Charakterystyka ogólna
1. Wniosek aplikacyjny, umowa o dofinansowanie, załączniki do umowy. Najważniejsze informacje dla kierownika projektu.
1.1 Planowanie realizacji projektu,
1.2 Tworzenie sieci projektu w oparciu o harmonogram
1.3 Kamienie milowe projektu
1.4 Monitoring wskaźników projektu
2. Przygotowanie zespołu projektowego do realizacji projektu
2.1 Ustalenie niezbędnych zasobów do realizacji projektu
2.2 Ustalenie zakresu niezbędnych kompetencji/stanowisk do prawidłowej realizacji projektu
2.3 Podział zadań między członków zespołu
2.4 Kierownik projektu jako lider
3. Kwalifikowalność wydatków
3.1 Ocena kwalifikowalności wydatków
3.2 Wydatki niekwalifikowalne
3.3 Zasada faktycznego poniesienia wydatku
3.4 Zakup, leasing i amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
3.5 Podatek VAT- kiedy kwalifikowalny w całości, kiedy częściowo a kiedy niekwalifikowalny?
3.6 Dochód wygenerowany podczas realizacji projektu
3.7 Uproszczone metody rozliczania wydatków
3.8 Koszty pośrednie
4. Zamówienia udzielane w ramach projektu- wybór wykonawców, dostawców, ekspertów
4.1 Zamówienia o wartości do 20 tys. zł netto
4.2 Zamówienia o wartości od 20 tys. zł netto do 50 tys. zł netto
4.3 Zamówienia o wartości powyżej 50 tys. zł netto- stosowanie zasady konkurencyjności
4.3.1 Warsztaty z zakresu obsługi bazy konkurencyjności, sporządzania zapytań ofertowych, protokołów zdawczo-odbiorczych
4.4 Zasada konkurencyjności a PZP
4.5 Główne nieprawidłowości w udzielaniu zamówień – case study
5. Kwalifikowalność wydatków związanych z angażowaniem personelu projektu
5.1 Koszty osobowe- kiedy są kwalifikowalne a kiedy nie? Różnice między projektami współfinansowanymi z EFS a EFRR
5.2 Stosunek pracy
5.3 Umowy cywilno-prawne
5.4 Samozatrudnienie
5.5 Dokumenty potwierdzające wykonanie prac przez personel projektu- prawidłowe rozliczanie wydatków
5.6 Główne obostrzenia dotyczące angażowania personelu projektu. W jakich przypadkach zatrudnienie do projektu własnego pracownika będzie uznane za nieprawidłowość i koszt niekwalifikowalny?
6. Jak dokonywać zmian w projekcie?
6.1 Zakres możliwych zmian w projekcie
6.2 Zmiana wartości wskaźników produktu i rezultatu
6.3 Zmiana wartości budżetu
6.4 Zmiana harmonogramu.
Metodologia/program
Brak
Trener
Brak
Dodatkowe informacje o szkoleniu
Brak