Wyszukiwarka

Najczęściej zadawane pytania. Klient wpisując swoje pytanie, otrzyma odpowiedź. Nie musin przeszukiwać długiej listy z dotychczas zadawanymi pytaniami.
Odwiedź nas na Facebooku

Czy dostęp do informacji na stronie jest przejrzysty i intuicyjny?

Przejrzystość informacji na stronie


Zapraszamy do wyrażenia opinii na temat naszej działalnosci

Zobacz wyniki ostatniej sondy

Oceń nas
Napisz do nas

 

Zamknij
Przejdź do zawartości
Zielona Linia - Strona główna
Zielona Linia - Strona główna
Szukaj
Język polski English русский український
ZALOGUJ
ZAREJESTRUJ
CZAT
KONTAKT
KONTRAST
  • Praca i firma
    • Akcja Rekrutacja
    • Kreator CV
    • Własna firma
    • Kodeks pracy
    • Ogłoszenia o pracy i szkolenia
    • Autoposzukiwacz ogłoszeń
  • Urząd pracy
    • Rejestracja w urzędzie pracy
    • Szkolenia z urzędu pracy
    • Dofinansowanie zatrudnienia
    • Zasiłek i inne świadczenia
  • Pracodawca
    • Dofinansowanie zatrudnienia
    • Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
    • Zatrudnianie cudzoziemców
    • Dofinansowanie szkoleń
    • Wyszukiwarka pracowników
  • Aktualności
    • Rynek pracy na co dzień
    • Rynek pracy w prawie
    • Rynek pracy w mediach
    • Raporty i wywiady
    • Informacje z regionu
    • Archiwum wiadomości
    • Poradniki video
    • Poradniki do pobrania
  • O nas
    • Organizator Centrum
    • Partnerzy serwisu ZL
    • O Portalu Zielona Linia
    • Usługi Zielonej Linii
    • Współpracuj z nami
    • Sewisy współpracujące
    • Centrum prasowe

Aplikacja Moja Praca

Aplikacja Moja Praca

Drukuj Powrót

Reklamacje z Tytułu Szkód w Transporcie- Załatwianie i Dochodzenie.

Lokalizacja:
Polska, śląskie, Katowice, Katowice, 00-000, ul. Dworcowa 9
Szczegóły oferty szkolenia
Charakterystyka ogólna

Realizacja każdego przewozu może doprowadzić do powstania roszczeń wobec przewoźnika. Kwestia reklamacji jest jedną z trudniejszych podczas współpracy z przewoźnikiem. Problem ten rozważa zarówno wysyłający, jak i przewoźnik.

Kierowca podpisując dokument CMR stwierdza, że otrzymał towar we właściwym stanie i we właściwej ilości. W praktyce może być różnie. Czasami towar uszkodzi przewoźnik, ale wynika to z niewłaściwego jego załadowania lub niewystarczającego opakowania, nie zapewniającego odpowiedniej ochrony, szczególnie przed przemieszczaniem.
Problemy reklamacji w transporcie nie są zazwyczaj właściwie uregulowane w umowach, albo popadają w sprzeczność z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji przewozowych. Strony zawsze powinny sięgać do tzw. odpowiedzialności z mocy prawa i dokonać weryfikacji warunków ogólnych, na które powołują się niejednokrotnie spedytorzy i przewoźnicy.
Odpowiedzialność przewoźnika może być w poważnym stopniu ograniczona, pomimo braku jakiegokolwiek zapisu na ten temat w umowie. Powiedzmy, że wysyłający przekazuje do przewozu towar o wartości 100 tys. euro, zostaje on uszkodzony w tak poważnym stopniu, że nie nadaje się do użytku, a od przewoźnika otrzyma 3 tys. euro tytułem odszkodowania... Jaki błąd popełnił wysyłający?

Problemy pojawiają się tu na każdym kroku, przepisy ulegają zmianie, odpowiedzialność jest bardzo dotkliwa, stąd temat wydaje się szczególnie istotny.
Już z powyższego przykładu można wywnioskować, że oszczędności z tej wiedzy są duże.

Metodologia/program

1. UWARUNKOWANIA PRAWNO-ZWYCZAJOWE REKLAMACJI TRANSPORTOWYCH. Najnowsze zmiany Prawa przewozowego, Konwencji przewozowych i zwyczajów. Zmiana zasad dochodzenia i załatwiania roszczeń w wyniku przyjęcia Protokołu genewskiego. Zmiana Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa regulującego proces reklamacyjny. Zmiana formy zgłaszania reklamacji transportowych. Zabezpieczanie skuteczności reklamacji w umowach transportowych i spedycyjnych. Rola zlecenia przewozowego i protokołu przy reklamacjach. Klauzule reklamacyjne w ogólnych warunkach transportowych. Zasady pierwszeństwa postanowień prawa przy przewozach krajowych i międzynarodowych. 2. PROCEDURY REKLAMACYJNE WOBEC PRZEWOŹNIKÓW I SPEDYTORÓW. Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych. Reklamacje w transporcie dotyczące uszkodzenia lub utraty towaru a limity odpowiedzialności. Reklamacje z tytułu niedotrzymania terminu dostawy a odpowiedzialność za powstałą szkodę. Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa. Reklamacje wobec spedytorów według OPWS. Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy (w tym przewoźnika). 3. PROBLEM ZAŁADUNKU, OPAKOWANIA I MOCOWANIA ŁADUNKU. Niewłaściwy załadunek towaru jako zwolnienie od odpowiedzialności przewoźnika. Niewłaściwe opakowanie i mocowanie jako przyczyna szkody. Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności i jej interpretacja wg. ICC. Interpretacja specyficznych właściwości towaru w reklamacjach. Strona dochodząca roszczeń wobec przewoźnika według zwyczajów Incoterms. 4. REKLAMACJE W TRANSPORCIE DROGOWYM. Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego. Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR. Limity odpowiedzialności przewoźnika i spedytora oraz ich wykorzystanie w reklamacjach. Tryb zabezpieczenia roszczenia w liście przewozowym (krajowym i CMR). Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji z tytułu ubytku, uszkodzenia i utraty towaru. Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji z tytułu niedotrzymania terminu dostawy. Załatwianie reklamacji przez przewoźnika drogowego (wymagane dokumenty, terminy). 5. REKLAMACJE W TRANSPORCIE KOLEJOWYM, MORSKIM I LOTNICZYM. Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego. Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM oraz SMGS. Reklamacje morskie według Konwencji RHV. Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich. Reklamacje w transporcie lotniczym. Reklamacje wobec spedytora w świetle postanowień OPWS i Prawa cywilnego. 6. REKLAMACJE A UBEZPIECZENIA OCP, OCS, CARGO. Odpowiedzialność ubezpieczyciela z tytułu OCP i OCS (odp. cywilna) przy reklamacjach. Odpowiedzialność ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczeń CARGO. Klauzule ubezpieczeniowe CARGO – A, B, C i ich wykorzystanie przy szkodzie. Analiza polisy OCP w transporcie drogowym (przedmiot, wyłączenia, zakres terytorialny). Ubezpieczenia w zwyczajach Incoterms (baza dostawy). Analiza przypadków (case study): Analiza procesu reklamacyjnego w transporcie na przykładach. Przygotowanie argumentów prawnych, uzasadniających zgłoszenie reklamacji i zwolnienie od odpowiedzialności na przykładach. Analiza zdjęć z samochodów, wagonów, portów, a także protokołów i dokumentacji reklamacyjnej. Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco. Uczestnicy otrzymują obszerny komplet materiałów do wykorzystania w praktyce. DODATKOWO: Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wykorzystania w praktyce. Konsultacje z trenerem po szkoleniu przez Internet. Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia na min. 10 dni przed jego terminem.

Trener

Brak

Dodatkowe informacje o szkoleniu

Brak

DODATKOWE INFORMACJE

Rodzaj szkolenia
Szkolenie

Typ szkolenia
otwarte

Kategoria szkolenia
Transport i Logistyka

Ilość miejsc
0

KOSZT

Koszt szkolenia zawiera
Brak

Płatne

Cena końcowa szkolenia
790.00

KONTAKT

Nazwa instytucji szkoleniowej
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

Adres
Polska, mazowieckie, m. st. Warszawa, WARSZAWA , 02-928, Augustyna Locciego 26

Imię i nazwisko osoby kontaktowej
Dział Szkoleń

Telefon kontaktowy
Tel. 22 853 35 23

Adres e-mail
atl@atl.edu.pl

Strona WWW
www.atl.edu.pl

Lokalizacja oferty szkolenia na mapie:
Szukaj

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i pozostań na bieżąco z aktualnościami z rynku pracy.

  • Praca i firma
    • Akcja Rekrutacja
    • Kreator CV
    • Własna firma
    • Kodeks Pracy
    • Ogłoszenia o pracy i szkolenia
    • Autoposzukiwacz ogłoszeń
  • Urząd pracy
    • Rejestracja
    • Podnoszenie kwalifikacji
    • Wsparcie zatrudnienia
    • Świadczenia
  • Pracodawcy
    • Dotacje na zatrudnianie pracowników
    • Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
    • Zatrudnianie cudzoziemców
    • Szkolenia i usługi rynku pracy
  • O nas
    • Organizator Centrum
    • Partnerzy serwisu Zielonej Linii
    • O Portalu Zielona Linia
    • Zakres działalności (ETR)
    • Deklaracja dostępności
    • Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
    • Regulamin Portalu
    • Polityka prywatności
    • Polityka Cookies
    • Klauzula informacyjna Social Media
    • Regulamin DSA
    • Usługi Zielonej Linii
    • Współpracuj z nami
    • Sewisy współpracujące
    • Centrum prasowe
  • Zielona Linia na Facebooku
  • Zielona Linia na Twitterze
  • Zielona Linia na You Tube
  • Zielona Linia na Instagramie

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024

Utworzenie portalu było współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS
Wróć do góry