Back

Pracownicy chcą pomagać

Idealny pracodawca to taki, który zna i zaspokaja potrzeby pracowników. Chodzi zarówno o te dotyczące atmosfery w pracy czy przysługujących benefitów, jak również angażowania w aktywności na rzecz środowiska i lokalnej społeczności.

Z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” opracowanego przez Antal i Sodexo wynika bowiem, że niemal 70 proc. zatrudnionych chciałoby uczestniczyć w akcjach społecznych i charytatywnych inicjowanych przez firmę.

Z punktu widzenia psychologii ewolucyjnej pomaganie innym ludziom jest nieodłączną potrzebą każdego człowieka. Buduje nowe pokłady życiowej energii i daje poczucie spełnienia. Badania naukowców z Uniwersytetu w Southampton w Wielkiej Brytanii potwierdziły, że angażowanie się w działalność dobroczynną jest korzystne dla zdrowia psychicznego człowieka – niezależnie od jego statusu społecznego, stanu cywilnego, zdrowia czy wykształcenia.[1]

 

Energia z pomagania

 

Pracodawcy dostrzegają, że włączanie pracowników w prowadzone przez firmę działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spotyka się z ich pozytywnym odbiorem, dlatego starają się zapewniać zatrudnionym możliwość realizacji w tym obszarze. Potwierdzają to wyniki badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, które pokazuje, że aż 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych, a oni z kolei coraz chętniej angażują się w tego rodzaju przedsięwzięcia.

 

Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników.

Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” prezentuje konkretne potrzeby pracowników, które dla zespołów HR stanowią podpowiedź, w jaki sposób budować politykę firmy, aby odpowiadała ona na realne oczekiwania pracowników. To także swoisty drogowskaz pozwalający wyróżnić ofertę pracy na mapie Polski.

media.contrust.pl

 

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Kiedy pracodawca może zlecić pracownikowi wykonywanie dodatkowych obowiązków
    Pracodawca ma obowiązek zapoznania pracownika z zakresem jego obowiązków przed dopuszczeniem go do pracy. Czy pracodawca może zlecić pracownikowi inne zadania niż wynikające z zawartej umowy o pracę? Czy pracownik ma obowiązek je wykonać? Podpowiadamy.

  • Terminy wpływające na zasiłek dla bezrobotnych [INFOGRAFIKA]
    Jeśli planujesz rejestrację w urzędzie pracy i zastanawiasz się, czy zostanie Ci przyznany zasiłek dla bezrobotnych, zwrócić szczególną uwagę na poniższe terminy.

  • Czy Polacy nadużywają zwolnień lekarskich? [BADANIE]
    Choroba pracownika, potwierdzona zwolnieniem lekarskim, powoduje niezdolność do pracy i tym samym nieobecność w zakładzie pracy. Jak pokazują wyniki badania „Lewe zwolnienia lekarskie”, wielu z nas niewłaściwie wykorzystuje tzw. L4. Okazuje się, że są tacy, którzy symulują chorobę, by uzyskać zwolnienie lekarskie i po prostu odpocząć. Co jeszcze jest powodem brania lewych zwolnień? Jakie mogą być konsekwencje symulowania choroby przez pracownika? Odpowiadamy i prezentujemy najważniejsze wyniki badania.

  • Czym jest Barometr zawodów? [INFOGRAFIKA]
    Jak zmieni się zapotrzebowanie na pracowników w danym zawodzie w nadchodzącym roku? Jak będzie kształtować się relacja między dostępną siłą roboczą a zapotrzebowaniem na pracowników w danym zawodzie? Zmiany na rynku pracy są zawsze wielką niewiadomą, ale dzięki corocznemu badaniu „Barometr zawodów”, można je przewidywać i odpowiednio wcześnie reagować.

  • Kompetencje przyszłości. Poznaj klucz do sukcesu w dynamicznym świecie zawodowym
    W szybko zmieniającym się środowisku zawodowym, zdolność do adaptacji i rozwijania nowych umiejętności staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności, które pozwalają nie tylko przetrwać, ale również odnosić sukcesy w erze cyfrowej i globalnej. Sprawdź, jakie kompetencje mogą okazać się kluczowe w kontekście przyszłego rynku pracy.

  • Podróż po nieznanych ścieżkach zawodowych, czyli nietypowe zawody na świecie
    Świat zawodów to barwna mozaika, a niektóre z nich wyróżniają się swoją niezwykłością. Oto kilka najbardziej nietypowych zawodów, które z pewnością przyciągają uwagę ze względu na swoją unikalność.

  • Ageizm na rynku pracy
    Ageizm (z ang. „age”, czyli wiek) oznacza dyskryminację ze względu na wiek. Zjawisko to stanowi poważne wyzwanie dla rynku pracy. Czym jest spowodowane i jak sobie z nim radzić? Podpowiadamy.

  • 5 skutecznych sposobów na znalezienie motywacji do pracy [INFOGRAFIKA]
    Umiejętności i motywacja to kluczowe elementy efektywnej pracy. Motywacja zwiększa produktywność, satysfakcję z wykonywanych zadań i poczucie zawodowego spełnienia. Jednak często czujemy jej spadek. Szukamy wówczas sposobów na wskrzeszenie motywacji. Oto kilka podpowiedzi, jak ją odnaleźć.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy