nie tylko wysłuchanie, ale przede wszystkim analiza problemu oraz znalezienie wyjścia z trudnej sytuacji.

 

Zadowolenie pracownika zaowocuje

 

Firmy niejednokrotnie dostrzegają, że atmosfera jest coraz ważniejszym czynnikiem przy wyporze pracy. Pracodawcy widząc tę zależność, zatrudniają Dyrektorów ds. Szczęścia, inwestując tym samym w poprawę relacji międzyludzkich oraz integrację zespołową. Różnorodność benefitów i wzrastająca wysokość pensji może być satysfakcjonująca do pewnego etapu, potem pracownicy jeszcze bardziej oczekują tego, że miejsce pracy będzie dla nich źródłem szczęścia. Dążą oni do uzyskania możliwości dalszego rozwoju, poczucia sensu i spełnienia zawodowego, dobrej i przyjaznej atmosfery, która będzie sprzyjała realizacji ambitnych i kreatywnych projektów.

 

Justyna Bilicz (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)

 

Źródło: Agnieszka Matłacz, www.prawo.pl

Joanna Koprowska, www.hbrp.pl


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Kompetencje zdobyte za granicą cenione przez polskich pracodawców
    Polacy, którzy zdecydują się na powrót do kraju z emigracji po Brexicie, mogą liczyć na dobre perspektywy znalezienia nowej pracy. Polskie firmy docenią ich między innymi za międzynarodowe doświadczenie, przedsiębiorczość i wytrwałość.

  • 5 sposobów na wykorzystanie Facebooka do szukania pracy

  • Uzależnienie od pracy
    Czerpanie przyjemności z pracy, spędzanie w firmie o wiele więcej godzin niż wymaga czas pracy, niechęć do urlopu – czy to już pracoholizm?

  • Dzień Nauczyciela
    14 października jest od 1982 roku oficjalnie Dniem Edukacji Narodowej, potocznie nazywanym Dniem Nauczyciela. Święto nie tylko nauczycieli, ale wszystkich pracowników oświaty, uważane jest przez wielu za dzień wolny od pracy. Czy na pewno tak jest?

  • Great Place to Work® ogłosił listę 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie
    Tegoroczną listę 25 World’s Best Workplaces, ogłoszoną przez Great Place to Work® 2 października 2019 r., otwiera technologiczna firma Cisco. To wielka satysfakcja także dla Polski, bo w globalnym sukcesie firmy ma swój udział polski oddział Cisco. Cisco Poland jest też liderem listy Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2019, ogłoszonej w kwietniu b.r. (w kategorii firm dużych, zatrudniających powyżej 500 pracowników). Na światowej liście mamy jeszcze 4 inne firmy o zasięgu światowym, które również w Polsce z powodzeniem tworzą wyjątkowe miejsca pracy i są doceniane przez swoich pracowników. Są to: EY, SAS, The Adecco Group oraz American Express.

  • Obecność zwierząt w pracy - z korzyścią dla wszystkich
    Zwierzęta w pracy to zagadnienie, które w ostatnim czasie zyskuje na swojej popularności. Wielu pracowników spędza w pracy oraz w drodze do niej kilka, a nawet kilkanaście godzin dziennie. Dla właścicieli zwierzaków, które zostają wtedy w domach, to nie lada problem. Istnieją jednak pracodawcy, którzy wychodzą z inicjatywą i proponują swoim pracownikom możliwość przychodzenia do pracy ze swoim czworonogiem. Bez wątpienia, jest to jeden z ciekawszych benefitów pracowniczych, który pomaga wyróżnić firmę na tle konkurencji.

  • Stygnie zapał rekrutacyjny polskich firm
    Choć nadal sporo, bo 13% polskich przedsiębiorstw chce powiększać swoje zespoły, to optymizm pracodawców jest słabszy niż przed rokiem – potwierdza opublikowany dziś raport Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia, przedstawiający plany rekrutacyjne firm na ostatni kwartał 2019 roku.

  • Najłatwiej o nową pracę w Polsce południowo-zachodniej, trudniej w północnej i centralnej
    Ostatni kwartał 2019 roku to więcej ofert pracy w Polsce południowo-zachodniej i południowej – w tych regionach firmy będą poszukiwać najwięcej nowych pracowników i tam czeka na nie największa rywalizacja o kadry. Duże chęci do powiększania swoich zespołów zgłaszają też przedsiębiorstwa ze wschodniej i północno-zachodniej części kraju.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.