Powrót

Jak znaleźć kilkuset odpowiednich pracowników w kilka miesięcy? Pomogą media społecznościowe. Oto, jak się za to zabrać

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2020-02-05

Skuteczna rekrutacja to wyzwanie, przed którym staje każdy przedsiębiorca. Jak zatem efektywnie szukać kandydatów do pracy i jak powinna wyglądać rekrutacja? Z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

 

Pokaż się jako zaufany pracodawca

 

Według raportu Banku Światowego największym wyzwaniem dla Polski jest brak pracowników. Bezrobocie w październiku utrzymało swoją wartość z września i wyniosło 5,1 proc. Tak niskiego wskaźnika nie było od 30 lat. Rynek pracownika powoduje, iż potencjalny kandydat wymaga o wiele więcej niż kiedyś. Oprócz tego, że chce być zadowolony z pensji, przy wyborze pracodawcy kieruje się również wyznawanymi przez firmę wartościami oraz liczy na atmosferę nastawioną na wsparcie i rozwój oraz przyjacielskie, transparentne relacje.

Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, Strategy Director i partner w On Board Think Kong.   

Więcej o tym, jak skutecznie zarządzać reputacją i wizerunkiem, można przeczytać na stronie obtk.pl.

 

Pracowniku, gdzie jesteś? Rola social mediów w rekrutacji

 

Wciąż jednym z popularniejszych sposobów poszukiwania pracowników jest zamieszczanie ogłoszeń w znanych serwisach rekrutacyjnych, ponieważ wiele osób zagląda tam w pierwszej kolejności. Jednak w dzisiejszych czasach nie można się ograniczać jedynie do nich. Skutecznym i ważnym narzędziem są przede wszystkim media społecznościowe.

Korzyści z wykorzystania Facebooka czy LinkedIna do szukania pracowników jest wiele, między innymi brak opłat za zamieszczenie ogłoszenia czy sprofilowane grupy poświęcone konkretnej branży. Świetnie sprawdza się też własna tablica, na której możemy dodać informację o prowadzonej rekrutacji. Pamiętajmy, że nasz profil śledzą osoby zainteresowane działalnością firmy lub daną dziedziną. To od razu zawęża krąg poszukiwań i zwiększa szanse na dotarcie do osoby, która nie będzie przypadkowa i może okazać się odpowiednim specjalistą.

Szukanie pracownika w mediach społecznościowych to dzisiaj podstawa i konieczność. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi oraz precyzyjniejsze targetowanie. Dzięki zamieszczeniu ogłoszenia w grupach, które gromadzą osoby zainteresowane konkretną branżą, możemy znacznie skrócić poszukiwania odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty. Social media umożliwiają również sharowanie, a im więcej udostępnień naszych treści, tym większa ich widoczność.

Odkąd pojawiły się media społecznościowe, szukanie pracy, jak i pracownika, stało się jeszcze ciekawsze. Po pierwsze dlatego, że dostęp do informacji o obu stronach rekrutacji jest łatwiejszy – firma może sprawdzić, co potencjalny pracownik robi w sieci i co o nim to świadczy, ale również informacje o firmie są pełniejsze, bo uzupełnione przez opisy doświadczeń byłych i obecnych pracowników. Po drugie, siła rekomendacji jest jeszcze większa niż wcześniej i wspomniane opinie naprawdę mogą robić i robią różnice w podejmowanych decyzjach. Trzeci argument, choć równie ważny co poprzednie, to zasięg ogłoszeń – firmy nie czekają biernie na chętnych, publikując ogłoszenia tylko we własnych kanałach, ale wychodzą z propozycjami do potencjalnych pracowników do miejsc w Sieci, w których oni chętnie spędzają czas. Wszystko to podnosi efektywność rekrutacji i pozwala na lepsze dopasowanie w zawodowych relacjach – tłumaczy Alicja Waśniewska, Account Director w On Board Think Kong.

 

Wielokanałowa kampania rekrutacyjna – jak robi to MetLife?  

 

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife, jednego ze światowych liderów wśród firm ubezpieczeniowych. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl.

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z Doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia formularza rekrutacyjnego na stronie. Kampania jak dotąd cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na bardzo dobre wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji. Kampania skierowana jest do osób w wieku 25+ chcących podjąć współpracę z MetLife na warunkach określonych na oficjalnej stronie rekrutacyjnej.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

 

On Board Think Kong

 

Źródło:

https://www.pb.pl/bank-swiatowy-pkb-polski-moze-wzrosnac-w-2019-r-o-43-proc-972474

https://www.pulshr.pl/rekrutacja/bezrobocie-w-pazdzierniku-najnizsze-od-30-lat,68633.html

 


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Czy Polacy nadużywają zwolnień lekarskich? [BADANIE]
    Choroba pracownika, potwierdzona zwolnieniem lekarskim, powoduje niezdolność do pracy i tym samym nieobecność w zakładzie pracy. Jak pokazują wyniki badania „Lewe zwolnienia lekarskie”, wielu z nas niewłaściwie wykorzystuje tzw. L4. Okazuje się, że są tacy, którzy symulują chorobę, by uzyskać zwolnienie lekarskie i po prostu odpocząć. Co jeszcze jest powodem brania lewych zwolnień? Jakie mogą być konsekwencje symulowania choroby przez pracownika? Odpowiadamy i prezentujemy najważniejsze wyniki badania.

  • Kompetencje przyszłości. Poznaj klucz do sukcesu w dynamicznym świecie zawodowym
    W szybko zmieniającym się środowisku zawodowym, zdolność do adaptacji i rozwijania nowych umiejętności staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności, które pozwalają nie tylko przetrwać, ale również odnosić sukcesy w erze cyfrowej i globalnej. Sprawdź, jakie kompetencje mogą okazać się kluczowe w kontekście przyszłego rynku pracy.

  • Podróż po nieznanych ścieżkach zawodowych, czyli nietypowe zawody na świecie
    Świat zawodów to barwna mozaika, a niektóre z nich wyróżniają się swoją niezwykłością. Oto kilka najbardziej nietypowych zawodów, które z pewnością przyciągają uwagę ze względu na swoją unikalność.

  • 5 skutecznych sposobów na znalezienie motywacji do pracy [INFOGRAFIKA]
    Umiejętności i motywacja to kluczowe elementy efektywnej pracy. Motywacja zwiększa produktywność, satysfakcję z wykonywanych zadań i poczucie zawodowego spełnienia. Jednak często czujemy jej spadek. Szukamy wówczas sposobów na wskrzeszenie motywacji. Oto kilka podpowiedzi, jak ją odnaleźć.

  • Praca marzeń z aplikacją "Moja Praca"
    „Moja Praca” to nowoczesne narzędzie, które ułatwia osobom szukającym pracy znalezienie odpowiedniego zatrudnienia. Sercem aplikacji są symulatory rozmów kwalifikacyjnych, które dają możliwość odpowiedzi na najpopularniejsze pytania rekruterów i sprawdzenie wyników. „Moja Praca” umożliwia także rozwiązywanie testów osobowości i predyspozycji, dzięki którym osoba zainteresowana dowie się, jaka praca najlepiej do niej pasuje. W aplikacji dostępne są również, codziennie aktualizowane, oferty pracy. Dodatkowo, „Moja Praca” umożliwia zapisanie w telefonie w schowku CV, które szybko można dołączyć do odpowiedzi na interesujące ogłoszenie. W aplikacji znajduje się także porcja przydatnych i inspirujących informacji i tekstów. Dlaczego warto ją zainstalować? Odpowiadamy.

  • 10 "bezpiecznych" zawodów [INFOGRAFIKA]
    Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawił, iż pojawiły się obawy co do utrzymania się niektórych stanowisk na rynku pracy. Pomimo swoich wyjątkowych umiejętności ChatGPT nie jest jednak w stanie zastąpić zawodów, w których liczy się empatia i zrozumienie ludzkich emocji. Jakie to zawody? Sprawdźcie.

  • Język korporacji – skróty i pojęcia, które mogą Ci się przydać
    Planujesz pracę w korporacji? Nie daj się zaskoczyć i sprawdź, co oznaczają najpopularniejsze zwroty „korpomowy”.

  • Blisko połowa pracowników gotowa zmienić firmę z powodu szefa
    Atrakcyjne wynagrodzenie nie jest w stanie zatrzymać w firmie pracownika, któremu przeszkadza postawa przełożonego i niełatwe z nim relacje. Mimo że w trudnych ekonomicznie czasach to finanse są głównym motywatorem, ogromny wpływ na zaangażowanie zatrudnionych mają także liderzy. Tymczasem firmy, zatrudniając niewłaściwych, tracą miliony i przegrywają z konkurencją w walce o talenty.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

    Pokaż/ukryj panel komentarzy