
STARSZY REFERENT W PIERWSZYM DZIALE – CENTRUM KOMPETENCYJNE SPRAW WIERZYCIELSKICH
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- współpracuje z Ministerstwem Finansów, izbami administracji skarbowych, urzędami skarbowymi oraz urzędami celno-skarbowymi w obszarze zarządzania zaległościami w celu prowadzenia analiz skuteczności i efektywności wdrażanych rozwiązań i realizowanych w komórkach wierzycielskich procesów, jak również cyklicznego monitorowania efektywności działań komórek wierzycielskich w urzędach i izbach administracji skarbowej oraz współuczestniczy w działaniach o zasięgu ogólnokrajowym w zakresie zleconym przez ministerstwo finansów w celu objęcia działania centralnym monitoringiem i nadzorem dla uniknięcia realizacji tożsamego zadania przez większa grupę podmiotów,
- uczestniczy w opracowaniu i rozpowszechnieniu jednolitych standardów, procedur, instrukcji, schematów i formularzy w obszarach objętych zakresem działania komórek wierzycielskich w kraju w celu zwiększenia skuteczności i poprawy efektywności procesu zarządzania zaległościami podatkowymi,
- uczestniczy w budowie i utrzymaniu centralnych systemów informatycznych, inicjuje zmiany w istniejących systemach informatycznych, przedkłada propozycje dotyczące nowych programów, jak również uczestniczy w rozpowszechnianiu informacji o wykorzystywanych i sprawdzonych w urzędach skarbowych w kraju programach, raportach oraz skryptach w celu wyposażenia komórek wierzycielskich w mechanizmy umożliwiające zwiększenie efektywności działań,
- proponuje działania usprawniające model procesu zarządzania zaległościami podatkowymi oraz wskazuje na działania niecelowe lub nieefektywne z punktu widzenia mechanizmów wykorzystywanych w procesie w celu usprawnienia i ułatwienia komórkom wierzycielskim w kraju wykonywania zadań,
- proponuje i współuczestniczy w opiniowaniu zmian w obowiązujących aktach prawnych, jak również inicjuje wprowadzenie nowych rozwiązań prawnych w obszarze wierzycielskim w celu usprawnienia działań wierzyciela, jak również wyposażenia go w mechanizm umożliwiające sprawną i skuteczną realizację zadań,
- współuczestniczy w opiniowaniu programów i treści szkoleń centralnych, wskazuje tematy, które powinny zostać objęte systemem szkoleń centralnych w celu podniesienia poziomu wiedzy pracowników urzędów i izb administracji skarbowej w obszarze wierzycielskim,
- opracowuje odpowiedzi na pytania zgłaszane przez pracowników komórek wierzycielskich urzędów i izb administracji skarbowej w celu upowszechnienia jednolitej praktyki działań podejmowanych w tych jednostkach.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office lub Open Office,
- znajomość i umiejętność obsługi specjalistycznych programów komputerowych i aplikacji;
- pełna wiedza z zakresu specjalizacji oraz dobra znajomość pokrewnych dziedzin.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- zdolności analityczne, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, asertywność, znajomość aplikacji i umiejętności pracy z programem KNiME, znajomość i umiejętność zarządzania relacyjnymi bazami danych oraz pisania pism w języku SQL.
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Komórka organizacyjna: w Pierwszym Dziale – Centrum Kompetencyjne Spraw Wierzycielskich
Warunki pracy:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca umysłowa o charakterze administracyjno – biurowym,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy,
- budynek trzypiętrowy wyposażony w windę,
- toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze,
- do budynku wchodzi się wprost z chodnika,
- dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie pomieszczenia
i kondygnacje budynku - brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.
Szczegółowe informacje dotyczące miejsca wykonywania pracy dostępne jest na stronie internetowej:
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenia kandydata urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r. dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik nr 13 do Instrukcji w sprawie określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej zamieszczonej na stronie www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru.
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych do celów rekrutacji,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu;
- Oferty składane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w placówce pocztowej operatora publicznego, data przesłania drogą e-mailową);;
- Kandydatów spełniających niezbędne wymagania formalne i zakwalifikowanych do II etapu postępowania selekcyjnego będziemy informować telefonicznie bądź za pośrednictwem poczty e-mail;
- Istnieje możliwość zgłoszenia specjalnych potrzeb związanych z procesem rekrutacji dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności za pośrednictwem dedykowanego formularza;
- Wymagane wzory oświadczeń dostępne na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce "Ogłoszenia" " → Nabór → Wzory oświadczeń;
- Należy podpisać własnoręcznym podpisem swój życiorys/CV oraz list motywacyjny,
w liście motywacyjnym wskazać na jakie stanowisko składana jest aplikacja (stanowisko, dział, urząd) oraz podać numer BIP KPRM naboru, którego dotyczy aplikacja; - Należy przesłać tylko te dokumenty, które wymagane są w ogłoszeniu;
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, konieczne jest dołączenie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego;
- Należy zwrócić uwagę na warunki, które zostały wskazane w ogłoszeniu i ocenić, czy taki rodzaj pracy jest odpowiedni dla kandydata;
- Nabór odbywa się zgodnie z Instrukcją w sprawie określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu, wprowadzonej zarządzeniem nr 21/2022 Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 7 lutego 2022 r., dostępnej na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce "Ogłoszenia" → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru
- Do składania ofert zachęca się również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu;
- W ciągu 30 dni od dnia publikacji wyniku naboru w Biuletynie można odebrać złożone dokumenty. Po tym terminie oferty zostaną zniszczone.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 77 4403233
- Kandydat wskazany do zatrudnienia podlega ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
- Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), informujemy, że w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu obowiązuje wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa postępowania z nimi oraz ochrony sygnalistów. Procedura dostępna jest w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Opolu przy ul. Witolda Pileckiego 2.
- UWAGA! Zachęca się do składania ofert droga e-mailową. Oferty przesłane e-mailem na adres:rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl powinny zawierać zeskanowane dokumenty, opatrzone czytelnymi podpisami kandydata. W tytule wiadomości e-mailowej zawierającej ofertę pracy należy wskazać numer BIP KPRM z dopiskiem: "oferta pracy".
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-05-06
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Opolu
ul. płk. Witolda Pileckiego 2
45-331 Opole
Lub na adres mailowy:
rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
KLAUZULA INFORMACYJNA IZBY ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W OPOLU DLA KANDYDATÓW DO PRACY
W związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, iż na podstawie art. 13 RODO od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Izbę Administracji Skarbowej w Opolu (dalej: IAS w Opolu).
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor IAS w Opolu z siedzibą przy
ul. płk. W. Pileckiego 2, 45-331 Opole, tel. (77) 454 00 67, e-mail: sekretariat.ias.opole@mf.gov.pl.
2. W IAS w Opolu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się drogą elektroniczną pod adresem e-mail iod.opole@mf.gov.pl lub telefonicznie pod numerem (77) 440 32 77.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji procesu rekrutacji.
4. Pani/Pana dane osobowe, będą przetwarzane na podstawie przepisów Kodeksu pracy, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz rozporządzeń wykonawczych. Udzielona zgoda będzie podstawą przetwarzania dodatkowych danych (np. adres e-mail, nr telefonu) zawartych w złożonych przez Panią/Pana dokumentach, związanych z procesem rekrutacji.
5. Podanie danych dodatkowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.
6. Dane osobowe, o których mowa w niniejszej zgodzie, nie będą podlegały udostępnieniu. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
7. Przekazane na potrzeby niniejszej rekrutacji Pani/Pana dane osobowe będą usuwane po upływie 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze do korpusu służby cywilnej. W przypadku wycofania przez Panią/Pana zgody na ich przetwarzanie, IAS w Opolu zaprzestaje ich przetwarzania odpowiednio wcześniej. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie odrębnej zgody do celów przyszłych rekrutacji na to samo stanowisko lub inne stanowiska w IAS w Opolu.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych a także cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez IAS w Opolu Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Dane pozyskane w procesie rekrutacji nie będą podlegały profilowaniu przez IAS w Opolu.