
REFERENT W PIERWSZYM REFERACIE SPRAW WIERZYCIELSKICH W PIERWSZYM URZĘDZIE SKARBOWYM ŁÓDŹ-BAŁUTY
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Analizuje na bieżąco zaległości podatkowe budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego w celu zapobiegania ich przedawnianiu.
- Podejmuje wobec podatników czynności informacyjne i dyscyplinujące w celu doprowadzenia do dobrowolnego wykonania zobowiązań podatkowych.
- Realizuje zadania wierzyciela określone w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w tym w szczególności wystawia upomnienia, tytuły wykonawcze w celu przymusowego wyegzekwowania zaległości.
- Analizuje na bieżąco zaległości, co do których umorzono postępowanie egzekucyjne na skutek bezskuteczności egzekucji, poszukuje majątku dłużników oraz podejmuje inne działania w celu ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego.
- Prowadzi korespondencję z komornikami sądowymi po zbiegu egzekucji administracyjnej z sądową w celu monitorowania stanu zaległości podatkowych.
- Sprawdza przesłanki przedawnienia zobowiązań podatkowych w celu terminowego odpisania ich kwot z konta.
- Wprowadza do systemu informatycznego dane dotyczące zaległości przedawnionych. Dostarcza informacje innym komórkom organizacyjnym urzędu w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań.
- Kompletuje dokumentację w aktach sprawy oraz rejestruje, przyporządkowuje dokumenty zgodnie z JRWA i wykonuje wszelkie inne czynności w celu przekazania dokumentów do Archiwum Zakładowego.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów ustawy Ordynacji Podatkowa oraz Kodeksu postępowania administracyjnego,
- Znajomość ustawy o Finansach Publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, oraz przepisów podatkowych w stopniu niezbędnym do wykonywania zadań,
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami,
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
- Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania ,
- Grzeczność i uprzejmość,
- Dokładność, komunikatywność,
- Zdolności interpersonalne jak umiejętność łagodzenia konfliktów,
- Zdolności organizacyjne,
- Kultura osobista,
- Umiejętność organizacji pracy,
- Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
- Obsługa MS Office: Word oraz Excel.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Komórka organizacyjna: w Pierwszym Referacie Spraw Wierzycielskich w Pierwszym Urzędzie Skarbowym Łódź-Bałuty
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- stanowisko pracy zlokalizowane w budynku pięciopiętrowym,
- stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
- budynek posiada bariery architektoniczne (brak podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, budynek wyposażony jest w windę, co umożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych kondygnacji budynku,
- na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania
- Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór oświadczenia - Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed dniem 01 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).
W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERTY W FORMIE PAPIEROWEJ: WYMAGANE OŚWIADCZENIA I KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MUSZĄ BYĆ OPATRZONE TWOIM WŁASNORĘCZNYM PODPISEM.
Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie. Nie ma możliwości uzupełniania niekompletnych aplikacji po upływie terminu składania ofert.
Jeśli w ogłoszeniu wymagane jest określone doświadczenie zawodowe lub staż pracy, w swojej aplikacji musisz jednoznacznie wykazać jego długość i rodzaj. Możesz to zrobić, dołączając kopie dokumentów, takich jak:
- świadectw pracy dotyczących zakończonych okresów zatrudnienia,
- zaświadczenia o trwającym stosunku pracy,
- zaświadczenia od zleceniodawców, potwierdzające czas trwania umowy i zakres obowiązków,
- zaświadczenia o odbytym stażu lub praktykach, z podanym zakresem wykonywanych zadań i czasem ich trwania,
inne dokumenty jednoznacznie potwierdzające długość i rodzaj doświadczenia zawodowego.
Pamiętaj, że sama umowa o pracę lub każda inna umowa cywilnoprawna nie jest wystarczającym potwierdzeniem okresu zatrudnienia.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym e-mailowo. Prosimy o systematyczne sprawdzanie skrzynek mailowych, w tym folderu SPAM.
W przypadku aplikowania za pośrednictwem formularza elektronicznego informujemy, iż formularz zawiera wszystkie niezbędne w naborze oświadczenia (należy zaznaczyć checkboxy). Osoba, która wygra nabór będzie zobowiązana do przekazania w dniu zatrudnienia kompletu podpisanych dokumentów aplikacyjnych. Jednocześnie prosimy o przesyłanie tylko niezbędnych dokumentów.
Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.
Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania
/>
Informujemy, że osoby które będą uczestniczyły w rozmowie kwalifikacyjnej, otrzymają wiadomość e-mail z linkiem do dobrowolnej, anonimowej ankiety. Ankieta zawiera pytania dotyczące przebiegu rekrutacji i służy do badania poziomu satysfakcji tego procesu.
INFORMACJE SYGNALNE[i]
W przypadku stwierdzenia podczas naboru naruszeń przepisów prawa możesz dokonać zgłoszenia tego faktu:
pisemnie:
a. pocztą elektroniczną na adres: zgłoszenie.wewnetrzne.ias.lodz@mf.gov.pl;
b. listownie na adres siedziby izby: al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź, w dwóch kopertach, z czego wewnętrzną kopertę należy opatrzeć dopiskiem "Zgłoszenie wewnętrzne";
2. ustnie:
a. telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
b. w trakcie bezpośredniego spotkania z osobą upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń, z którego osoba ta sporządza protokół;
Z osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń kontaktować się możesz pod nr tel. (42) 25-47-000 wew. 259; (42) 25-47-000 wew. 240; (42) 25-47-000 wew. 305
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), zgłoszenie można przesłać z adresu
e-mail - przy czym, zgłoszenie winno być opatrzone podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Spotkanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b), nastąpi na twój wniosek, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
1. datę dokonania zgłoszenia;
2. dane osobowe sygnalisty pozwalające na ustalenie jego tożsamości;
3. adres do kontaktu sygnalisty;
4. dane osoby, której dotyczy zgłoszenie;
5. przedmiot naruszenia, w tym:
a. szczegó
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-05-21
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
al. Kościuszki 83
90-436 Łódź
Kancelaria, pokój nr 1
z dopiskiem: ogłoszenie nr 151953
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administrator
Administratorem Państwa danych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
z siedzibą przy al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź (nr tel. 42 25 47 000, adres e-mail: ias.lodz@mf.gov.pl.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem:
- al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź;
- e-mail: iod.lodz@mf.gov.pl.
Cel i podstawy przetwarzania danych
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[i] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[ii].
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[iii] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być ujawnione podmiotom, z którymi Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku przeprowadzania naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska[iv].
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy
o służbie cywilnej (imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) jest niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy (imię, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym na stanowisko pracy poza korpusem służby cywilnej.
Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Inne informacje
Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane.
[i] Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) (dalej: Kp) oraz rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2369).
[ii] Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp w zw z. z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO). W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
[iii] Art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO
[iv] Art. 33 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 409).