Powrót

Jak znaleźć kilkuset odpowiednich pracowników w kilka miesięcy? Pomogą media społecznościowe. Oto, jak się za to zabrać

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2020-02-05

Skuteczna rekrutacja to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Jak zatem efektywnie szukać kandydatów do pracy i jak powinna wyglądać rekrutacja? Z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

 

Pokaż się jako zaufany pracodawca

 

Według raportu Banku Światowego największym wyzwaniem dla Polski jest brak pracowników. Bezrobocie w październiku utrzymało swoją wartość z września i wyniosło 5,1 proc. Tak niskiego wskaźnika nie było od 30 lat. Rynek pracownika powoduje, iż potencjalny kandydat wymaga o wiele więcej niż kiedyś. Oprócz tego, że chce być zadowolony z pensji, przy wyborze pracodawcy kieruje się również wyznawanymi przez firmę wartościami oraz liczy na atmosferę nastawioną na wsparcie i rozwój oraz przyjacielskie, transparentne relacje.

Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, Strategy Director i partner w On Board Think Kong.   

Więcej o tym, jak skutecznie zarządzać reputacją i wizerunkiem, można przeczytać na stronie obtk.pl.

 

Pracowniku, gdzie jesteś? Rola social mediów w rekrutacji

 

Wciąż jednym z popularniejszych sposobów poszukiwania pracowników jest zamieszczanie ogłoszeń w znanych serwisach rekrutacyjnych, ponieważ wiele osób zagląda tam w pierwszej kolejności. Jednak w dzisiejszych czasach nie można się ograniczać jedynie do nich. Skutecznym i ważnym narzędziem są przede wszystkim media społecznościowe.

Korzyści z wykorzystania Facebooka czy LinkedIna do szukania pracowników jest wiele, między innymi brak opłat za zamieszczenie ogłoszenia czy sprofilowane grupy poświęcone konkretnej branży. Świetnie sprawdza się też własna tablica, na której możemy dodać informację o prowadzonej rekrutacji. Pamiętajmy, że nasz profil śledzą osoby zainteresowane działalnością firmy lub daną dziedziną. To od razu zawęża krąg poszukiwań i zwiększa szanse na dotarcie do osoby, która nie będzie przypadkowa i może okazać się odpowiednim specjalistą.

Szukanie pracownika w mediach społecznościowych to dzisiaj podstawa i konieczność. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi oraz precyzyjniejsze targetowanie. Dzięki zamieszczeniu ogłoszenia w grupach, które gromadzą osoby zainteresowane konkretną branżą, możemy znacznie skrócić poszukiwania odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty. Social media umożliwiają również sharowanie, a im więcej udostępnień naszych treści, tym większa ich widoczność.

Odkąd pojawiły się media społecznościowe, szukanie pracy, jak i pracownika, stało się jeszcze ciekawsze. Po pierwsze dlatego, że dostęp do informacji o obu stronach rekrutacji jest łatwiejszy – firma może sprawdzić, co potencjalny pracownik robi w sieci i co o nim to świadczy, ale również informacje o firmie są pełniejsze, bo uzupełnione przez opisy doświadczeń byłych i obecnych pracowników. Po drugie, siła rekomendacji jest jeszcze większa niż wcześniej i wspomniane opinie naprawdę mogą robić i robią różnice w podejmowanych decyzjach. Trzeci argument, choć równie ważny co poprzednie, to zasięg ogłoszeń – firmy nie czekają biernie na chętnych, publikując ogłoszenia tylko we własnych kanałach, ale wychodzą z propozycjami do potencjalnych pracowników do miejsc w Sieci, w których oni chętnie spędzają czas. Wszystko to podnosi efektywność rekrutacji i pozwala na lepsze dopasowanie w zawodowych relacjach – tłumaczy Alicja Waśniewska, Account Director w On Board Think Kong.

 

Wielokanałowa kampania rekrutacyjna – jak robi to MetLife?  

 

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife, jednego ze światowych liderów wśród firm ubezpieczeniowych. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl.

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z Doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia formularza rekrutacyjnego na stronie. Kampania jak dotąd cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na bardzo dobre wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji. Kampania skierowana jest do osób w wieku 25+ chcących podjąć współpracę z MetLife na warunkach określonych na oficjalnej stronie rekrutacyjnej.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

 

On Board Think Kong

 

Źródło:

https://www.pb.pl/bank-swiatowy-pkb-polski-moze-wzrosnac-w-2019-r-o-43-proc-972474

https://www.pulshr.pl/rekrutacja/bezrobocie-w-pazdzierniku-najnizsze-od-30-lat,68633.html

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej – klucz do sukcesu zawodowego
    Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z najważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego. Właściwe przygotowanie może znacząco zwiększyć szanse na pozytywny rezultat i uzyskanie pracy. Proces ten warto potraktować strategicznie, dzieląc go na kilka etapów.

  • O sygnalistach, czyli kim jest whistleblower?
    Sygnalista to dość tajemnicze określenie osoby, która działa w celu eksponowania nieprawidłowości w różnych sferach życia, w tym pracy. Jakie są genezy tego zjawiska i najgłośniejsze przypadki tego typu działań na świecie?

  • Co działa, a co nie. Co zrobić, jak się nie chce?
    Zmotywowanie się do działania wbrew niechęci to jedno z najczęstszych wyzwań we współczesnym świecie. Wydawałoby się, że skoro coś „trzeba zrobić”, to wystarczy wola. Ale właśnie w tym miejscu psychologia rozkłada sytuację na czynniki pierwsze i pokazuje: człowiek nie działa jak maszyna. To, że coś „powinno być zrobione”, nie oznacza jeszcze, że pojawi się energia, koncentracja czy zaangażowanie. A więc – co działa, a co nie?

  • Stres i wypalenie zawodowe – cichy wróg współczesnego pracownika
    Współczesny rynek pracy niesie za sobą wiele wyzwań. Ciągła presja na efektywność, wysokie tempo życia, rywalizacja, brak stabilności zatrudnienia oraz stale rosnące oczekiwania pracodawców prowadzą do wzmożonego stresu, który – jeśli nie jest właściwie zarządzany – może przerodzić się w wypalenie zawodowe. Ten problem dotyczy coraz większej liczby osób i coraz częściej nie tylko przedstawicieli zawodów wysokiego ryzyka psychicznego, jak lekarze, nauczyciele czy pracownicy socjalni, ale również menedżerów, a nawet freelancerów.

  • Work-life balance, czyli jak pogodzić pracę z życiem prywatnym?
    Rosnące tempo życia, natężenie obowiązków zawodowych i rosnąca frustracja wśród pracowników sprawiły, że w ostatnich latach w dyskusji na temat rynku pracy coraz częściej słyszymy o zasadzie work-life balance. Jakie są jej założenia i jak można ją wdrożyć?

  • Boom na programistów potrwa do 2030 roku - prognoza ekspertów
    Polska potrzebuje przynajmniej 12 lat na rozwiązanie problemu z niedoborem specjalistów IT, alarmują eksperci. Tymczasem maleje deficyt programistów w innych krajach Unii Europejskiej. Zgodnie z najnowszymi danymi, do 2020 roku wyniesie on nie 1 mln, a 600 tys. wakatów.

  • Jak pracować w czasie świątecznych przygotowań i nie zwariować?
    Do Świąt jeszcze kilka dni, a ty już masz dość? Irytuje cię świąteczna lista utworów w radiu? Na myśl o pracowniczej wigilii, najchętniej udałbyś się na L4? Oto kilka porad, jak poradzić sobie z frustracją w szczycie świątecznych przygotowań.

  • Jak hobby pomaga w karierze zawodowej?
    Na pierwszy rzut oka, wydawać się może, że hobby przeszkadza w pracy, bo odciąga uwagę od codziennych obowiązków. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie. Ludzie bez pasji słabiej pracują.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy