Charakterystyka ogólna
1. CONTROLLING LOGISTYKI – SYSTEM WSPARCIA OPERACJI PRZEDSIĘBIORSTWA W ŁAŃCUCHU DOSTAW.
Istota, cele, funkcje i zadania controllingu logistyki w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa,
Systemowe powiązanie instrumentów planowania i organizowania działań, bieżącego zarządzania i reagowania oraz kontroli i raportowania,
Controlling strategiczny i operacyjny w łańcuchu dostaw – mapowanie strategii operacyjnej na działania logistyczne. Strategiczna (zbilansowana) karta wyników (BSC) – proces kaskadowania i bilansowania.
Organizacja controllingu logistyki w przedsiębiorstwie.
Centra odpowiedzialności za przychody, koszty, zysk, inwestycje, wydatki.
2. ANALIZA, POMIAR I OCENA PROCESÓW I ZASOBÓW LOGISTYCZNYCH. WSKAŹNIKI LOGISTYCZNE.
Analiza procesów i zasobów logistycznych, obszarów planowania i kontroli,
Szczegółowa analiza zarządzania procesami logistycznymi przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw,
Analiza kluczowych (KPI) i operacyjnych (PI) wskaźników procesów logistycznych wg perspektyw BSC - zaopatrzenia, produkcji i przepływu materiałów, zapasów, transportu i spedycji, dystrybucji, magazynowania i składowania, obsługi klienta.
Systemowe powiązanie miar i wskaźników OTIF.
Analiza i ocena efektywności procesów logistycznych.
Ocena efektywności wykorzystania zasobów logistycznych.
Analiza wydajności, sprawności i poziomu wykorzystania zasobów logistycznych, analiza niezawodności procesów logistycznych.
Wykorzystanie analizy ABC i XYZ w controllingu logistyki.
3. KOSZTY W ZARZĄDZANIU LOGISTYKĄ.
Kompleksowa analiza kosztów logistyki i modele kosztowe.
Zakładowy Plan Kont (ZPK), organizacja ewidencji i raportowania kosztów .
Miejsca powstawania kosztów (MPK i subMPK) i podział MPK.
Koszty standardowe, normowanie kosztów i normatywy kosztowe.
Kontrola kosztów - analiza odchyleń i dynamiki kosztów.
Metody rozliczeń i alokacji kosztów. Kalkulacja wg nośników kosztów.
Rachunek kosztów i wyników centrum logistycznego
Wycena obiektów kosztowych w łańcuchu dostaw i rachunek kosztów działań (ABC - Activity Base Costing).
4. BUDŻETOWANIE INSTRUMENTEM CONTROLLINGU LOGISTYKI.
Budżet jako narzędzie planowania i kontroli w zarządzaniu logistyką.
Zasady i schematy opracowania budżetu.
Proces budżetowania i procedura sporządzania budżetu, harmonogramy budżetowania.
Wariantowe tworzenie budżetu. Analiza odchyleń budżetowych. Kontrola wykonania budżetów.
Metodologia/program
Brak
Trener
Brak
Dodatkowe informacje o szkoleniu
Brak