Agroturystyka jako forma biznesu
Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2020-02-03
A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady – kto z nas choć raz o tym nie pomyślał? Planując tę formę biznesu, warto zwrócić uwagę na trendy i reklamę!
Wyjazdy na letniska stały się popularne i modne już przed I wojną światową. Mieszczanie wypoczywali wtedy w domach rolników lub w specjalnie budowanych domach letnich. Szczytowy rozwój turystyki przypada na drugą połowę XX wieku, a pod koniec stulecia można było zaobserwować rozwój nowo powstałej agroturystyki.
Ciekawostki prawne
Działalność agroturystyczna prowadzona przez rolnika na terenie należącego do niego gospodarstwa rolniczego nie podlega rejestracji. Przysługuje w takim przypadku zwolnienie podatkowe lub preferencyjne formy opodatkowania. Agroturystyka zwolniona jest również ze spełnienia warunków dla organizacji usług turystycznych. Podlega jedynie zgłoszeniu obiektów noclegowych do ewidencji prowadzonej przez gminę. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie biznes.gov.pl.
Co zrobić, żeby wybić się w gąszczu ofert?
Trendy w agroturystyce
Obecnie sam pokój z pięknym widokiem może nie być wystarczającą atrakcją. Ośrodki wypoczynkowe prześcigają się w atrakcjach dla klientów. Należy jednak pamiętać, przy ustalaniu atrakcji, że prowadzimy agroturystykę i naszymi klientami raczej będą osoby z miasta. Propozycje, które będą dla nich atrakcyjne, będą inne niż dla ludzi mieszkających na wsi.
Nauka jazdy konnej – super, ale ta atrakcja na ogół dostępna jest w większości większych miast. Pomoc w codziennych obowiązkach gospodarskich – raczej żadne miasto nie oferuje takich atrakcji.
Wiejski marketing
Myśląc o tego rodzaju działalności należy zadbać o promocję na szeroką skalę. Zanim klienci docenią naszą markę i zaczną polecać znajomym, muszą do nas przyjechać i przekonać się, że jest to miejsce godne polecenia i odwiedzenia po raz kolejny i kolejny.
Zamieszczenie oferty na portalu, który dedykowany jest rezerwacji pobytu, może okazać się niedostateczne. Warto postawić na nowoczesną stronę internetową i pamiętać o tym, że powinna ona być responsywna, czyli dobrze wyświetlająca się na urządzeniach mobilnych. Budując stronę należy zadbać o zdjęcia, które mogą zachęcić o wiele bardziej niż najlepszy opis. Poza tym ludzie nie lubią czytać długich opisów w internecie.
Facebook to social media minimum. Oprócz konta na facebooku warto założyć również na innych portalach społecznościowych, aby zasięg był większy. Przy czym należy pamiętać o tym, że trzeba dbać o swoich odbiorców. Samo konto i nieprzemyślane wpisy nie przyniosą oczekiwanych korzyści.
Warto pomyśleć również o reklamie w internecie, którą można sprecyzować pod konkretną grupę odbiorców.
Joanna Kuzub (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)
Zobacz podobne artykuły:

Statusu bezrobotnego a wyjazd Jesteś zarejestrowany w urzędzie pracy i planujesz wyjazd? Sprawdź, co mówią przepisy!

Język korporacji – skróty i pojęcia, które mogą Ci się przydać Planujesz pracę w korporacji? Nie daj się zaskoczyć i sprawdź, co oznaczają najpopularniejsze zwroty „korpomowy”.

Blisko połowa pracowników gotowa zmienić firmę z powodu szefa Atrakcyjne wynagrodzenie nie jest w stanie zatrzymać w firmie pracownika, któremu przeszkadza postawa przełożonego i niełatwe z nim relacje. Mimo że w trudnych ekonomicznie czasach to finanse są głównym motywatorem, ogromny wpływ na zaangażowanie zatrudnionych mają także liderzy. Tymczasem firmy, zatrudniając niewłaściwych, tracą miliony i przegrywają z konkurencją w walce o talenty.

7 pomysłów na pracę dla uzdolnionych kulinarnie [Infografika] Szukasz pomysłu na siebie? Masz zamiłowanie do gotowania i lubisz eksperymentować w kuchni? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.

Dokąd zmierzasz rynku pracy Model pracy w ostatnich 20 latach kształtowany był przede wszystkim przez postępującą globalizację i wymóg konkurencyjności. Prowadziło to do stale rosnącego tempa pracy i presji na jej dalszą intensyfikację. Wyznacznikiem wartości pracownika stała się jego efektywność, a model wynagradzania za efekty napędzał pracujących do coraz większego wysiłku. Potem przyszła pandemia, kryzys, ale także zderzenie z mentalnością młodego pokolenia pracowników, dla których praca zawodowa przestała być bezdyskusyjnym priorytetem. Na naszych oczach rynek pracy podlega głębokiej transformacji.

Co może się zmienić w umowie zlecenia w 2023 roku? Wprowadzenie pełnego oskładkowania umów zleceń było dyskutowane od wielu lat. W I kwartale 2023 roku planowane jest wprowadzenie rewolucyjnych zmian dotyczących umów cywilnoprawnych. Co może się zmienić i czy ktoś skorzysta na tych zmianach? Sprawdź.

10 kroków w prewencji stresu, czyli co może zrobić pracodawca [INFOGRAFIKA] Pracodawco! Sprawdź, jakie działania możesz wdrożyć, aby Twoi pracownicy nie byli zestresowani.

Polacy a praca za granicą Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że trend wyjazdu z Polski w celu poszukiwania zatrudnienia się odwróci i Polacy będą raczej wracać i pracować w ojczyźnie. Wskazywały na to coraz lepsza sytuacja gospodarcza w Polsce, a później pandemia, która uniemożliwiła swobodne przemieszczanie się. Jednak inflacja, niepewność, wojna na Ukrainie sprawiły, że obecnie, znowu, wielu Polaków szuka pracy za granicą, głównie w krajach UE.