Charakterystyka ogólna
1. ZABEZPIECZANIE MOŻLIWOŚCI SKUTECZNYCH REKLAMACJI KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH.
Na czym polega odpowiedzialność z mocy prawa (rękojmia) a na czym odpowiedzialność umowna (gwarancja)? Co zmieniło się w tym zakresie?
Jak dochodzić reklamacji z wykorzystaniem Konwencji CISG?
Jaka jest możliwość zmian i kształtowania warunków rękojmi i gwarancji?
Gdzie szukać uzasadnień reklamacji, a gdzie zwolnienia od odpowiedzialności?
Do kogo zgłaszać reklamacje? Kiedy odpowiada sprzedawca, a kiedy producent?
Jakich terminów należy bezwzględnie przestrzegać? Ile jest czasu na zajęcie stanowiska?
Na czym polega "dualność" systemu reklamacyjnego?
Jak firmę można pozbawić rękojmi i jak może przed tym się bronić, nawet pomimo zgody w umowie?
Kiedy wyłączenie rękojmi w oświadczeniu gwarancyjnym jest nieskuteczne, a kiedy skuteczne?
2. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z DOWODZENIEM ZASADNOŚCI REKLAMACJI.
Co to jest wada tkwiąca w samym towarze, a co to jest wada ukryta?
Jak uzasadnić brak zgodności towaru z umową?
Na czym polega wada istotna? Jaka jest interpretacja sądowa pojęcia "wady istotnej"?
Jak obalić twierdzenie, że wada jest nieistotna, bo jest wadą naprawialną?
Czego może żądać kupujący, gdy wada jest istotna?
Czy skuteczne są reklamacje zgłaszane w przypadku wad nieistotnych?
Jak rozstrzygnąć problem, gdy zdania klienta i sprzedawcy odnośnie wady są odmienne?
3. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z ZAŁATWIANIEM REKLAMACJI.
Jakie terminy ma firma wobec drugiej firmy na odpowiedź oraz na załatwienie reklamacji, w tym na naprawę?
Czy sprzedawca musi uznać żądanie wymiany wadliwego towaru na nowy, jeżeli byłby skłonny do jego naprawy?
Kiedy sprzedawca może sam zaproponować sposób załatwienia reklamacji, a kiedy jest zmuszony podporządkować się decyzji klienta?
Kiedy klienta można odesłać do producenta a kiedy do wyspecjalizowanego serwisu?
Jak bronić się przed ponoszeniem dodatkowych kosztów lub odpowiedzialnością za szkodę po stronie klienta?
Jak…? czy…? kiedy? - odpowiedzi na problemy zgłaszane przez uczestników
STUDIA PRZYPADKÓW.
Dobór argumentów prawnych i analiza drogi postępowania w konkretnych przypadkach reklamacyjnych.
Symulacja procesu reklamacyjnego na przykładzie.
DODATKOWO:
Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wykorzystania w praktyce.
Konsultacje z trenerem po szkoleniu przez Internet.
Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia na min. 10 dni przed jego terminem.
Metodologia/program
Brak
Trener
Brak
Dodatkowe informacje o szkoleniu
Brak