Powrót

Pracownicy chcą pomagać

Idealny pracodawca to taki, który zna i zaspokaja potrzeby pracowników. Chodzi zarówno o te dotyczące atmosfery w pracy czy przysługujących benefitów, jak również angażowania w aktywności na rzecz środowiska i lokalnej społeczności.

Z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” opracowanego przez Antal i Sodexo wynika bowiem, że niemal 70 proc. zatrudnionych chciałoby uczestniczyć w akcjach społecznych i charytatywnych inicjowanych przez firmę.

Z punktu widzenia psychologii ewolucyjnej pomaganie innym ludziom jest nieodłączną potrzebą każdego człowieka. Buduje nowe pokłady życiowej energii i daje poczucie spełnienia. Badania naukowców z Uniwersytetu w Southampton w Wielkiej Brytanii potwierdziły, że angażowanie się w działalność dobroczynną jest korzystne dla zdrowia psychicznego człowieka – niezależnie od jego statusu społecznego, stanu cywilnego, zdrowia czy wykształcenia.[1]

 

Energia z pomagania

 

Pracodawcy dostrzegają, że włączanie pracowników w prowadzone przez firmę działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spotyka się z ich pozytywnym odbiorem, dlatego starają się zapewniać zatrudnionym możliwość realizacji w tym obszarze. Potwierdzają to wyniki badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, które pokazuje, że aż 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych, a oni z kolei coraz chętniej angażują się w tego rodzaju przedsięwzięcia.

 

Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników.

Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” prezentuje konkretne potrzeby pracowników, które dla zespołów HR stanowią podpowiedź, w jaki sposób budować politykę firmy, aby odpowiadała ona na realne oczekiwania pracowników. To także swoisty drogowskaz pozwalający wyróżnić ofertę pracy na mapie Polski.

media.contrust.pl

 

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Praca zdalna jest wygodna, ale wolimy powrót do biura [NOWY RAPORT]
    Spośród osób pracujących zdalnie podczas pandemii aż 6 na 10 musiało stworzyć swój roboczy kącik niemal od zera. Choć w domu pracuje nam się całkiem wygodnie, tylko niewielka część Polaków na stałe zamieniłaby biuro na swoje cztery kąty.

  • 5 nieoczywistych elementów CV, które decydują o sukcesie rekrutacyjnym
    Myślisz, że wiesz już wszystko o stworzeniu idealnego CV? Masz za sobą wieloletnie doświadczenie w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych? Niby wszystko jest OK, ale czujesz, że coś trzeba zmienić? Sprawdź, czego brakuje Twojemu CV, by było naprawdę wyjątkowe!

  • Zmiany w tarczy antykryzysowej. Pytania i odpowiedzi
    Jakie zmiany zaszły w tarczy antykryzysowej, kto jeszcze uzyskał prawo do wsparcia?

  • Badanie: firmy w Polsce niegotowe na kryzys. Kluczowe zarządzanie reputacją [PIERWSZE WNIOSKI]
    Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych przewiduje, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, które objęło dyrektorów komunikacji największych firm z 10 sektorów gospodarki. Projekt prowadzony przez agencję On Board Think Kong swoim patronatem objęły Konfederacja Lewiatan i Uniwersytet Warszawski.

  • Wycieki danych osobowych dobrze (nie)znane
    Największymi wyzwaniami w 2020 r. będą wycieki danych osobowych, co jest bezpośrednio związane zewzrostem cyberprzestępczości. Średnio co 39 sekund odbywa się atak hakerski na komputery z dostępem do sieci – wynika z danych podanych przez Security Magazine. Jednak utracić informacje można nie tylko przez działalność przestępców. Jakie są najczęstsze przyczyny wyciekówcennych informacji?

  • Kompetencje twarde i miękkie
    W procesie rekrutacji danego kandydata w pierwszej kolejności sprawdzane są jego umiejętności, wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Jednak czy te są najważniejsze przy wyborze kandydata? Okazuje się, że nie tylko wiedza i doświadczenie świadczą o atrakcyjności pracownika. Coraz większą wagę przywiązuje się do tzw. kompetencji miękkich. Czym są i jakie mają znaczenie?

  • Jak często zmieniamy pracę
    Wiele osób boi się przekwalifikowania i dokształcania. Często to właśnie stabilność zatrudnienia jest czynnikiem decydującym o naszej karierze zawodowej. Jakie są najczęstsze powody zmiany pracy i jak to wygląda w naszym CV?

  • Pracodawcy w obliczu koronawirusa
    Czy skierować pracowników na badania, wdrożyć system pracy zdalnej, wprowadzić dodatkowe środki ostrożności – to tylko niektóre pytania zadawane przez firmy w ostatnich dniach. Co mogą zrobić pracodawcy, aby przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19? Jakie działania przewiduje ustawodawca?

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.