
INSPEKTOR/ SPECJALISTA DS. BHP INSPEKTOR OCHRONY P/POŻ INSPEKTOR DS. OBRONNYCH
GŁÓWNE INFORMACJE:






Dodatkowe informacje:
Inspektor/ Specjalista ds. BHP Inspektor Ochrony P/POŻ Inspektor ds. Obronnych
Miejsce pracy: KrakówTwój zakres obowiązków
W zakresie Inspektora ds. bhp
1. Zakres obowiązków i zadań określony Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
2. przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów BHP w tym zakresie na wszystkich stanowiskach pracy,
3. sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
4. bieżące informowanie Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń,
5. prowadzenie instruktażu wstępnego w zakresie BHP nowoprzyjętych pracowników,
6. udział w opracowywaniu planów modernizacji i rodzaju działalności oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo i higienę pracy,
7. opracowanie projektów zarządzeń i poleceń w zakresie poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy,
8. występowanie do kierowników jednostek i komórek organizacyjnych z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
9. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań BHP do opracowanych założeń i dokumentacji modernizacyjnej lub jego części oraz nowych inwestycji, a także udział w ocenie tych dokumentacji,
10. udział w przekazywaniu do użytku nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników i pacjentów,
11. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych procesach technologicznych,
12. udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących BHP oraz w ustalaniu zadań kierowników jednostek i komórek organizacyjnych w tym zakresie,
13. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących BHP na poszczególnych stanowiskach pracy,
14. prowadzenie rejestrów, ewidencji i dokumentacji związanej z BHP,
15. prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o te choroby a także przechowywanie wyników badań środowiska pracy,
16. udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyny i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków,
17. doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i przepisów BHP,
18. udzielanie informacji o ryzyku dla zdrowia oraz doradztwo w zakresie doboru najwłaściwszych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia,
19. organizowanie wymaganych przepisami prawa szkoleń w zakresie BHP,
20. organizowanie systematycznych badań i pomiarów czynników szkodliwych
i uciążliwych dla zdrowia oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami,
21. kontrola zaopatrzenia pracowników w odzież ochronną, roboczą i sprzęt ochrony osobistej,
22. kontrola realizacji zaleceń wydanych przez organa nadzoru w zakresie BHP,
23. wnioskowanie przyznania należnych uprawnień pracownikom zatrudnionym
w warunkach szkodliwych lub uciążliwych dla zdrowia,
24. udział w komisjach przeglądów technicznych poszczególnych placówek i obiektów MSO-R
W zakresie inspektora ochrony przeciwpożarowej
1. organizowanie ochrony przeciwpożarowej w zakresie sprzętu i urządzeń pożarniczych oraz środków gaśniczych,
2. przeprowadzanie okresowych przeglądów pomieszczeń pod kątem ich zabezpieczenia przeciwpożarowego,
3. kontrola rozmieszczenia i wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy oraz kontrola przestrzegania przepisów p/poż w obiektach,
4. sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz p/poż zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
5. prowadzenie instruktażu wstępnego w zakresie p/poż nowoprzyjętych pracowników,
6. udział w opracowywaniu planów modernizacji i rodzaju działalności oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo p/poż,
7. opracowanie projektów zarządzeń i poleceń w zakresie poprawy bezpieczeństwa p/poż,
8. występowanie do kierowników jednostek i komórek organizacyjnych z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa p/poż,
9. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań p/poż do opracowanych założeń i dokumentacji modernizacyjnej lub jego części oraz nowych inwestycji, a także udział w ocenie tych dokumentacji,
10. udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących p/poż oraz w ustalaniu zadań kierowników jednostek i komórek organizacyjnych w tym zakresie,
11. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących p/poż na poszczególnych stanowiskach pracy,
12. prowadzenie rejestrów, ewidencji i dokumentacji związanej z ochroną przeciwpożarową,
13. doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i przepisów p/poż,
14. organizowanie wymaganych przepisami prawa szkoleń w zakresie p/poż
15. kontrola realizacji zaleceń wydanych przez organa nadzoru w zakresie p/poż,
W zakresie obrony cywilnej:
1. opracowywanie i aktualizacja obowiązującej dla potrzeb obronności dokumentacji,
2. koordynacja szkolenia pracowników w zakresie spraw obronnych oraz obrony cywilnej,
3. opracowanie i uaktualnianie planu operacyjnego obrony oraz planu OC
4. wyznaczanie pomieszczeń zastępczych bazy łóżkowej na terenie MSOR w przypadku wojny i zagrożeń państwa,
5. doskonalenie przygotowań do przeprowadzania ewakuacji pacjentów, przygotowanie planu zawiadamiania pracowników w sytuacjach nadzwyczajnych,
6. prowadzenie w zakresie określonym obowiązującymi przepisami spraw związanych z przydziałem mobilizacyjnym oraz reklamacją od służby wojskowej pracowników.
Nasze wymagania
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
