Charakterystyka ogólna
1. Procedury udzielania zamówień publicznych: uproszczona, podstawowa i zaostrzona.
2. Zasady udzielania zamówień:
zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,
bezstronność i obiektywizm zamawiającego,
jawność,
pisemność, w tym:
formy komunikacji w okresie przejściowym,
elektronizacja zamówień publicznych - nowość,
prowadzenie postępowania w języku polskim,
traktowanie trybów przetargowych jako podstawowe.
3. Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum):
warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie:
klauzule społeczne,
wykorzystanie potencjału innego podmiotu, obowiązek realizowania zamówienia przez inny podmiot,
maksymalny poziom obrotu, jakiego można żądać od wykonawcy,
jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ),
weryfikacja dokumentów wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,
wymaganie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia,
uzupełnianie dokumentów,
wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,
wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym specjalne warunki udziału w postępowaniu dla konsorcjów.
4.Opis przedmiotu zamówienia – kiedy wykonawca może go zakwestionować?
obowiązek publikowania planu zamówień publicznych przez zamawiających z sektora finansów publicznych,
opis przedmiotu zamówienia, w tym opis wskazujący na konkretny produkt, brak definicji ofert równoważnych, obowiązek wymagania zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach publicznych na usługi i roboty budowlane.
5.Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
udostępnianie i przekazywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ),
terminy składania ofert,
wadium.
6. Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty:
definicja oferty, treść oferty,
termin złożenia oferty,
termin związania ofertą,
otwarcie ofert,
poprawianie omyłek w ofertach,
odrzucenie oferty,
rażąco niska cena,
kryteria oceny ofert, w tym:
przykładowe kryteria,
istotne ograniczenie stosowania kryterium ceny w sektorze finansów publicznych,
pojęcie kosztów cyklu życia,
zawiadomienie o wyniku postępowania,
unieważnienie postępowania,
zawarcie umowy.
7.Umowy o zamówienia publiczne, kiedy można dokonać zmiany w umowie:
zmiana sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy,
zmiany umowy,
dopuszczalna zmiana wykonawcy,
zmiana nieprzewidywalna dla zamawiającego,
zamówienie dodatkowe jako aneks do umowy,
definicja zmiany istotnej,
zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
8.Środki ochrony prawnej – kiedy można kwestionować działania zamawiającego:
odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:
podmioty uprawnione do wnoszenia,
zawiadomienie zamawiającego o wniesieniu odwołania,
dopuszczalność odwołań dla zamówień o niższych wartościach, w tym na tzw. usługi społeczne,
skarga do sądu:
podmioty uprawnione do wnoszenia,
wysokość opłaty.
Metodologia/program
Brak
Trener
Brak
Dodatkowe informacje o szkoleniu
Brak