GŁÓWNE INFORMACJE:






Dodatkowe informacje:
Asystent Sędziego
Miejsce pracy: ŻaryTwój zakres obowiązków
Zakres czynności asystentów określa art. 155 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2024.334 t.j.) oraz Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 r. w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz. U. z 2012r., poz. 1270).
Nasze wymagania
Wymagania zgodnie z art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz.U.2024.334 z późn. zm.) - na stanowisku asystenta może być zatrudniona osoba, która:
- jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
- jest nieskazitelnego charakteru;
- ukończyła wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;
- ukończyła 23 lata.
Termin i miejsce składania dokumentów
- Termin złożenia dokumentów: do 30.05.2025 roku;
- Miejsce złożenia dokumentów: sekretariat Prezesa Sądu Rejonowego w Żarach.
- Wymagane dokumenty należy składać lub przesyłać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Żarach nr OA.PiD.1101.7.2025” z oznaczeniem nadawcy.
Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu
Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu:
I etap w dniu 2.06.2025 r. polegający na wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia warunków formalnych przystąpienia do konkursu, II etap w dniu 10.06.2025 r. – test obejmujący 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata, a następnie etap III – w dniu 13.06.2025 r. rozmowa kwalifikacyjna, w Sądzie Rejonowym w Żarach, sala 123.
Zasady przeprowadzenia konkursu określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 r. w sprawie przeprowadzenia konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2106 t.j.).
Komisja konkursowa może sporządzić listę rezerwową kandydatów, zaś dokumenty aplikacyjne osób znajdujących się na liście rezerwowej, jeśli nie zostaną odebrane przez kandydata osobiście wcześniej, zostaną odesłane po upływie rzeczonych w/w ustawie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia konkursu.
Sąd Rejonowy w Żarach zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu bez podania przyczyny bądź do zmiany terminu i miejsca jego przeprowadzenia.
Lista kandydatów dopuszczonych do kolejnych etapów konkursu oraz wyniki z poszczególnych etapów publikowane będą w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Żarach (adres www.zary.sr.gov.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu Rejonowego w Żarach, ul. Spokojna 20.
Dodatkowe informacje
Liczba wolnych stanowisk: 2.
Konkurs otwarty jest również dla osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Po zakończeniu konkursu dokumenty złożone przez kandydatów, którzy:
- zostaną zakwalifikowani do zatrudnienia, będą dołączone do ich akt osobowych i przechowywane przez okres wynikający z przepisów dotyczących przechowywania akt osobowych;
- zostaną umieszczeni na liście rezerwowej przechowywane będą przez okres obowiązywania tej listy, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy, a po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia obowiązywania listy rezerwowej, dokumenty te zostaną komisyjnie zniszczone, zaś do tego czasu kandydat może wnosić o ich zwrot;
- nie przejdą pozytywnie procedury konkursowej – zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia procedury konkursowej, do tego czasy kandydaci mogą wnosić o ich zwrot;
- oryginały lub poświadczone urzędowo kopie dokumentów złożone przez kandydatów, którzy po upływie zakreślonych terminów nie odbiorą dokumentów, zostaną im zwrócone drogą pocztową.
SĄD REJONOWY W ŻARACH
ZARZĄDZENIE NR 17/2025
Prezesa Sądu Rejonowego w Żarach
z dnia 8 kwietnia 2025 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu nr OA.PID.1101.7.2025
Zgodnie z art. 155a ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2024.334 t.j.) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 r. w sprawie przeprowadzenia konkursu na stanowisko asystenta sędziego (Dz. U. z 2023r. poz. 2106 t.j.):
Ogłaszam konkurs na stanowisko ASYSTENTA SĘDZIEGO.
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, Sąd Rejonowy w Żarach informuje, iż:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Sądu Rejonowego w Żarach z siedzibą: ul. Spokojna 20, 68-200 Żary, iod@zary.gov.pl
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych w Żarach, ul. Spokojna 20, 68-200 Żary, iod@zary.gov.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji;
4) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolnie), ale konieczne do realizacji rekrutacji;
5) dane osobowe nie są udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 4 pkt. 9 rodo. Dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania zgodnie z warunkami konkursu i Instrukcją kancelaryjną oraz jednolitym rzeczowym wykazem akt Sądu Rejonowego w Żarach (Instrukcja wraz z JRWA dostępna jest w Biurze Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego w Żarach;
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody);
8) w przypadku naruszenia przepisów RODO w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
9) Pani/Pana dane są przetwarzane w formie tradycyjnej i elektronicznej.
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
