Przełom w zamówieniach publicznych od 18.10.2018 r. Kompleksowy kurs elektronizacji na przykładach
Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom, jak w praktyce przeprowadzić prawidłowo elektroniczny przetarg. Dodatkowo uczestnicy otrzymają konkretne rozwiązania i usprawnienia pomocne w planowanych postępowaniach po 18 października 2018r.
Metodologia/programNAJNOWSZE ZMIANY W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH ELEKTRONIZACJI • Nowa definicja „środków komunikacji elektronicznej” • Dokumenty elektroniczne, które muszą być opatrywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym • Zasady składania ofert w przypadku, gdy nie jest możliwe ich przygotowanie w postaci elektronicznej • Wymagania dotyczące elektronizacji zamówień o wartości niższej niż progi UE • Nowe wymagania dotyczące narzędzi i urządzeń służących do elektronicznego odbioru ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz prac konkursowych • Nowelizacja rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy: co to są dokument elektroniczny oraz kopia dokumentu elektronicznego?; poświadczanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów elektronicznych; składanie oświadczeń i dokumentów sporządzonych w języku obcym; zasady składania oświadczeń lub dokumentów, w przypadku gdy wykonawca nie posiada oryginału oświadczenia lub dokumentu w postaci elektronicznej) • Forma odwołania i sposób jego wnoszenia • W jaki sposób, po elektronizacji, przekazać dokumentację postępowania Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej w przypadku wniesienia odwołania? WYMAGANE ZAPISY SIWZ ZWIĄZANE Z ELEKTRONIZACJĄ • Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej • Informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych • Wymagania dotyczące formy oraz sposobu sporządzania i składania oferty, wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń, w tym jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) • Wymagania dotyczące wadium po elektronizacji • Forma pełnomocnictwa do składania oferty, wniosku o dopuszczenie oraz oświadczeń, o których mowa w art. 25a ustawy PZP po elektronizacji. DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PO ELEKTRONIZACJI • Definicja protokołu postępowania • Czy protokół postępowania należy sporządzać w formie elektronicznej? • Czy należy drukować oferty elektroniczne? • Jakie wymagania winien spełniać system informatyczny, za pośrednictwem którego zamawiający sporządza, przechowuje, przekazuje, udostępnia oraz usuwa dokumenty elektroniczne? • Co zrobić aby nie utracił ważności podpis cyfrowy, którym opatrzone zostały dokumenty elektroniczne, przechowywane przez okres 4 lat od zakończenia postępowania? • Zasady udostępniania protokołu postępowania oraz załączników (w tym ofert) po elektronizacji PLATFORMA ZAKUPOWA, JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE PROCES UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH a) Projekt Platforma e-Zamówienia: • Centralne Repozytorium Danych • Biuletyn Zamówień Publicznych • Moduł Analiz i Kontroli, w tym BI (Business Intelligence) • Aukcje i licytacje elektroniczne • eSender • Moduł przyjmowania i zabezpieczania ofert/wniosków o dopuszczenie do terminu ich otwarcia • etapy i termin budowy Platformy e-Zamówienia b) Prywatna, czy Publiczna Platforma Zakupowa - co wybrać? c) Miniportal e-Zamówienia, jako narzędzie przejściowe służące do składania ofert elektronicznych d) Kwalifikowany podpis elektroniczny - definicja, koszty, kto musi posiadać?
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak