
GŁÓWNY KSIĘGOWY RESORTU W DEPARTAMENCIE BUDŻETU I INWESTYCJI
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Nadzoruje i kontroluje prowadzenie ewidencji księgowej dysponenta części 37 Sprawiedliwość oraz dysponenta części 15/01 Ministerstwo Sprawiedliwości.
- Nadzoruje i kontroluje wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi związanymi z realizacją harmonogramu wydatków, o którym mowa w art. 147 ustawy o finansach publicznych oraz planów finansowych podległych dysponentów – będących wykonaniem decyzji Ministra Sprawiedliwości jako dysponenta części 15 i 37 budżetu państwa.
- Dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Kieruje i nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta części budżetu państwa 37 i 15/01 oraz sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz sporządzanie sprawozdawczości łącznej właściwych części budżetowych.
- Nadzoruje i kontroluje realizację dochodów i bieżące wykonanie budżetu w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości oraz zapewnienie płynności finansowej jednostek organizacyjnych resortu.
- Kieruje i nadzoruje opracowywanie projektów i planów finansowych właściwych części budżetowych oraz opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej - Funduszu Sprawiedliwości w oparciu o materiały przekazywanie przez komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostki podległe i nadzorowane.
- Nadzoruje i kontroluje dostępność środków finansowych na realizację zadań planowanych centralnie przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych oraz Biuro Cyberbezpieczeństwa w części 15/01.
- Nadzoruje i przygotowuje odpowiedzi na zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości, finansów publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zamówień publicznych
- Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, radzenie sobie z presją, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, planowanie i myślenie strategiczne, zarządzanie personelem
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- Doświadczenie zawodowe: 2 lata doświadczenia w działach księgowości na stanowiskach finansowych jednostek sektora finansów publicznych oraz 1 rok w kierowaniu zespołem
- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania jednostek sądownictwa powszechnego oraz nadzorowanych lub podległych Ministrowi Sprawiedliwości
- Wiedza z zakresu nowoczesnych narzędzi zarządzania finansami w sektorze publicznym
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Komórka organizacyjna: w Departamencie Budżetu i Inwestycji
Warunki pracy:
- praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera pow. 4 godzin dziennie
- praca pod presją czasu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- zagrożenie korupcją
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających: (1) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych, wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych oraz dokumenty jednoznacznie potwierdzające 3-letnią praktykę w księgowości lub (2) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej oraz dokumenty jednoznacznie potwierdzające co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, lub (3) wpis do rejestru biegłych rewidentów, lub (4) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych – wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
List motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Dokumentami potwierdzającymi wymagane doświadczenie zawodowe są: świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego.
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Jeśli oferta spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.
Informacje na temat Procedury zgłoszeń zewnętrznych w Ministerstwie Sprawiedliwości znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/sygnalisci--przyjmowanie-zgloszen-zewnetrznych
/>
Zapoznaj się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, możesz także skorzystać z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce "oferty pracy" na stronie www.gov.pl/web/sprawiedliwosc.
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-03-15
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane