Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw, Sąd i centralnej administracji rządowej).
Do czego służy profil zaufany?
Dzięki profilowi zaufanemu sprawy administracyjne można załatwić drogą elektroniczną, bez wychodzenia z domu, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Za pomocą profilu zaufanego można również dokonać pełnej rejestracji internetowej w naszym urzędzie.
Jak uzyskać profil zaufany?
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP www.epuap.gov.pl.
Z konta należy wysyłać wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnie potwierdzić złożony wniosek w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Można w tym celu zgłosić się m.in. do naszego urzędu. Na uwierzytelnienie wniosku jest 14 dni. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego.
Źróło: Anna Kowal (Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach) dnia 11.05.2016 r.