Powrót

Zamieszczenie oferty pracy w urzędzie pracy

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2016-05-10

Wystarczy wykonać kilka kroków, aby urząd pomógł Ci znaleźć pracownika!

Pracodawca zainteresowany złożeniem oferty pracy, powinien w pierwszej kolejności odszukać stosowną zakładkę z gotowym drukiem i informacją o sposobach złożenia dokumentu na stronie internetowej właściwego urzędu pracy. Odpowiednim urzędem jest urząd właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy. Pracodawca może także złożyć ofertę do innego, wybranego przez siebie urzędu. Pależy pamiętać, że oferta może być złożona tylko w jednym powiatowym urzędzie pracy.

Jeśli urząd nie dysponuje kandydatami spełniającymi wymagania określone w ofercie pracy, udostępnia informację innym urzędom pracy. Oferta dostępna jest również w internetowej bazie ofert pracy.

Wybór rodzaju oferty

Składając ofertę pracy, pracodawca decyduje, czy będzie to oferta otwarta czy zamknięta. Pośrednictwo otwarte polega na zamieszczeniu danych kontaktowych firmy, dzięki czemu zgłoszenia kandydatów będą spływać bezpośrednio do siedziby. Jeśli pracodawca nie chce podawać do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację przez osoby niezarejestrowane w urzędzie, wybiera zamkniętą ofertę pracy. Taka oferta w pełnym zakresie udostępniana jest wyłącznie zarejestrowanym bezrobotnym oraz poszukującym pracy. Sam status jednak nie wystarczy, należy również spełniać wymagania określone w ofercie. Po wstępnej weryfikacji urząd kieruje osobę na rozmowę do pracodawcy.

Kiedy urząd może odmówić przyjęcia oferty?

Powiatowy urząd pracy może odmówić przyjęcia oferty pracy. Ma do tego prawo, gdy pracodawca zawarł w niej wymagania, które naruszają zasadę równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy. Wymagania, które mogą dyskryminować kandydatów do pracy, to na przykład te związane z płcią, wiekiem, niepełnosprawnością, rasą, religią, narodowością, przekonaniami politycznymi, przynależnością związkową, pochodzeniem etnicznym, wyznaniem lub orientacją. Jeśli są podane w ogłoszeniu, dyskwalifikują ofertę do rozpowszechnienia jej przez urząd.

Sytuacja pracodawcy także może być powodem odmowy przyjęcia oferty pracy. Jeśli pracodawca w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy został ukarany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy bądź jest objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy, urząd może nie przyjąć oferty.

Ofertę pracy bezpłatnie możesz zamieścić również na portalu Zielonej Linii.

Joanna Kuzub (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)

Źródło: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

Pokaż/ukryj panel komentarzy