Pracownik administracyjno-biurowy (promocja: zgłoś 2 osoby - trzecia osoba gratis)
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest poznanie zasad i tajników pracy pracownika administracyjno-biurowego. Uczestniczka pozna zasady przygotowywania korespondencji oraz jej obiegu, dekretowania, wpisywania do książki korespondencyjnej (ewidencjonowanie). Pozna rodzaje korespondencji m.in. korespondencję w sprawach osobowych, w sprawach finansowych, handlowych, transportowych czy administracyjnych. Podczas szkolenia uczy się jak planować i organizować pracę w biurze z wykorzystaniem terminarzy, planerów czy nowoczesnych środków pracy biurowej, które zostaną przedstawione podczas prezentacji mulimedialnej. Pozna zasady pracy w sekretariacie, zasady współpracy z szefem, planowania podróży służbowej czy przyjmowania delegacji krajowej czy zagranicznej. Podczas szkolenia nauczy się przygotowania zebrania wewnątrz firmy. Omówione zostaną również zagadnienia planowania pomieszczeń biurowych w tym sekretariatu oraz innych komórek organizacyjnych. Pozna zadania recepcyjne oraz asystenckie. Podczas szkolenia Uczestniczka pozna zasady prawidłowego wizerunku pracownika biurowego na który składa się: wygląd zewnętrzny, ubiór, sposób poruszania, sposób zachowania i sposób mówienia. Omówione zostaną zagadnienia przeprowadzenia archiwizacji dokumentów. Wśród poznanej dokumentacji przeprowadzone zostaną ćwiczenia samodzielnego przygotowania korespondencji osobowej (fazy ABC): faza przyjmowania do pracy, faza zatrudnienia pracownika, faza rozwiązania stosunku pracy; jak również samodzielnego przygotowania korespondencji w sprawach handlowych, takich jak propozycja nawiązania współpracy handlowej, oferta, zamówienie, reklamacja. Przedstawiony zostanie również szczegółowy schemat: gdzie może pracować pracownik administracyjno-biurowy. Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu: umiejętności samodzielnego prowadzenia biura, przepływem informacji w zarządzaniu biurem, zasadami efektywnej komunikacji, kultury zawodu.
Metodologia/programProgram szkolenia: 1. Organizacja pracy biurowej: - obsługa administracyjna jednostek organizacyjnych - charakterystyka pracy biurowej - współpraca z szefem - organizacja pracy w sekretariacie - zadania sekretariatów - przyjmowanie interesantów - przyjmowanie i łączenie telefonów - kontrola terminów - obieg dokumentów - system kancelaryjny: dziennikowy i bezdziennikowy - przyjmowanie i wysyłanie korespondencji - przechowywanie akt - postępowanie z pismami niejawnymi - ochrona danych osobowych 2. Przepływ informacji w zarządzaniu biurem - informacja jako główny efekt pracy biurowej - sieć komputerowa - poczta elektroniczna - telefony - nośniki informacji - korespondencja w sprawach handlowych - korespondencja w sprawach transportowych - korespondencja w sprawach finansowych - korespondencja w sprawach administracyjnych - korespondencja w sprawach osobowych - sporządzanie protokołów, sprawozdań i notatek służbowych - zebranie jako forma wymiany informacji 3. Zasady efektywnej komunikacji - komunikacja werbalna i niewerbalna - prezentujemy siebie - rodzaje blankietów - elementy składowe pisma i zasady ich rozmieszczania - skracanie wyrazów w korespondencji - bariery porozumiewania się: zewnętrzne i wewnętrzne 4. Kultura zawodu: - image pracownika biurowego - wizerunek pracownika biurowego: wygląd zewnętrzny, ubiór, podstawowe zasady ubioru panów i pań– pracowników biurowych, sposób poruszania się, sposób zachowania się, sposób mówienia, fryzura, makijaż, - savoir-vivre w relacjach międzyludzkich: punktualność, witanie się, przedstawianie, zajmowanie miejsc w pomieszczeniach, prowadzenie rozmów, zajmowanie miejsc w samochodzie, telefony, - wybrane zagadnienia etyki pracownika biurowego - kultura organizacyjna przedsiębiorstwa - kontakty z kolegami i przełożonymi - patologiczne zjawiska w miejscu pracy - konflikty i ich rozwiązywanie - kształtowanie stosunków interpersonalnych – zasady dobrego zachowania
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak