Powrót

5 rzeczy, które chce wiedzieć kandydat, zanim wyśle CV

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2016-06-01

Choć oferta pracy jest atrakcyjna, często, kiedy zaczynamy guglować firmę, nie jest już tak kolorowo. Widzimy niepochlebne opinie na jednym z portali, strona internetowa jest nieaktualizowana od lat, a naszą uwagę przykuwa trochę przykurzony profil na Facebooku. Nie jest za dobrze, więc co powinno przekonać kandydata do odpowiedzi właśnie na tę ofertę?

Oto rzeczy, które chce wiedzieć potencjalny pracownik, zanim złoży swoją aplikację:

Czym zajmuje się firma

Niby oczywista sprawa, bo przecież, która firmowa strona ma rację bytu bez tych informacji? Problem pojawia się wtedy, kiedy nasza dziedzina jest, delikatnie mówiąc, niszowa i osoba nieobeznana w temacie może zupełnie się zagubić w gąszczu skomplikowanych pojęć.  

Zwłaszcza, jeśli domeną twojej firmy są derywaty, mikrokontrolery albo akcesoria dla groomera, musisz wytłumaczyć to łopatologicznie wszystkim potencjalnym pracownikom. Ale tak, by naprawdę wiedzieli, z czym przyjdzie im się zmierzyć, gdy rozpoczną pracę. Czasem najprostsze rozwiązania najciężej jest wdrożyć, ale zdecydowanie warto. Pokażmy, że nawet trudna i (z pozoru) nudna branża może być ciekawa i rozwojowa!

Kto pracuje w tej firmie

Kiedy sama szukałam pracy, natrafiłam na różne ciekawe oferty. Ale brak śladu po jakichkolwiek wzmiankach o zespole sprawiał, że poważnie zastanawiałam się, czy w danej firmie ktoś w ogóle pracuje. I nie mam tu na myśli międzynarodowych korporacji, gdzie wymienianie kogokolwiek poza prezesem może być dość problematyczne. Ale co z małymi, polskimi firmami, które szczycą się tym, że atmosfera i kameralny zespół to ich najsilniejszy punkt?

Kandydat chciałby wiedzieć, z kim przyjdzie mu pracować, jacy ludzie, na jakich stanowiskach i o jakich kompetencjach będą częścią jego zespołu. Kto jest świeżym nabytkiem, a kto starym wyjadaczem? Opowiedz historię swojej firmy i przedstaw kandydatowi jego przyszłych współpracowników. To też niezawodny sposób,  by znaleźć osobę podobną do was, która dobrze odnajdzie się w nowym gronie.

Na czym polega i ile potrwa rekrutacja

Procesy potrafią ciągnąć się miesiącami, a kandydaci nierzadko przez cały ten czas pozostają bez informacji zwrotnej i nie wiedzą, na czym stoją. Warto już na początku wyjaśnić, jak będzie przebiegała rekrutacja: co się stanie po przesłaniu CV, ile będzie rozmów, spotkań, zadań dodatkowych. W jaki sposób można się przygotować do rekrutacji? Po jakim czasie kandydat zostanie zatrudniony lub otrzyma informację zwrotną? Niech wie, na czym stoi już od samego początku – to zwiększy jego pewność siebie i ociepli wizerunek twojej firmy.

Jaka panuje atmosfera i jaki preferujecie styl pracy

Być może przewagą twojej firmy nie są wysokie zarobki czy biuro ze zjeżdżalnią i pokojem do drzemki. Spokojnie, nic straconego!  Jeśli odróżnia was przyjazna czy kameralna atmosfera pracy, zaakcentuj to! Pokaż się w kontraście do tych, którzy oferują jedynie korporacyjny sznyt, targety i challenge. Według badania firmy Henkel Polska, 92% millennialsów wymienia dobrą atmosferę jako cechę ich wymarzonego miejsca pracy. Jeśli to właśnie wśród tej grupy są twoi przyszli pracownicy, daj im to, na co czekają. Ale nie wystarczy, że napiszesz o przyjaznej atmosferze. Pokaż konkrety, udowodnij, że u was tak naprawdę jest. Serwuj treści ekskluzywne, których nie znajdą nigdzie indziej, wykorzystuj potencjał social media. Nie bój się wchodzić za kulisy waszej pracy i oddawać głos pracownikom.

Najważniejsi klienci i najlepsze realizacje

Znane marki i rozpoznawalni klienci są dumą każdej firmy – w końcu to dzięki nim istnieje i rozwija się. Koniecznie pochwalmy się, dla kogo pracujemy. Portfolio bogate w rozpoznawalne marki to często wabik na kandydatów żądnych sukcesów. Być może nazwa naszej firmy nic im nie powie, ale zrealizowane projekty będą mówić same za siebie. Dlatego chwalmy się naszymi realizacjami, nagrodami i dobrymi referencjami od zadowolonych klientów.

Nawet najlepsze ogłoszenie o pracę to nie wszystko, bo równie mocno liczy się widoczność firmy w sieci. Możemy być pewni, że kandydat w poszukiwaniu informacji dotrze na naszą stronę kariery czy profile w social media. Ważne, by trafił tam na aktualne informacje, które utwierdzą go w przekonaniu, że chce dla nas pracować.

Joanna Pieńkowska, Jobs Plus


Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu www.zielonalinia.gov.pl, opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.

Zobacz podobne artykuły:

Potrzebujesz dostępu do starszych informacji? Skorzystaj z naszego Archiwum wiadomości.

Pokaż/ukryj panel komentarzy