
GŁÓWNY SPECJALISTA DS. PLANOWANIA ZAKUPÓW I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ REALIZACJI SPRAWOZDAŃ W WYDZIALE PLANOWANIA I KOORDYNACJI ZAMÓWIEŃ, BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I OBIEGU DOKUMENTÓW
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Prowadzi proces opracowywania planu zamówień i planu zakupów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz regulacjami wewnętrznymi Ministerstwa Finansów, na potrzeby przygotowywania oraz aktualizacji planu postępowań, w celu zapewnienia prawidłowości przebiegu procesów i zgodnego z przepisami dokonywania przez wewnętrzne komórki organizacyjne MF zakupów.
- Przygotowuje i publikuje plan postępowań o udzielenie zamówień oraz aktualizuje ten plan na podstawie informacji uzyskanych od wewnętrznych komórek organizacyjnych MF.
- Zbiera informacje, przygotowuje i przekazuje do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych w MF, w celu realizacji ustawowych obowiązków nałożonych na Zamawiającego.
- Przygotowuje i publikuje wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach w celu realizacji ustawowych obowiązków Zamawiającego.
- Współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi MF, poprzez świadczenie wsparcia w sprawach dotyczących zgłaszania pozycji do planu z wykorzystaniem narzędzia informatycznego obsługującego ten proces.
- Monitoruje i analizuje plan zamówień oraz plan postepowań o udzielenie zamówień, jak również współpracuje w tym zakresie z komórkami merytorycznymi MF, w celu prawidłowej realizacji przepisów wewnętrznych i ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów, poprzez świadczenie wsparcia w sprawach dotyczących przygotowania wniosków o dokonanie zakupu oraz dokumentacji dotyczącej zakupów. Uzgadnia z komórkami organizacyjnymi ministerstwa sposób zapewnienia prawidłowości złożenia wniosku i realizuje sprawy związane z publikacją dokumentacji zakupowej na BIP MF.
- Prowadzi szkolenia dla komórek organizacyjnych ministerstwa z zakresu właściwości wydziału.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
- Znajomość Kodeksu cywilnego
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Zaawansowana znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Umiejętności wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Do spraw: planowania zakupów i zamówień publicznych oraz realizacji sprawozdań
Komórka organizacyjna: w Wydziale Planowania i Koordynacji Zamówień, Biuro Zamówień Publicznych i Obiegu Dokumentów
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
Dokumenty niezbędne
- CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
- Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebyciu ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.
Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadku e-Doręczenia lub ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.
W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez system e-Doręczenia lub ePUAP).
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
/>
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r.o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Ministra Finansów z 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 89).
Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-08-06
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/118/BZP
Biuro Podawcze mieści się przy wejściu do gmachu od ul. Traugutta 5A.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane