ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.
Czym jest projekt? Projekt jest zaplanowanym zamiarem, chęcią działania w określonym kierunku. Projekt jest przejściem od fazy pomysłu do efektu. To projekt powinien mobilizować wszystkie siły, posiadane kompetencje, pokłady możliwości i talent u osób, które go inicjują. Kierowanie projektem polega na zdolności patrzenia w przyszłość i do wyobrażenia sobie rezultatów sekwencji działań podejmowanych przez osoby z zespołu projektowego. Od czego zacząć realizację projektu, kiedy on się zaczyna i jak powinien przebiegać, jak przygotować poszczególne etapy projektu, kogo i kiedy zaangażować w projekt. Na tak postawione pytania odpowiada zaprojektowane szkolenie z kierowania projektem. Umiejętności. Każdy projekt to działanie lub element działań innowacyjnych, nowych od pomysłu do zastosowanych praktycznych rozwiązań, które powinny przynieść pożądane rezultaty lepsze i korzystniejsze od sytuacji, która miała miejsce przed projektem. Cel: Zdobycie przez uczestników umiejętności przeprowadzenia konkretnego projektu Zapoznanie uczestników z podejściem projektowym oraz metodami i narzędziami wspomagającymi projekt Nabycie umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania projektem Doskonalenie metody zarządzania projektem Pozyskanie wiedzy na temat struktury planu projektowego Poznanie procesów projektowych Doskonalić sposoby pokonywania wąskich gardeł (słabych miejsc) w projekcie.
Metodologia/programI. Wprowadzenie w tematykę projektów - podstawy 1. Definicje 2. Pojęcia 3. Metodyka 4. Trendy projektowe II. Kierowanie całościowe projektem 1. Plan projektu 2. Realizacja planu 3. Zarządzanie zmianami w planie projektu 4. Zarządzanie innowacjami III. Komunikacja w projekcie 1. Sieci komunikacyjne: kto, co, komu, kiedy, jak? 2. Raportowanie- ścieżki przekazu realizacji zadań 3. Zamknięcie projektu 4. Zarządzanie wiedzą IV. Zarządzanie jakością w projekcie 1. Planowanie jakości 2. Zapewnienie jakości 3. Kontrola jakości V. Zarządzanie zakresem projektu 1. Inicjacja projektu 2. Planowanie zakresu projektu 3. Struktura zakresu VI. Czas projektu 1. Mapa sieciowa projektu 2. Ścieżka krytyczna 3. Harmonogram projektu 4. Łańcuch krytyczny VII. Koszty projektu 1. Tworzenie budżetu projektowego 2. Kontrola budżetu VIII. Zarzadzanie ryzykiem w projektach 1. Diagnoza źródeł ryzyka 2. Określenie stopnia zagrożenia ryzyka IX. Zarządzanie zespołem projektowym 1. Organizacja i planowanie działań 2. Pozyskiwanie ludzi do projektu 3. Budowa zespołu projektowego 4. Motywowanie i przywództwo 5. Kierowanie zmianą w projekcie 6. Kierowanie konfliktem 7. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi 8. Role zespołowe 9. Delegowanie zadań i uprawnień.
TrenerTrener dr inż Martin Daliga Trener Tomasz Kurek Trener Katarzyna Sapa Trener Łukasz Łosin
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak