
INSPEKTOR WOJEWÓDZKI DS. STANOWISK KIEROWANIA, KONTROLI Z ZAKRESU SPRAW OBRONNYCH I OBRONY CYWILNEJ W WYDZIALE BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Planuje, organizuje i koordynuje kontrolę zadań z zakresu spraw obronnych, w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami i procedurami.
- Prowadzi sprawy dotyczące organizacji i funkcjonowania stanowisk kierowania na obszarze województwa w celu zapewnienia efektywnego zarządzania kryzysowego i koordynacji działań obronnych.
- Realizuje przedsięwzięcia związane z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w celu utrzymania ciągłej gotowości do reagowania na zagrożenia.
- Bierze udział w planowaniu, koordynowaniu przedsięwzięć z zakresu pozamilitarnych przygotowań obronnych w województwie, w celu zapewnienia kompleksowego przygotowania regionu do działań obronnych.
- Koordynuje szkolenia z zakresu kontroli zadań obronnych, w celu podnoszenia kwalifikacji pracowników.
- Realizuje przedsięwzięcia związane z ewidencjonowaniem, wyznaczaniem dróg o znaczeniu obronnym na obszarze województwa. Prowadzi sprawy dotyczące przygotowań obronnych na drogach samorządowych powiatów i gmin województwa w celu zapewnienia drożności i bezpieczeństwa dróg na potrzeby działań obronnych.
- Bierze udział w planowaniu, koordynowaniu przedsięwzięć z zakresu pozamilitarnych przygotowań obronnych w województwie, w celu zapewnienia kompleksowego przygotowania regionu do działań obronnych.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej; o ochronie ludności i obronie cywilnej; znajomość organizacji i funkcjonowania systemu bezpieczeństwa państwa; ustawy o obronie Ojczyzny
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność analitycznego myślenia i prognozowania
- zdolność do działania w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresujących
- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE” oraz „NATO RESTRICTED, albo zgoda na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego zwykłego
- posiadanie prawa jazdy kat. B
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- Studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa narodowego
- Wyższy Kurs Obronny
- Kursy z zakresu zarządzania kryzysowego i ochrony ludności
- Certyfikaty z zakresu zarządzania kryzysowego
- Certyfikaty potwierdzające znajomość procedur obronnych i ochrony ludności
- Znajomość jednego z języków urzędowych EU na poziomie komunikatywnym
- Znajomość ustaw: o ochronie informacji niejawnych - w kontekście zarządzania i ochrony danych niejawnych w ramach działań obronnych, o zarządzaniu kryzysowym - w kontekście koordynacji działań w sytuacjach kryzysowych, o stanie klęski żywiołowej - w kontekście planowania i reagowania na klęski żywiołowe, o finansach publicznych - w kontekście finansowania działań obronnych i zarządzania kryzysowego, Prawo zamówień publicznych - w kontekście organizacji przetargów na sprzęt i usługi związane, z obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym, o ochronie ludności i obronie cywilnej - w kontekście planowania i realizacji zadań związanych z obroną cywilną, Prawo budowlane - w kontekście odbudowy infrastruktury po klęskach żywiołowych, Znajomość rozporządzeń: Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego - w kontekście organizacji działań kryzysowych; Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej w sprawie kwalifikacji wojskowej - w kontekście organizacji i prowadzenia kwalifikacji wojskowej; Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie stanu klęski żywiołowej - w kontekście procedur i działań w czasie klęski żywiołowej; Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w zakresie ochrony przeciwpożarowej - w kontekście bezpieczeństwa budynków, Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania kontroli wykonywania zadań obronnych przez organy administracji publicznej i inne jednostki organizacyjne - w kontekście procedur kontrolnych, Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie trybu działania, uprawnień i obowiązków organów administracji publicznej w sytuacjach nadzwyczajnych - w kontekście zarządzania sytuacjami kryzysowymi;
- Doświadczenie zawodowe na stanowisku żołnierza zawodowego
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Do spraw: stanowisk kierowania, kontroli z zakresu spraw obronnych i obrony cywilnej
Komórka organizacyjna: w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Warunki pracy:
- Praca w zabytkowym budynku, położonym w centrum miasta na Wałach
Chrobrego,
- Charakter pracy: w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym,
- Praca wykonywana w pozycji siedzącej, wymuszonej,
stanowisko pracy wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy, drukarkę,
telefony, faks, ksero - obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- Oświetlenie dzienne i sztuczne,
- Stanowisko pracy znajduje się na I piętrze budynku ZUW, częściowo
dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych, winda oraz urządzenia
higieniczno-sanitarne na każdej kondygnacji, brak podjazdów,
- Warunki w jednostkach zewnętrznych podczas wyjazdów mogą nie być dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- kopia aktualnego poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE” oraz „NATO RESTRICTED, albo zgoda na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego zwykłego
- kopia prawa jazdy kat. B;
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
REKRUTACJA:
1 ETAP Złożenie oferty przez kandydata
- Oferty niekompletne lub złożone po terminie nie będą zakwalifikowane,
- Do składania dokumentów zachęcamy również osoby o specjalnych potrzebach, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca,
- Wzory oświadczeń znajdują się na stronie internetowej ZUW ,,o urzędzie"/,,pracuj z nami"/ ,,ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy w korpusie służby cywilnej" – oświadczenia dla kandydatów.
- W przypadku aplikowania za pośrednictwem poczty elektronicznej dokumenty należy przesłać w formie skanów/zdjęć, a oryginały (poświadczone kopie) dostarczyć w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
2 ETAP Analiza ofert pod kątem spełniania wymagań określonych w ogłoszeniu
- Oferty nie zawierające dokumentów wskazanych w treści ogłoszenia zostaną odrzucone z przyczyn formalnych,
- Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań niezbędnych w postaci m.in.wykształcenia, doświadczenia zawodowego/stażu pracy nie zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu rekrutacji.
3 ETAP Kontakt z kandydatami spełniającymi stawiane przez nas wymagania
- Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie postępowania kwalifikacyjnego telefonicznie lub e-mailem,
- Dane kontaktowe należy podać w składanej ofercie,
- Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia mogą zostać odebrane osobiście w Biurze Organizacji i Kadr w budynku urzędu w Szczecinie, pok. 281 w okresie 3 miesięcy od zakończenia naboru. Aplikacje nieodebrane przed upływem tego terminu zostaną komisyjnie zniszczone.
4 ETAP Udział wyłonionych kandydatów w postępowaniu kwalifikacyjnym
- Rozmowa kwalifikacyjna może być poprzedzona testem umiejętności określonych w wymaganiach niezbędnych
5 ETAP Finalna decyzja i informacja zwrotna
- Kontakt telefoniczny z kandydatem wyłonionym do zatrudnienia
- Zamieszczenie wyniku naboru na stronie BIP KPRM oraz stronie internetowej ZUW w zakładce: "o urzędzie"/,,pracuj z nami"/,,wyniki naborów na wolne stanowiska w korpusie służby cywilnej".
- Kandydat w celu sprawdzenia wyniku naboru powinien wpisać numer ogłoszenia.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 91/430 36 50.
Informacje w sprawie Procedury Sygnalistów w Zachodniopomorskim Urzędzie
Wojewódzkim w Szczecinie znajdują się na stronie:www.gov.pl/web/uwzachodniopomorski/informacja-w-sprawie-procedurysygnalistow Zgłoszenia naruszenia prawa – SYGNALISTA w ZUW – na portalu eGOV.pl
www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/informacja-w-sprawie-procedurysygnalistow
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-03-29
Miejsce składania dokumentów:
• osobiście, w siedzibie urzędu, w zamkniętej kopercie na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Kancelaria Urzędu, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
(od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-14.45) lub
• pocztą, na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Biuro Organizacji i Kadr, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
w formie elektronicznej
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
lub
- pocztą elektroniczną na adres ok@szczecin.uw.gov.pl
z dopiskiem: "oferta zatrudnienia w służbie cywilnej nr 149707"
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Wojewoda Zachodniopomorski z siedzibą w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@szczecin.uw.gov.pl, tel. 91 43 03 444 lub listownie: Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin.
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
Informacje o odbiorcach danych: dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Uprawnienia:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4. prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej.
5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit.c RODO;
3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie
wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie
potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.