Charakterystyka ogólna
warunkowania odpowiedzialności przewoźnika drogowego według stanu w 2018 r. i wzajemne relacje pomiędzy Konwencją CMR, Prawem przewozowym, ogólnymi warunkami transportu oraz różnymi formami umowy przewozu.
Nowa wersja Konwencji ADR i jej wpływ na umowy przewozu drogowego, a także przewóz na podstawie zezwoleń z GIOŚ.
Zmiana zasad dochodzenia i załatwiania roszczeń w transporcie samochodowym w wyniku przyjęcia przez Polskę Protokołu genewskiego.
Najnowsza nowelizacja Prawa przewozowego i jej wpływ na odpowiedzialność załadowcy.
Odpowiedzialność przewoźnika drogowego za uszkodzenie przesyłki w przewozach krajowych, w świetle postanowień Prawa przewozowego.
Zakres stosowania do przewozów krajowych Konwencji CMR.
Odpowiedzialność przewoźnika drogowego za uszkodzenie przesyłki zgodnie z Konwencją CMR, z uwzględnieniem Protokołu genewskiego.
Zasady odpowiedzialności przewoźnika drogowego i spedytora przy przewozach multimodalnych.
Limity odpowiedzialności przewoźnika drogowego i metody ich eliminowania.
Zasady wypełniania listu przewozowego, zapewniające pełną odpowiedzialność przewoźnika oraz takie, które powodują zastosowanie limitów odpowiedzialności.
Rola kierowcy jako przedstawiciela przewoźnika przy załadunku.
Zasady wnoszenia zastrzeżeń do listu przewozowego przez kierowcę.
Prawne uzasadnienia eliminujące zastrzeżenia o nie zapoznaniu się ze stanem przesyłki.
Problem dostępu kierowcy do rampy a odpowiedzialność przewoźnika.
Spory z wysyłającym z tytułu wyboru trasy przewozu i jej zmiany.
Odpowiedzialność przewoźnika drogowego za niedotrzymanie terminu dostawy a odpowiedzialność za powstałą szkodę.
Sposoby wyrażania w dokumentach specjalnego interesu w dostawie towaru i jego wpływ na odpowiedzialność przewoźnika.
Zwolnienia przewoźnika od odpowiedzialności za uszkodzenia towaru oraz za niedotrzymanie terminu dostawy.
Odpowiedzialność załadowcy za zabezpieczenie towaru po załadunku.
Problem przemieszczania się ładunku podczas transportu i jego wpływ na ustalenie odpowiedzialności.
Sytuacje, w których przewoźnik może powołać się na niewystarczające opakowanie, jako przyczynę szkody.
Zasady odpowiedzialności przewoźnika za braki ilościowe, zabezpieczenia, zwolnienia, dowodzenie braku ingerencji w opakowania zbiorcze.
Prawne możliwości zachowania przewoźnika przy odmowie odebrania uszkodzonego towaru przez odbiorcę.
Wykorzystanie umowy przewozu i Ogólnych Warunków Przewozu w procesie zwolnienia od odpowiedzialności przewoźnika.
Strona dochodząca roszczeń wobec przewoźnika według nowych Incoterms®2010.
Ubezpieczenia OCP przewoźnika, spedytora a ubezpieczenia cargo według nowych klauzul instytutowych ICC.
Terminy i formy zgłaszania roszczeń oraz konsekwencje ich niedotrzymania.
Metodologia/program
Brak
Trener
Brak
Dodatkowe informacje o szkoleniu
Brak