Powrót

PUP Kartuzy - Potwierdzanie profilu zaufanego

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach informuje, że od 1 marca 2016 r. w można w urzędzie potwierdzać profil zaufany.

Co to jest profil zaufany?

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw, Sąd i centralnej administracji rządowej).

Do czego służy profil zaufany?

Dzięki profilowi zaufanemu sprawy administracyjne można załatwić drogą elektroniczną, bez wychodzenia z domu, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Za pomocą profilu zaufanego można również dokonać pełnej rejestracji internetowej w naszym urzędzie.

Jak uzyskać profil zaufany?

Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP www.epuap.gov.pl.
Z konta należy wysyłać wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnie potwierdzić złożony wniosek w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Można w tym celu zgłosić się m.in. do naszego urzędu. Na uwierzytelnienie wniosku jest 14 dni. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego.

Źróło: Anna Kowal (Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach) dnia 11.05.2016 r.


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.