GŁÓWNE INFORMACJE:

Nr ewidencyjny:
83288869

Branża:
Prawo

Zarobki:
-

Lokalizacja:
Polska, mazowieckie, Warszawa

Ważne do:
2025-05-21

Rodzaj umowy:
Brak
Obowiązki:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
/>
Zakres zadań
- Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem: KPRM - jako pracodawcy lub jednostki organizacyjnej Skarbu Państwa, Prezesa RM - jako organu administracji lub statio fisci Skarbu Państwa, Szefa KPRM, w szczególności w sprawach cywilnych, karnych, administracyjnych, w innych w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego, samodzielnie podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu.
- Realizuje zadania w zakresie prowadzonych przez organy ścigania postępowań karnych, w szczególności udziela odpowiedzi w sprawach prowadzonych przez organy policji i prokuratury, przygotowuje i składa do właściwych organów wnioski o ściganie, zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa, a także występuje jako pełnomocnik w sprawach karnych z udziałem Prezesa RM, Szefa KPRM, Dyrektora Generalnego KPRM.
- Opiniuje umowy cywilno-prawne zawierane w imieniu KPRM, w tym umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, uczestniczy w negocjacjach i przy zawieraniu skomplikowanych umów prawnych oraz bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez KPRM.
- Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa RM, Szefa KPRM i Dyrektora Generalnego KPRM pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie w zakresie pełnomocnictw i upoważnień związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
- Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM i pracownikom KPRM wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, prawa cywilnego i administracyjnego; wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenie opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej.
- Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez Prezesa RM, Szefa KPRM, Dyrektora Generalnego KPRM i Zastępcę Dyrektora Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych i prawa zamówień publicznych we wszelkich tego aspektach występujących w KPRM, oraz prowadzi egzekucję należności zasądzonych na rzecz jednostki wyrokami sądów.
- Współdziała w tworzeniu projektów decyzji administracyjnych i postanowień Prezesa RM lub Szefa KPRM w zakresie formalnoprawnym, w celu zapewnienia zgodności z prawem.
- Wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie związanym z obsługą prawną
- Wpis na listę radców prawnych
- Posiadanie wiedzy z zakresu: prawa i procedury cywilnej, prawa i procedury karnej, prawa i procedury administracyjnej oraz sądowoadministracyjnej, prawa pracy i ustaw regulujących stosunek pracy w KPRM, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
- Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, negocjowanie
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku radcy prawnego
- Przeszkolenie w zakresie: finansów publicznych; zamówień publicznych; prawa i procedury cywilnej; prawa i procedury karnej; prawa i procedury administracyjnej oraz sądowoadministracyjnej; prawa pracy; prawa konstytucyjnego; ochrony informacji niejawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2 lub innego języka urzędowego Unii Europejskiej na poziomie odpowiadającym B2
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Oferujemy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Nie

Powyższe ogłoszenie o pracę nie jest zweryfikowane przez Urząd Pracy. Wszelkie ryzyko związane z wykorzystaniem informacji zawartej w ogłoszeniu ponoszą użytkownicy.