Profesjonalna Asystentka Zarządu / Sekretarka
Asystentka Zarządu / Sekretarka powinna być świetnym organizatorem, strategiem i doskonale radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach. W większości firm jest pierwszą osobą, z którą styka się klient, więc od jej profesjonalizmu w znacznym stopniu, zależy wizerunek firmy. Praca na tym stanowisku wiąże się przede wszystkim ze wspieraniem pracy całego zespołu, bądź poszczególnych działów przedsiębiorstwa, dlatego też ważna jest umiejętność skutecznej komunikacji, co również jest przedmiotem szkolenia. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie umiejętności i kompetencji zawodowych Asystentki Zarządu/Sekretarki, pod względem oczekiwań osób zarządzających firmą. Korzyści dla uczestników szkolenia: · Wzmocnić swoje kompetencje w zarządzaniu sekretariatem · Poznać zasady savoir – vivre biznesowego w pracy sekretariatu · Zwiększyć skuteczność w komunikowaniu się z Klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi · Udoskonalić formy efektywnej komunikacji telefonicznej
Metodologia/programMODUŁ I. FUNKCJA INFORMACYJNA I REPREZENTACYJNA SEKRETARIATU W FIRMIE Sekretariat jako źródło informacji w Firmie - wyzwania, które się z tym wiążą dla sprawnego przepływu informacji Funkcja reprezentacyjna sekretariatu (etykieta biznesowa vs. etykieta towarzyska) Sekretariat - wizerunek Firmy, jak profesjonalnie zaprezentować siebie, przełożonego i Firmę? Pierwsze wrażenie - moje biuro świadczy o mnie i ułatwia mi pracę Elegancja w miejscu pracy - ogólne zasady stylizacji (kolorystyka i charakter ubioru, makijaż) Klient zewnętrzny i Klient wewnętrzny Firmy - standardy obsługi i komunikacji. Sztuka przyjmowania Klientów i współpracowników MODUŁ II. DBAŁOŚĆ O WIZERUNEK FIRMY System identyfikacji wizualnej Logo. Strona internetowa Dbałość o wizerunek firmy w internecie Działania informacyjne i public relations w praktyce firmy Działania wizerunkowe w sytuacji kryzysowej Wizerunek w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu MODUŁ III. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W PRACY SEKRETARIATU Psychologia komunikacji interpersonalnej - różne style, różne potrzeby Jak reagować na style innych osób w celu wyboru adekwatnych form komunikacyjnych Komunikacja z przełożonym - jak zadbać o komunikację dopasowując się do jego stylu pracy i osobowości Komunikacja asertywna w sytuacjach trudnych – rola postawy i konsekwencji działania Zarządzanie emocjami i panowanie nad stresem w sytuacjach trudnych Trening z wykorzystaniem przykładowych sytuacji z życia zawodowego Uczestników MODUŁ IV. SPOTKANIA I NARADY SŁUŻBOWE I POSIEDZENIA ZARZĄDU Przygotowanie zaproszeń, materiałów, raportów Przygotowanie harmonogramu spotkania Przygotowanie sali i jej wyposażenia Tworzenie biznesowych prezentacji multimedialnych Power Point Protokołowanie podczas spotkań - jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia i jak przygotować zapis postanowień podjętych na spotkaniu? MODUŁ V. WYBRANE TECHNIKI EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA CZASEM I PODNOSZENIA EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ Macierz Eisenhowera - umiejętność rozpoznawania zadań pilnych, nie pilnych, ważnych i nieważnych oraz wykorzystanie tej wiedzy do planowania czasu Zasada Pareto, analiza ABC - zarządzanie priorytetami Własne możliwości i ograniczenia - krzywa REFA, dobowy rytm wydajności, organizacja dnia Eliminacja zagrożeń efektywnej organizacji czasu - prokrastynacja, prawo Parkinsona Planowanie zadań własnych i przełożonego Przygotowanie podróży przełożonego MODUŁ VI. KOMUNIKACJA TELEFONICZNA I E-MAILOWA Zasady prowadzenia efektywnej rozmowy telefonicznej Budowanie profesjonalnego wizerunku przez telefon Telefoniczne załatwianie spraw/odbieranie i przekazywanie informacji Radzenie sobie w trudnych sytuacjach podczas rozmów telefonicznych Trening z wykorzystaniem przykładowych sytuacji z życia zawodowego Uczestników Tworzenie profesjonalne korespondencji e-mailowej Etykieta w korespondencji e-mailowej MODUŁ VII. SAVOIR- VIVRE I WIZERUNEK OSOBISTY W BIZNESIE Zastosowanie protokołu dyplomatycznego w biznesie (zasady procedencji) Prezentacja, przedstawianie, tytułowanie podczas spotkań Wręczanie i przyjmowanie wizytówek Przejazdy służbowe - hierarchia miejsc w samochodzie Wręczanie kwiatów i prezentów Rodzaje i formy przyjęć biznesowych Profesjonalne zaproszenie. Skróty na zaproszeniach Mowa ciała w pracy Dress code - ubiór biznesowy jako element budowy wizerunku
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak