Powrót

Pracownicy chcą pomagać

Idealny pracodawca to taki, który zna i zaspokaja potrzeby pracowników. Chodzi zarówno o te dotyczące atmosfery w pracy czy przysługujących benefitów, jak również angażowania w aktywności na rzecz środowiska i lokalnej społeczności.

Z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” opracowanego przez Antal i Sodexo wynika bowiem, że niemal 70 proc. zatrudnionych chciałoby uczestniczyć w akcjach społecznych i charytatywnych inicjowanych przez firmę.

Z punktu widzenia psychologii ewolucyjnej pomaganie innym ludziom jest nieodłączną potrzebą każdego człowieka. Buduje nowe pokłady życiowej energii i daje poczucie spełnienia. Badania naukowców z Uniwersytetu w Southampton w Wielkiej Brytanii potwierdziły, że angażowanie się w działalność dobroczynną jest korzystne dla zdrowia psychicznego człowieka – niezależnie od jego statusu społecznego, stanu cywilnego, zdrowia czy wykształcenia.[1]

 

Energia z pomagania

 

Pracodawcy dostrzegają, że włączanie pracowników w prowadzone przez firmę działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spotyka się z ich pozytywnym odbiorem, dlatego starają się zapewniać zatrudnionym możliwość realizacji w tym obszarze. Potwierdzają to wyniki badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, które pokazuje, że aż 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych, a oni z kolei coraz chętniej angażują się w tego rodzaju przedsięwzięcia.

 

Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników.

Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” prezentuje konkretne potrzeby pracowników, które dla zespołów HR stanowią podpowiedź, w jaki sposób budować politykę firmy, aby odpowiadała ona na realne oczekiwania pracowników. To także swoisty drogowskaz pozwalający wyróżnić ofertę pracy na mapie Polski.

media.contrust.pl

 

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Jak weryfikować oferty pracy, aby nie paść ofiarą oszustwa?
    Internet zrewolucjonizował rynek pracy, wystarczy kilka kliknięć, by przeszukać setki ofert pracy, wysłać aplikację i wziąć udział w rozmowie rekrutacyjnej. Niestety, ta wygoda niesie ze sobą również rosnące ryzyko oszustw. Fałszywe ogłoszenia o pracy stają się coraz bardziej powszechne, a ich autorzy są coraz lepiej przygotowani. Posługują się językiem, grafiką i strukturą, które do złudzenia przypominają prawdziwe oferty. Zdarza się, że podszywają się pod realnie istniejące firmy, wykorzystując ich logotypy, dane kontaktowe, a nawet prawdziwe nazwiska pracowników.

  • Okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych [INFOGRAFIKA]
    Od 1 czerwca 2025 r. nie uległ zmianie okres, na jaki urząd pracy może przyznać zasiłek dla bezrobotnych. Nadal jest to 180 lub 365 dni. Nowe przepisy wprowadziły jednak zmiany dotyczące bezrobotnych uprawnionych do dłuższego świadczenia. Kto obecnie może na nie liczyć?

  • Gdzie szukać szkoleń?
    Zmieniający się rynek pracy sprawia, że jego uczestnicy coraz częściej muszą liczyć się z koniecznością adaptacji do nowych realiów. Znalezieniu dobrej pracy służyć może np. udział w kursach czy szkoleniach, dzięki którym nabywa się nowe umiejętności lub poszerza te już posiadane. Gdzie można szukać takich możliwości?

  • Duże europejskie firmy z najlepszymi miejscami pracy. Oto ranking
    Wpływ na tworzenie dobrego, przyjaznego miejsca pracy ma wiele czynników. Dlatego to duże wyzwanie dla pracodawców i liderów. Komu wychodzi to najlepiej? Przedstawiamy ranking 100 firm, w których pracownicy czują się świetnie i są naprawdę docenieni.

  • Jakie umiejętności najczęściej wpisujemy w CV?
    CV jest najpopularniejszym dokumentem rekrutacyjnym. To na jego podstawie pracodawcy zapraszają kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. Warto zatem, by dokument ten pozytywnie wyróżniał się na tle innych. Część CV jest poświęcona umiejętnościom. O jakich kompetencjach najczęściej wspominają Polacy? Jakimi umiejętnościami najchętniej chwalą się mieszkańcy innych krajów?

  • Perfekcjonizm w pracy: Pomaga czy przeszkadza?
    Perfekcjonizm to cecha, która w pracy może zarówno motywować do lepszych wyników, jak i prowadzić do nadmiernego stresu. Postawione sobie wysokie standardy i chęć osiągnięcia doskonałości mogą sprawić, że będziemy dążyć do perfekcji, starając się jednocześnie uniknąć jakichkolwiek błędów. Jednak w nadmiarze perfekcjonizm może prowadzić do trudności w podejmowaniu decyzji, niezdrowej atmosfery w zespole, a w najgorszym scenariuszu do wypalenia zawodowego. Warto więc zastanowić się, jakie są jego zalety i wady oraz jak można znaleźć zdrową równowagę w pracy.

  • Team Poland dla Ukrainy
    Sytuacja za naszą wschodnią granicą sprawiła, że zwłaszcza po 2022 roku do Polski przybyły miliony obywateli Ukrainy. Zarówno to, jak i perspektywa olbrzymich środków na odbudowę tego kraju po ewentualnym zakończeniu wojny sprawia, że coraz więcej podmiotów interesuje się możliwością ekspansji na ten rynek. Na jaką pomoc w tym zakresie mogą liczyć polskie firmy?

  • Praca zdalna – czy naprawdę jest tak produktywna?
    Praca zdalna stała się normą dla wielu osób, zwłaszcza w dobie cyfryzacji i pandemii COVID-19. Sporo firm zdecydowało się na wprowadzenie elastycznych form pracy, a dla niektórych to rozwiązanie stało się na tyle wygodne, że wprowadzono tę formę zatrudnienia na stałe. Jednak jednym z najczęstszych pytań, które pojawiają się w kontekście pracy zdalnej jest kwestia, czy naprawdę jest ona tak samo produktywna, jak tradycyjna praca w biurze? Czy brak bezpośredniego nadzoru, mniej formalne spotkania oraz wygodne środowisko domowe sprzyjają lepszym wynikom, czy wręcz przeciwnie – stwarzają warunki do rozproszenia i mniejszej efektywności?

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy