INCOTERMS 2010
Warunki dostaw w kontrakcie handlowym warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010 czym kierować się przy wyborze określonej formuły? inne formuły: RAFT, COMBITERMS INCOTERMS 2010 a umowa spedycji i umowa przedwozu dlaczego spedytor obowiązkowo powinien znać INCOTERMS 2010? „przełożenie” warunków dostaw na umowę spedycji i umowę przewozu Loco, franco, Ab Werk i inne – jak to tłumaczyć? Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000 obowiązki kupującego sprzedającego , ryzyko kupującego sprzedającego, koszt kupującego sprzedającego PRZEJSCIE RYZYKA I KOSZTU w poszczególnych formułach INCOTERMS Wszystkie rodzaje transportu:- EXW EX WORKS – FCA FREE CARRIER – CPT CARRIAGE PAID TO – CIP CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO – DAT DELIVERED AT TERMINAL – DAP DELIVERED AT PLACE – DDP DELIVERED DUTY PAIDTylko transport morski i wodny śródlądowy:- FAS FREE ALONGSIDE SHIP – FOB FREE ON BOARD – CFR COST AND FREIGHT – CIF COST INSURANCE FREIGHT krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego: obowiązki sprzedającego, obowiązki kupującego, (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention), CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS brak informacji o wersji warunków dostaw warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu EXW i DDP naruszenie domicylu celnego nadużywanie EXW stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP szukanie w warunkach dostaw tego czego tam nie ma np. warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.
Metodologia/programBrak
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak