Powrót

Ta znana firma znalazła sposób, by przyciągnąć kandydatów do pracy. Jak to zrobili?

McDonald’s mocno zainwestował w działania na rynku pracy. W efekcie opracowanej w ubiegłym roku strategii employer branding firma rozszerzyła grupę docelową, m.in. o osoby dojrzałe, zwiększyła też nacisk na działania lokalne.

Dużo uwagi poświęcono aktywnościom wewnętrznym – w ramach projektu „Angażująca rekrutacja” w ciągu sześciu miesięcy przeszkolono osoby odpowiadające za rekrutację we wszystkich 400 restauracjach.

Jak podkreśla Joanna Rosiak, Talent Acquisition Manager w McDonald’s odpowiedzialna za „Angażującą rekrutację”: W trakcie warsztatów z kierownikami zmapowaliśmy elementy procesu rekrutacyjnego, ustaliliśmy, co możemy zrobić, żeby każdy kandydat na rozmowie w naszych restauracjach czuł się dobrze i komfortowo. Badania candidate experience, które regularnie prowadzimy, pokazują, że przyniosło to dobre rezultaty, kandydaci dobrze oceniają atmosferę i przebieg spotkań rekrutacyjnych w McDonald’s.

Okazało się to dobrą receptą na sytuację na rynku pracy w branży handlowej i gastronomicznej, bo działania przynoszą konkretne efekty. W ciągu roku od rozpoczęcia pracy nad wdrożeniem strategii wzrosła ocena marki McDonald’s jako pracodawcy w badaniu prowadzonym wśród gości restauracji, firma zadebiutowała w pierwszej dziesiątce zestawienia „Pracodawca Roku” i zdobyła tytuł „Top Employers”, a przede wszystkim zdecydowanie zwiększyła liczbę aplikacji i pracowników. Już wcześniej kampania została nagrodzona w konkursie EB Kreator, gdzie zdobyła nagrodę główną za całokształt działań i wyróżnienia w kategoriach Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne, Kampania EB i Zakładka kariera.

Działania wizerunkowo-rekrutacyjne sieci restauracji prowadzone pod hasłem „Witamy w McDonald’s” przyniosły firmie zwycięstwo w konkursie HR Dream Team, zostały również wyróżnione w kategoriach Strategia Employer Branding i Kampania Internetowa w konkursie Employer Branding Excellence Awards.


Zobacz podobne artykuły:

  • Największe od 9 lat szanse na znalezienie nowej pracy
    Plany rekrutacyjne polskich pracodawców na okres październik-grudzień przyniosą największe od 9 lat szanse na znalezienie nowej pracy – potwierdza raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”.

  • Tak dobrze na rynku pracy jeszcze nie było
    Niemal 90% Polaków jest spokojnych o swoje miejsce zatrudnienia, a 6 na 10 oczekuje dalszych podwyżek w nadchodzących miesiącach. Takie nastroje nie powinny dziwić, w warunkach historycznie niskich poziomów bezrobocia i rekordowego popytu na pracowników. Co będzie dalej?

  • Jak polskie firmy walczą z niedoborem pracowników?
    Podnoszenie kwalifikacji u obecnych pracowników, zwiększanie wynagrodzenia początkowego oraz powiększanie pakietu świadczeń pozapłacowych to główne działania, które podejmują polskie firmy, by walczyć z niedoborem kandydatów o pożądanych umiejętnościach.

  • RODO: Kandydaci z nowymi prawami
    Osoby biorące udział w rekrutacjach mogą liczyć na lepszą niż dotychczas ochronę danych osobowych. 25 maja aplikujący zyskali realny wpływ na to, jak długo pracodawcy będą przetwarzać ich dane osobowe oraz w jakim zakresie.

  • Ponad połowa polskich firm ma trudności ze znalezieniem pracowników
    Wykwalifikowani pracownicy fizyczni, kierowcy, operatorzy produkcji oraz maszyn otwierają polską listę 10 zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów. Trudności w znalezieniu pracowników zgłasza 51% polskich przedsiębiorstw, a jeszcze dwa lata temu ten problem dotyczył 45% firm.

  • Kogo w wakacje będą szukać rekruterzy?
    Produkcja przemysłowa, budownictwo i przemysł wydobywczy to branże, które będą najintensywniej rekrutować w wakacje. Na zatrudnienie mogą liczyć nie tylko przedstawiciele „niebieskich kołnierzyków”.

  • Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.
    Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.