Powrót

Czym są młodzieżowe biura pracy?

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2010-06-25

Młodzieżowe biura pracy wchodzą w skład struktury Ochotniczych Hufców Pracy. Są to jednostki zajmujące się pośrednictwem pracy, doradztwem zawodowym i informacją zawodową. Rocznie zgłasza się do nich około 170 tys. młodych osób, z czego każdego roku ponad 100 tys. podejmuje pracę.

Z usług młodzieżowych biur pracy może skorzystać:

  • młodzież bezrobotna i poszukująca pracy stałej oraz krótkoterminowej,
  • młodzież ucząca się powyżej 15 roku życia (w tym studenci),
  • pracodawca dysponujący wolnymi miejscami pracy.

Jak działają młodzieżowe biura pracy?

  • pozyskują i gromadzą oferty pracy zarówno dla przyszłych pracowników, jak i pracodawców,
  • prowadzą ewidencję osób zgłaszających się do biura,
  • udzielają osobom poszukującym pracy pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników poprzez odpowiednie dobranie ofert pracy,
  • kierują młodzież do pracy stałej, sezonowej lub krótkoterminowej,
  • organizują giełdy i targi pracy, a także praktyki zawodowe,
  • rozpowszechniają informacje o działalności hufców pracy,
  • prowadzą działalność informacyjną dla bezrobotnej młodzieży i pracodawców na temat: lokalnego rynku pracy, praw i obowiązków osób bezrobotnych, praw wynikających z kodeksu pracy,
  • popularyzują elastyczne formy zatrudnienia,
  • współpracują przy realizacji programów rynku pracy.

Karolina Herbszt

Źródło:www.ohp.pl


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

  • Great Place to Work® ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2021. Pod wieloma względami to super lista
    Tegoroczna lista Najlepszych Miejsc Pracy w Polsce – ogłoszona przez Great Place to Work® 27 maja – to już trzynasta edycja tego wydarzenia. Lista laureatów nigdy nie była tak długa i nigdy nie było na niej tak wielu debiutów. W tym roku wyróżniono aż 39 firm w trzech kategoriach, zależnych od liczby zatrudnionych pracowników. Aż 21 firm znalazło się na liście po raz pierwszy.

  • 3 lata z RODO – czy nasze dane osobowe są już bezpieczne?
    Po blisko trzech latach stosowania RODO aż 93% Polaków potwierdza, że ich pracodawca dba o kwestie ochrony danych osobowych. Warto również wiedzieć, że aż 43% osób pracujących deklaruje, że każda zatrudniona osoba w firmie jest informowana o procedurach i odbywa szkolenie. Czy według polskich pracowników, unijne rozporządzenie zwiększyło dbałość pracodawców o ochronę danych osobowych? Co jeszcze się zmieniło po wprowadzeniu nowych przepisów?

  • Wirtualna ochrona danych w aplikacji mObywatel. Jak nowe dowody dbają o nasze bezpieczeństwo?
    Jeszcze w tym roku aż 1 mln 546 tys. Polaków wymieni swój dowód osobisty na nowy – wynika z informacji podanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Nowe dokumenty tożsamości to efekt wejścia w życie unijnego rozporządzenia, które nakazuje wdrożenie najwyższych norm zabezpieczeń do tego typu dokumentów. Oznacza to, że po dacie 2 sierpnia 2021 roku każdy, komu skończy się ważność dowodu osobistego, jest zobligowany do jego wymiany na nowy. Czy jednak nowe dowody są bezpieczniejsze? Czy rządowa aplikacja mObywatel ochroni nas przed kradzieżą danych osobowych?

  • Przyspiesza automatyzacja polskich firm
    27% firm w Polsce w wyniku pandemii przyspieszyło decyzję o automatyzacji. Niemal wszystkie chcą dzięki temu zwiększyć zatrudnienie.

  • Spółdzielcza umowa o pracę
    Zgodnie z definicją spółdzielnia jest dobrowolnym zrzeszeniem nieograniczonej liczby osób, o zmiennym składzie osobowym i zmiennym funduszu udziałowym, które w interesie swoich członków prowadzi wspólną działalność gospodarczą na rzecz swoich członków i ich środowiska.

  • Pracujący rodzice w oku pandemicznego cyklonu
    Łączenie roli rodzica i pracownika nigdy nie było łatwe. Co prawda ojcowie z pokolenia milenialsów starają się odciążać swoje partnerki i równo dzielić obowiązki, ale godzenie obowiązków zawodowych z opieką nad dziećmi wciąż pozostaje dla rodziców wyzwaniem. Pandemia ukazała ten problem w jeszcze większej jego złożoności, kiedy zarówno praca, jak i nauka przeszły w zdalny tryb funkcjonowania.

  • ITBoom z dedykowanym narzędziem HR dla firm w dobie pandemii COVID-19
    ITBoom Sp. z o.o. zaprojektowała i wdrożyła już w pierwszych firmach w Polsce innowacyjne narzędzie do zarządzania pracą zespołów w dobie pandemii koronawirusa. Aplikacja „Wnioski HR – planer obecności” została stworzona i zaprojektowana z myślą o przedsiębiorstwach pracujących w nowym trybie – hybrydowym. Pozwala ona na efektywne rozplanowanie i zarządzanie przestrzenią biurową z wykorzystaniem pracy stacjonarnej i zdalnej. Pierwsze wdrożenia pokazują, że firmy mogą zaoszczędzić nawet do 65% powierzchni biurowej, miejsc postojowych i parkingowych, a tym samym znacznie ograniczyć koszty pracy. Nowe rozwiązanie to szansa na łagodniejsze i sprawniejsze przejście pomiędzy okresami lockdownów i luzowania obostrzeń gospodarczych.

  • Elektroniczna rejestracja w urzędzie pracy
    Aby zarejestrować się jako osoba bezrobotna wcale nie musisz stawiać się osobiście w powiatowym urzędzie pracy. Pełnej rejestracji możesz dokonać przez Internet. Pamiętaj jednak o wcześniejszym przygotowaniu dokumentacji dotyczącej m.in. Twojego wykształcenia, historii zawodowej oraz zaświadczeń, które zweryfikują status oraz ustalą ewentualne prawo do zasiłku.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.