
RADCA PRAWNY DS. PRAWNYCH W ,STANOWISKO DS. OBSŁUGI PRAWNEJ, DEPARTAMENT PRAWNO LEGISLACYJNY
GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Udziela porad i konsultacji prawnych, sporządza opinie prawne w sprawach nasuwających wątpliwości interpretacyjne i wymagających wykładni prawa oraz wskazuje propozycje rozwiązywania problemów prawnych, w celu wskazania właściwego rozstrzygnięcia.
- Sporządza wystąpienia do innych instytucji i organów w celu uzyskania stanowiska dotyczącego wykładni i stosowania prawa w sprawach dotyczących Departamentu.
- Przekazuje propozycje wprowadzenia zmian legislacyjnych do ustawy Prawo lotnicze i rozporządzeń wykonawczych, na podstawie doświadczeń zdobytych podczas opiniowania i stosowania tych przepisów, w celu aktualizacji i dostosowania przepisów prawa.
- Opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty, w szczególności: umów cywilnoprawnych, porozumień, aneksów, oświadczeń, decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń. w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa.
- Sporządza i wnosi odpowiedzi na skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego, pozwy oraz inne pisma procesowe w sprawach cywilnych oraz sporządza i wnosi skargi kasacyjne na podstawie udzielonego pełnomocnictwa w celu realizacji obsługi procesowej.
- Prowadzi sprawy w ramach zastępstwa procesowego przed sądami na podstawie udzielonego pełnomocnictwa/upoważnienia oraz współdziała z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej przy wykonywaniu przez Prokuratorię zastępstwa procesowego Skarbu Państwa w celu prawidłowej współpracy.
- Dokonuje oceny w zakresie zgodności z obowiązującym prawem propozycji merytorycznych projektu aktu normatywnego albo jego zmiany w przypadkach, gdy w ocenie Dyrektora Departamentu wymaga takiej opinii w celu zapewnienia jego zgodności z przepisami prawa.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (A2)
- Znajomość systemu prawa lotniczego
- Znajomość ustawy prawo lotnicze
- Znajomość postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego, postępowania karnego
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Kompetencje behawioralne: współpraca, komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, orientacja na klienta/interesanta, myślenie analityczne.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- Studia podyplomowe z zakresu legislacji lub administracji lub prawa europejskiego lub prawa lotniczego
- Znajomość prawniczych programów komputerowych Legalis, LEX, Eurlex
- Znajomość zasad techniki prawodawczej.
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Do spraw: prawnych
Komórka organizacyjna: ,Stanowisko ds. Obsługi Prawnej, Departament Prawno Legislacyjny
Warunki pracy:
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
Dokumenty niezbędne
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę radców prawnych
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (A2) lub oświadczenie w tym zakresie.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wzory oświadczeń:
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-06-13
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Lotnictwa Cywilnego
Punkt Obsługi Klienta
ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa
z dopiskiem na kopercie lub w temacie maila: "Oferta pracy LEP-5-1-41/2025"
Dokumenty aplikacyjne można składać również poprzez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) lub przesłać mailem na adres rekrutacja@ulc.gov.pl
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego z siedzibą w Warszawie (02-247) przy ul. Marcina Flisa 2.
2. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres mailowy kancelaria@ulc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem, poprzez adres mailowy daneosobowe@ulc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danychjest art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z art. 22 1 §1 i 2 ustawy z dnia 22.06.1974 r. – Kodeks Pracy, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
4. Pani/Pana dane przetwarzane są w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów szczegółowych w związku z prowadzonym postępowaniem.
6. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania oraz ograniczenia ich przetwarzania.
8. Przysługuje Pani/ Panu prawo do żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli dane osobowe nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane.
9. W zakresie udostępnienia danych przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
10. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
11. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
12. Podanie danych osobowych jest niezbędne i wynika z wyżej wskazanych przepisów prawa. Nie podanie ich możeskutkować brakiem możliwości wzięcia udziału w naborze oraz podpisania umowy o pracę.