• Tak dobrze na rynku pracy jeszcze nie było
    Niemal 90% Polaków jest spokojnych o swoje miejsce zatrudnienia, a 6 na 10 oczekuje dalszych podwyżek w nadchodzących miesiącach. Takie nastroje nie powinny dziwić, w warunkach historycznie niskich poziomów bezrobocia i rekordowego popytu na pracowników. Co będzie dalej?

  • Nowe technologie w służbie rekrutacji
    32% Polaków poszukujących pracy znalazło ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych. 22% kandydatów korzystało do tego celu z aplikacji mobilnych, a 21% wymieniało wiadomości z potencjalnym pracodawcą.

  • Jak polskie firmy walczą z niedoborem pracowników?
    Podnoszenie kwalifikacji u obecnych pracowników, zwiększanie wynagrodzenia początkowego oraz powiększanie pakietu świadczeń pozapłacowych to główne działania, które podejmują polskie firmy, by walczyć z niedoborem kandydatów o pożądanych umiejętnościach.

  • RODO: Kandydaci z nowymi prawami
    Osoby biorące udział w rekrutacjach mogą liczyć na lepszą niż dotychczas ochronę danych osobowych. 25 maja aplikujący zyskali realny wpływ na to, jak długo pracodawcy będą przetwarzać ich dane osobowe oraz w jakim zakresie.

  • Ponad połowa polskich firm ma trudności ze znalezieniem pracowników
    Wykwalifikowani pracownicy fizyczni, kierowcy, operatorzy produkcji oraz maszyn otwierają polską listę 10 zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów. Trudności w znalezieniu pracowników zgłasza 51% polskich przedsiębiorstw, a jeszcze dwa lata temu ten problem dotyczył 45% firm.

  • Biofeedback sposobem na sukces w pracy
    Metoda ta powstała w ośrodku szkolenia kosmonautów w NASA. Oprócz astronautów korzysta z niej również wielu biznesmenów i wybitnych sportowców, na przykład Adam Małysz. Czy może wpłynąć także na naszą pracę?

  • Niedobory i nowe zjawiska na polskim rynku pracy
    Pomimo rosnącej liczby ofert pracy, polski rynek pracy cierpi na niedobory, i to zarówno ze strony kandydatów, jak też odpowiednich ofert pracy.

  • Kogo w wakacje będą szukać rekruterzy?
    Produkcja przemysłowa, budownictwo i przemysł wydobywczy to branże, które będą najintensywniej rekrutować w wakacje. Na zatrudnienie mogą liczyć nie tylko przedstawiciele „niebieskich kołnierzyków”.

  • Ta znana firma znalazła sposób, by przyciągnąć kandydatów do pracy. Jak to zrobili?
    McDonald’s mocno zainwestował w działania na rynku pracy. W efekcie opracowanej w ubiegłym roku strategii employer branding firma rozszerzyła grupę docelową, m.in. o osoby dojrzałe, zwiększyła też nacisk na działania lokalne.

  • [Podsumowanie miesiąca] Wyższe zasiłki i stypendia. Urząd pracy w czerwcu podniósł stawki
    W czerwcu wzrosły kwoty zasiłku dla bezrobotnych. Co ważne, podwyższeniu uległy też stypendia, np. stażowe, szkoleniowe oraz dodatki wypłacane przez urząd pracy.

  • Długotrwałe bezrobocie na rynku pracy
    Bezrobocie długotrwałe jest jednym z najgroźniejszych zjawisk na rynku pracy. Jak pokazują statystyki, stanowi duży odsetek wśród zarejestrowanych bezrobotnych.

  • Ogromny wybór ofert pracy na wakacje w przemyśle
    Polska produkcja przemysłowa nie zwalnia tempa w wakacje. Pracodawcy z tego sektora zadeklarowali prognozę netto zatrudnienia na poziomie +23%. Dla osób poszukujących pracy w tej branży to bardzo dobra wiadomość – kandydaci będą mogli przebierać w ofertach zatrudnienia.

  • Ranking zawodów
    Zobacz, w jakim zawodzie i w jakim regionie kraju, w ubiegłym roku, najłatwiej było znaleźć pracę!

  • Optymizm polskich pracodawców największy od 8 lat
    W najbliższym kwartale największe szanse na znalezienie zatrudnienia czekają w produkcji przemysłowej, w budownictwie oraz w sektorze związanym z kopalniami i przemysłem wydobywczym.

  • Wakacyjne staże i praktyki kluczem do kariery?
    Maj to ostatni dzwonek dla osób, które chciałyby podjąć wakacyjny staż lub praktyki. Pracodawcy liczą na to, że zaraz po sesji studenci będą szukać pracy, a ofert, w tym wypadku, nie brakuje.

  • 5 problemów, które blokują rozwój branży IT
    Ciągłe podbijanie wysokości pensji. Wymaganie cudów od systemu edukacji. Ignorowanie demografii. Posługiwanie się fałszywymi stereotypami dotyczącymi płci. Gdyby rozwiązać te bolączki, branża IT mogłaby rozwijać się jeszcze szybciej. Dlaczego więc od lat te same problemy, zamiast zniknąć, pogłębiają się?

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.