Warsztat kierowniczy dla brygadzisty/mistrza produkcji
Cele szkolenia • kształtowanie umiejętności kierowania zespołem produkcyjnym, • rozwijanie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych, • rozwijanie sztuki budowania i rozwijania własnego zespołu, • zwiększanie motywacji indywidualnej i zespołowej, • rozwój kompetencji delegowania zadań i odpowiedzialności, • zwiększanie zaangażowania podwładnych, • rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów i problemów, • poznanie swojego potencjału liderskiego, • doskonalenie sztuki przekazywania informacji zwrotnej podwładnym. Korzyści dla uczestników • uświadomienie sobie mocnych i słabych stron jako lidera zespołu, • rozwój umiejętności kierowania zespołem, • wzrost efektywności pracy drogą polepszenia komunikacji, • wzmocnienie skutecznego motywowania podwładnych, • podniesienie umiejętności delegowania zadań, • poznanie sztuki budowania i rozwijania zespołu, • pobudzenie do rozwoju najważniejszych kompetencji zawodowych, • poznanie metod i technik przekazywania informacji zwrotnej podwładnym.
Metodologia/programProgram szkolenia 1. Wstęp: • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników, • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy. 2. Rola i zadania kierownika zespołu - wprowadzenie: • diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem - Analiza SWOT, • podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem. 3. Metody budowania autorytetu w zespole: • podstawowe czynniki budujące autorytet, • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości. 4. Test - umiejętności komunikacyjnych. 5. Skuteczna komunikacja jako podstawowe narzędzie kierowania: • komunikat „JA”, • narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej, • parafraza, • konstruktywna krytyka, • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji, • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem, • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania, • trening komunikacji – język proaktywny (ćwiczenia). 6. Zespoły i grupy: • style kierowania zespołem i grupą, • etapy pracy zespołu, • typy i role ludzi w zespole, 7. Zebranie jako metoda pracy zespołowej: • etapy i metody pracy zespołowej, • zalety i wady pracy zespołowej, • warunki efektywności zebrań. 8. Rola i zadania kierownika zespołu: • rola komunikacji w relacjach "szef-podwładny" oraz podwładny - szef", • motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (Model Maslowa i Herzberga), • delegowanie zadań, • asertywne formułowanie próśb, • sposoby przekazywania informacji zwrotnej, • obiekcje i zastrzeżenia – sposoby postępowania, • ocenianie pracowników. 9. Rozwiązywanie konfliktów: • "wczoraj kolega dziś szef", • test - diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów. 10. Rola autorytetu: • podstawowe czynniki budujące autorytet, • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości. 11. Nowoczesne techniki zarządzania: • 5S, • 5 WHY, • Program Pomysłów Pracowniczych (PPP), • Program Rozwiązywania Problemów (PRP), • matryca kompetencji, • szkolenia krzyżowe. 12. Ćwiczenia praktyczne
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak