GŁÓWNE INFORMACJE:

Nr ewidencyjny:
83433189

Branża:
Administracja biurowa

Zarobki:
4700 zł + 1000 zł dodatek motywacyjny

Lokalizacja:
Polska, dolnośląskie, Nowogrodziec, Asnyka 53

Ważne do:
2025-05-27

Rodzaj umowy:
umowa o pracę

Data rozpoczęcia:
03/06/2025

Wymiar czasu pracy:
pełny etat

Okres zatrudnienia:
czas określony
Obowiązki:
1. Opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
3. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych.
4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
5. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
6. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
7. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
8. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
9. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
10. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
11. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
12. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem (tj. Dz.U. z 2024r. poz.1829).
13. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
14. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku.
15. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
16. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
17. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
18. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą diagnostyczno- pomocową lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
19. Obsługa programów/systemów informatycznych powiązanych bezpośrednio lub pośrednio z realizacją zadań przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, w tym: POMOST, CAS, EPUAP, SEPI.
20. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
3. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych.
4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
5. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
6. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
7. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
8. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
9. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
10. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
11. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
12. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem (tj. Dz.U. z 2024r. poz.1829).
13. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
14. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku.
15. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
16. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
17. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
18. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą diagnostyczno- pomocową lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
19. Obsługa programów/systemów informatycznych powiązanych bezpośrednio lub pośrednio z realizacją zadań przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, w tym: POMOST, CAS, EPUAP, SEPI.
20. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:1. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika ,psychologia, socjologia, nauki o
rodzinie lub
b. praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione
szkoleniem z zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodzina lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. O wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodzina, a także udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. W sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011r. Nr 272 poz. 1608)
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3. wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
6. posiada obywatelstwo polskie;
7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
Wymogi pożądane na danym stanowisku:
1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy;
2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
3. umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
5. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność i systematyczność, samodzielność,odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, zdolności organizacyjne, dyspozycyjność;
6. nieposzlakowana opinia;
7. gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8. odporność na stres;
9. umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika ,psychologia, socjologia, nauki o
rodzinie lub
b. praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione
szkoleniem z zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodzina lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. O wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodzina, a także udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. W sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011r. Nr 272 poz. 1608)
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3. wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
6. posiada obywatelstwo polskie;
7. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
Wymogi pożądane na danym stanowisku:
1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy;
2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
3. umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
5. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dokładność i systematyczność, samodzielność,odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, zdolności organizacyjne, dyspozycyjność;
6. nieposzlakowana opinia;
7. gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8. odporność na stres;
9. umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Ilość oferowanych miejsc pracy:
1
Rodzaj umowy:
umowa o pracę
System i rozkład czasu pracy:
podstawowy system czasu pracy
Zmianowość:
jedna zmiana
System wynagradzania:
czasowy ze stawką miesięczną
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Nie
Kontakt:
1. list motywacyjny; 2. życiorys CV; 3. kwestionariusz osobowy; 4. kserokopie świadectw pracy; 5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie; 6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach; 7. oświadczenie o niekaralności; 8. zaświadczenie o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym; 9. oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji; 11. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia zatrudnienia w MGOPS w Nowogrodźcu na stanowisku asystent rodzinny; 12. klauzula informacyjna (w załączniku); 13. kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, są obowiązani do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. Z podstawowymi dokumentami dotyczącymi pracy Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu kandydaci powinni zapoznać się poprzez stronę internetową www.mgopsnowogrodziec.pl, BIP. Oferty należy składać w sekretariacie Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu, ul. A. Asnyka 53 pok. 3 piętro I w terminie do 27 maja do godziny 15.00 z dopiskiem ,,Nabór na stanowisko asystenta rodziny w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogrodźcu lub przesłać na adres: Miejsko Gminny Ośrodek pomocy Społecznej w Nowogrodźcu ul. A. Asnyka 53 59-730 Nowogrodziec Informacje dodatkowe : dokumenty i oświadczenia kandydata powinny być własnoręcznie podpisane; kandydaci spełniający powyższe wymagania zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną; o terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w sposób telefoniczny. dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 757316379.